iSCSI Synology in Windows 7 zonder data verlies vergroten ?

Pagina: 1
Acties:

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12 23:29
Hallo, ik heb op mijn Synology DS1812+ een iSCSI lun van 400GB die ik als data schijf op mijn windows 7 PC gebruik. Nu zou ik die willen vergroten.
Gaat dit zonder data verlies ?

Verwijderd

Dat kan ten alle tijden zonder data verlies. 1) maak een backup van de data 2) maak nieuwe array aan 3) plaats data terug > probleem opgelost. Als je een schijf wil toevoegen aan de huidige array zonder dat de data eraf gaat moet je ook verklappen welk type array je gebruikt en wat voor schijven etc. maar het kan heel makkelijk!

• abusimbal
Ok, bedankt, maar ik bedoelde als ik "gewoon" in de Synology de 400GB kan aanpassen naar bv. 600GB. Als ik dan mijn data niet kwijt ben (dus zonder verplaatsen of backup)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OM

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik heb ook een Synology DS1812+. Zal het straks eens testen voor je.

EDIT: Net getest en het vergroten werkt zonder problemen. Het verkleinen is wel weer een uitdaging, dat kreeg ik niet voor elkaar zonder de LUN te verwijderen. Vergeet na het vergroten niet om in Windows de volume uit te breiden. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 20:38 ]

• abusimbal
Ik heb ook mijn stoute schoenen aangetrokken. Toch maar voor alle zekerheid een backup genomen.

Dan op de DS1812+ de LUN van 400GB op bewerken geklikt en van 400 naar 800GB aangepast.
In windows 7 ziet schijfbeheer dat er nu een disk is met een partie van 400GB en 400GB niet toegewezen ruimte.
Dan geprobeerd het volume uit te breiden maar hij wil niet verder gaan dan de 400GB die er al is.

Dan via diskpart volume expand en nu is het volume 800GB en al de data is nog behouden.

Fantastisch !

Info diskpart extend: http://www.gregorystrike....volume-without-rebooting/

@ElCondor: ik had ook opnieuw laten scannen, maar niets.

[ Voor 4% gewijzigd door abusimbal op 13-02-2013 00:14 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je in de Syno je iscsi lun uitbreid, dan neemt je actieve iscsi verbinding van Win7 de instellingen niet direct over. Ondanks dat je in schijfbeheer wel de uitbreiding ziet. Je moet dan eerst op je diskmanagement node met je rechtermuisknop klikken en kiezen voor 'Rescan disks'. Dan kun je het volume wel direct extenden. Daar heb ik even naar moeten zoeken, maar het werkt wel ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1