De games die je jeugd hebben bepaald

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Topicstarter
Ik ben opgegroeid in de jaren 80 en 90, zonder internet en zonder game magazines. Wanneer ik een nieuw spel had, was het meestal via een vriendje of iets dat je cadeau kreeg. Je had geen idee of het een goed spel was.. je had nou eenmaal dit spel dus moest je het ook spelen!
Deze spellen, die achteraf gezien misschien vreselijk waren, zijn wel de spellen die je jeugd gevormd hebben.

Ik heb een video gemaakt waarin ik laat zien welke games mijn jeugd hebben beinvloed en hoe ze dit hebben gedaan. Ik ben benieuwd welke games voor jullie belangrijk zijn geweest en ook vooral waarom!

http://www.dr-retro.com/v...-games-from-my-childhood/

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

game magazines waren er altijd al uit America voor 20 piek per stuk incl de bekende demo diskette dus wat je zegt is niet helemaal waar we hadden Amiga en C64 of je had een MSX van ome Philips. Als games je jeugt bepalen beteknd dat je verder nooit iets mekt van de invloeden van het leven buiten de computer als een Bionische computer ofzo ? wat je jeugt bepaald zijn dingen als oorlog bij de buuren , een ontvoering van Heineken of een ontploffende spaceshuttle ofzo maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
volgens mij vind je het gewoon leuk om verslag uit te brengen tip: praat meer in de mic of bewerkt het geluid na met echo reductie

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 10-02-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 16:02

Sorbo

Uw hulp in huis!

Anoniem: 91626 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:09:
game magazines waren er altijd al uit America voor 20 piek per stuk incl de bekende demo diskette dus wat je zegt is niet helemaal waar we hadden Amiga en C64 of je had een MSX van ome Philips. Als games je jeugt bepalen beteknd dat je verder nooit iets mekt van de invloeden van het leven buiten de computer als een Bionische computer ofzo ? wat je jeugt bepaald zijn dingen als oorlog bij de buuren , een ontvoering van Heineken of een ontploffende spaceshuttle ofzo maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
volgens mij vind je het gewoon leuk om verslag uit te brengen tip: praat meer in de mic of bewerkt het geluid na met echo reductie
Beetje een vreemde reactie hoor?

Volgens jou kan een hobby, waar je als kind veel tijd voor hebt en vol voor kan gaan, je jeugd niet beinvloeden? En "Grote" gebeurtenissen zoals oorlog en ontvoeringen waar je als kind nog helemaal geen boodschap aan hebt kunnen dat juist wel?

Ik denk dat gebeurtenissen waar je zelf dicht op staat als kind, zoals gebeurtenissen in een game, een veel sterkere invloed kunnen hebben dan externe zaken waar je als kind geen binding mee hebt. Daardoor zou in theorie een game veel meer indruk kunnen maken dan een oorlog. Daar hoef je geen "bionische computer" voor te zijn, maar een kind.

Daarnaast zegt hij dat HIJ geen magazines of internet had, maar ontkent niet dat die in zijn jeugd bestonden hoor? Daarnaast vond ik als kind 20 gulden een hoop geld, en zou ik daar liever een goede game van gekocht hebben dan een blad in het engels, met een paar demo's erbij.

Ontopic, en inhakend op mijn laatste opmerking:

Ik heb toentertijd Giants: Citizen Kabuto nog voor de PC gekocht voor 20 gulden, nadat een invaldocent op mijn basisschool zijn PC meegenomen had om deze aan ons te laten zien. Wij als kleine jochies waren helemaal onder de indruk van de graphics, en toen ik de game bij de FRS tegenkwam MOEST ik m dan ook gewoon hebben.

Achteraf gezien was het gelukkig ook een hele goeie game, maar ik herken me inderdaad wel in je opmerking van het "blind" kopen. Vroeger was het inderdaad lastig om te kijken of een game goed was, omdat je als kind snel onder de indruk bent, maar ook omdat de informatievoorziening beperkt was natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Sorbo op 10-02-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Beïnvloeden en bepalen zijn 2 verschillende dingen. ik zie om me heen nergens iemand die ze hele huis bv als pacman gaat schilderen omdat hij dat toevallig heeft gespeeld als klein kind nee dus bepalen is het zeker niet. Als jij geen boodschap hebt aan het leven van andere mensen ben je waarschijnlijk bikkelhard en heel stoer maar mogelijk ook geestelijk niet helemaal in orde. Dat hij geen bladen en Inet had kan je zo interpreteren ja maar een struisvogel steekt ook niet z’n hooft in het zand omdat hij dan zo mooie zwarte keur ziet?
Ook zou het voor de TS leuk zijn als je iets toe te voegen had aan zijn artikel en niet alleen als schoolmeestertje dingen gaat corrigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Galaxian, Missile Command, Defender, Astro Blaster, Pac Man, Moon Patrol, Crazy (Donkey) Kong, Moon Cresta, Zaxxon. Heeft me heel wat guldens gekost bij de snackbar ;)

// Maar m'n laatste computerspel was Testdrive 3 :P

/// Oh, ook waarom het mij beïnvloed heeft? Nee, dat niet. Het heeft alleen veel tijd gekost, en guldens dus. Maar we hadden wel lol :P

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 10-02-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik kan niet zeggen dat games mijn jeugd hebben bepaald of beïnvloed (voor zover dat überhaupt mogelijk is,
wat ik persoonlijk betwijfel), maar ze hebben de wat saaiere dagen zeker wel een stukje leuker gemaakt. :)

In mijn jeugd waren het trouwens (even afgezien van Pong! en en Atari 2600) vooral (dubbele) LCD-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Pokémon! In Silver en Crystal meer dan 200 uur gestopt, wat een geweldige games waren dat _/-\o_ _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sowieso Pokemon, daarna waarschijnlijk San Andreas en Quake 3 (alhoewel 2 eerder was, was 3 Arena toch echt leuker!) En natuurlijk A2 racer, Tooncar en Miel Monteur (oh god, de nostalgie)

Verrek, waarschijnlijk heb ik meer lol beleefd aan A2 Racer en Quake 3, dan aan alle moderne games tesamen vanaf San Andreas.

Pff, nu ik erover nadenk, was ik toch bijna Mario Kart vergeten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Ik heb niet echt games die mijn leven bepaald hebben ofzo, wel heb ik hele fijne herinneringen aan sommige games.

Freddie Fish: helemaal grijsgespeeld. Wel wat van geleerd denk ik.
Lego Racers: Heel veel gespeeld, mij toch wel een beetje geleerd om met verliezen om te kunnen gaan.
A2 racer: gewoon dikke lol. Vooral deel 4 vond ik geweldig.
Rainbow Six 3 Ravenshield: De eerste FPS die ik mocht spelen.
Battlefield 2: De eerste multiplayer FPS die ik speelde.

En nog zat andere games, maar die 5 komen snel in mij op.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 20:52
Voor mij (jaren '90 en '00) mij toch heel erg kunnen vermaken met nintendo
-mario
-zelda
-pokemon
-ect.

maar ook spelletjes als
- rollercoaster
- sim city
- top cat
- freddie fish
- unreal tournament (helemaal kapot gespeeld)

waren in mijn jeugd erg verslavend :)

Dit zijn ao. de games die ik grijs heb gespeeld in mijn jeugd.
Of het nou tekenend is geweest of niet, ik heb er wel zeer goeie herrineringen aan :D

Zelf in mijn woning nog een muurschildering van zelda gehad! (dus ja heeft wel invloed gehad hihi!)

[ Voor 7% gewijzigd door s0ulmaster op 10-02-2013 16:53 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor mij toch wel Command And Conquer 1.

Toen het spel uitkwam eerst bij een vriend gespeelt en ik was toen helemaal verbaast over de graphics en filmpjes. Toen zelf het spel gekocht en geinstalleerd op een 486DX2 met 4MB RAM. 2 weken later mijn eerste upgrade gekocht om van 4MB naar 8MB te gaan zodat het spel goed te spelen was. De eerste levels gingen nog wel maar toen er meer units kwamen was 4MB toch echt te weinig. Die HDD heeft zich helemaal dood geratelt toen :P

Verder DOOM1 en Carmageddon ook veel gespeelt hoewel mijn ouders het daar niet mee eens waren. Wolfenstein mocht ik al helemaal eerder niet spelen toen het spel net uitgekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:19
Streetfighter 2
Super Mario World
Donkey Kong Country
Secret of Mana
Zelda a Link to the Past
Chrono Trigger
Final Fantasy 6
Rock and Roll Racing
Mariokart
U.N. Squadron
Warcraft 1
Command & Conquer 1
en nog veel meer.

Dat die games mn jeugd bepaald hebben kan ik denk ik niet zeggen. Wel is er echt een nostalgie, jeugdherinneringen en gevoelens bij die games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Laatst online: 06-05 16:02

Sorbo

Uw hulp in huis!

Anoniem: 91626 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:24:
Beïnvloeden en bepalen zijn 2 verschillende dingen. ik zie om me heen nergens iemand die ze hele huis bv als pacman gaat schilderen omdat hij dat toevallig heeft gespeeld als klein kind nee dus bepalen is het zeker niet. Als jij geen boodschap hebt aan het leven van andere mensen ben je waarschijnlijk bikkelhard en heel stoer maar mogelijk ook geestelijk niet helemaal in orde. Dat hij geen bladen en Inet had kan je zo interpreteren ja maar een struisvogel steekt ook niet z’n hooft in het zand omdat hij dan zo mooie zwarte keur ziet?
Ook zou het voor de TS leuk zijn als je iets toe te voegen had aan zijn artikel en niet alleen als schoolmeestertje dingen gaat corrigeren ;)
Beinvloeden of bepalen is in dit geval hetzelfde concept met een verschillende intensiteit. Beinvloeden is een lage intensiteit, maar hoog genoeg om een klein effect te hebben, bepalen is hetzelfde met een hoge intensiteit. Bepalen zou ik zelf eerder gebruiken bij zware (emotionele) gebeurtenissen, maar dat is een kwestie van woordkeuze, en naar mijn mening in dit geval geen misplaatste term.

Dat jij niemand kent is natuurlijk anecdotisch bewijs, zo heeft inmiddels een andere tweaker WEL een muurschildering gemaakt. Dus ja, het komt voor ;)

Als kind gaan dat soort dingen toch compleet aan je voorbij? Ik was me wel bewust van de situatie en de gevolgen bij dat soort gebeurtenissen, maar om nu te zeggen dat je als kind zo'n ramp op dezelfde manier beleeft als een volwassene dat doet? Nee, dat denk ik niet.

Verder probeer ik je niet te corrigeren, maar probeer ik een discussie met je te voeren. Gaat lastig als je uitgemaakt wordt voor geestelijk gehandicapte, maar soit, dat schijnt vaker te gebeuren over het internet :+ Ik heb inmiddels ook mijn post al geedit met een ontopic bijdrage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 20:52
Mutatie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:59:
Streetfighter 2
Super Mario World
Donkey Kong Country
Secret of Mana
Zelda a Link to the Past
Chrono Trigger
Final Fantasy 6
Rock and Roll Racing
Mariokart
U.N. Squadron
Warcraft 1
Command & Conquer 1
en nog veel meer.

Dat die games mn jeugd bepaald hebben kan ik denk ik niet zeggen. Wel is er echt een nostalgie, jeugdherinneringen en gevoelens bij die games
C&C
donkey kong
secret of mana
warcraft

pff zo veel mooie herrineringen aan!!

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Comanche (van Novalogic)
Delta Force (idem)
DooM 1 - bouterdebout spel, nog steeds fan van Novalogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Beïnvloeden en bepalen zijn 2 verschillende dingen. ik zie om me heen nergens iemand die ze hele huis bv als pacman gaat schilderen omdat hij dat toevallig heeft gespeeld als klein kind nee dus bepalen is het zeker niet.
[...]
Mwoah, Pac Man is wellicht nou net niet het goede voorbeeld, daar is inmiddels een hele cultuur omheen ontstaan:

Afbeeldingslocatie: http://zuzutop.com/wp-content/uploads/2009/11/Pac-Man-car3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg62/witchyhoy3/Picture2copy-3.png :+

en ook:

Pac Man tafel
Pac Man boekenkast
Pac Man deurmat
Pac Man poef
Pac Man schoenen
Pac Man salontafel
Pac Man prullenbak
etc.

Blijkbaar heeft dat spelletje toch veel losgemaakt. Oh, en wellicht heeft 't toch ook mij nog enigszins beïnvloed, want de LP van deze single heb ik ook nog steeds ergens liggen:

YouTube: Pac Man Fever

Blijft een lekker nummer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Comanche ken ik ook nog wel, was (dacht ik) 12MB HDD ruimte voor nodig. Ongehoord veel in die tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

hehe good old times

NES!!! hoooohaaaa => mario , zelda. uren en uren aan versleten.
"PC" 386 powerrr => Duke nukem 3D, RCT, MOH en C&C.

Daarna wat op de PS1 met crash bandicoot serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 05:13

UntamedNL

Drumming

Dransik / Ashen Empires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Prince of Persia
Lemmings
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Monkey Island 2
Age of Empires
Outlaws
Half-Life
Red Alert

[ Voor 9% gewijzigd door Bulls op 10-02-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:09
GTA (vanaf III)
Red Alert 2 (helemaal stuk gespeeld)
Age of Empires (allemaal)
Rise of Nations

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:25

lordsnow

I know nothing

In de arcade:
Gorf: YouTube: Gorf gameplay
Bagman: YouTube: BAGMAN 1982 retro arcade game here by STERN
Bombjack: YouTube: Bomb Jack - Arcade
Hunchback: YouTube: Hunchback (1983 - arcade version) by Century Electronics UK gameplay on MAME
Gauntlet: YouTube: Gauntlet - Arcade
Mr. Do!: YouTube: [HD] Mr. Do! 1982 Universal Mame Retro Arcade Games
Mr. Do's Castle: YouTube: Mr. Do's Castle 1983 Universal Mame Retro Arcade Games
Pole Position: YouTube: Pole Position (Arcade) Gameplay
Spyhunter: YouTube: Spyhunter Sweetness
Robocop: YouTube: Arcade Longplay \[009] RoboCop
Pac Land: YouTube: Pac-land - Classic Arcade
Wonderboy in Monster Land: YouTube: Wonder Boy in Monster Land Arcade - Full Run
Star Wars: YouTube: 1983 Atari Starwars Arcade Highscore Run!
R-Type: YouTube: [HQ] R-Type Stage 1-2-3 1987 Irem Mame Retro Arcade Games
Gals Panic!: YouTube: Gals Panic 3
Bubble Bobble: YouTube: Bubble Bobble (Arcade) Gameplay

Ooit nog eens een originale Bubble Bobble kast gehad.

De bovenstaande spellen zijn nu nog te spelen door midel van MAME: http://mamedev.org/

Op de ZX Spetrum:
Jetpac: YouTube: Jetpac
Manic Miner: YouTube: Manic Miner
JetSet Willy: YouTube: Jet Set Willy Walkthrough, ZX Spectrum
Sabre Wulf: YouTube: Sabre Wulf Walkthrough, ZX Spectrum
Gilligan's Gold: YouTube: Gilligans Gold ZX Spectrum
Atic Atac: YouTube: Atic Atac - Ultimate Play The Game - ZX Spectrum
Wheelie: YouTube: wheelie for the ZX Spectrum (better version)
Dizzy!: YouTube: Dizzy - Spectrum.
Monty On The Run: YouTube: YBN Review: Monty On The Run - Spectrum ZX
3D Ant Attack: YouTube: Ant Attack on the ZX Spectrum Walkthrough, ZX Spectrum
The Sentinel: YouTube: The Sentinel Walkthrough, ZX Spectrum (Part 1 of 7)
Thrust: YouTube: Thrust (ZX Spectrum)
Fairlight: YouTube: Fairlight (ZX Spectrum 128K) part 1
Hall of Things: YouTube: ZX Spectrum - Halls Of The Things , my favourite Sinclair Spectrum game.

Op zolder ligt nog een Spectrum, met een koffer vol cassettes.

Het doet nu allemaal erg gedateerd aan, maar Mr. Do!, Wonderboy in Monsterland, Pac Land, Gals Panic, Monty On The Run, en Thrust zijn nog steeds geweldig.

Op de PC natuurlijk nog spellen zoals Doom, en Quake, maar dat valt niet meer binnen de periode 'jeugd'.

[ Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 10-02-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Maar is het nou de bedoeling van dit topic dat we oude (gespeelde) games op gaan sommen of.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinner schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:05:
Maar is het nou de bedoeling van dit topic dat we oude (gespeelde) games op gaan sommen of.. ?
Ik denk dat het eerder is om iets meer licht op de dr retro website te laten schijnen ;)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

AyeAyeCaptain! schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:44:
[...]

Ik denk dat het eerder is om iets meer licht op de dr retro website te laten schijnen ;)
Oh, dus gewoon een soort van verkapte spam. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Age of Empires, Red Alert, Crash Bandicoot, Driver, A2 Racer, GTA 3 en vooral Vice City was voor mij echt helemaal de shit. Daar heb ik echt de meeste uren op gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Topicstarter
klopt ze waren er wel, maaaar in het wereldse dorp waar ik ben opgegroeid lagen ze niet in de winkel.
Plus.. mischien mijn eigen fout, maar ik had er geen idee van dat ze uberhaupt bestonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Topicstarter
Sinner schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:47:
[...]

Oh, dus gewoon een soort van verkapte spam. :o
dat sowieso, maar ook om een discussie te starten ^^
die overigens nergens zo uitgebreidt is als op Tweakers (beinvloeden vs bepalen ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat het vooral om het games aspect gaat in dit geval. Maar ik wil toegeven dat ik als kind nog bewust was van de koude oorlog op de achtergrond. Voor de mensen van mijn generatie. Wie herinnerd zich de komeet van Halley nog? :)

Game magazines uit de VS 20 piek per stuk? Eerder 5-7 hfl. dus dat viel wel mee. Maar toendertijd zat er nog geen cassette of disk op geplakt dus dat scheelde al in prijs. En VS magazines? Ik denk dat je dichter bij huis moet zijn. Engeland! Midden jaren tachtig 1984-1988, de glorie jaren voor C64 en ZX spectrum. Had je Zzap64 en Crash van Newsfield Publishing. Bij elke fatsoenlijke tijdschriftenhandel verkrijgbaar. Toen der tijd was het uniek om speciaal een magazine voor games uit te brengen. En Zzap64 en Crash waren legendarisch, met name de reviews. _/-\o_

Er waren natuurlijk nog andere magazines/tijdschriften maar Zzap64 en Crash hebben toch wel bepaald wat een kwalitatief game magazine moest bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door CapTVK op 11-02-2013 21:08 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Unreal Tournament '99, niet bepaald mijn eerste game maar vanaf mijn 13e tot 18e echt die hard gespeeld. Zo veel, dat ik zelfs bleef zitten in 4 VWO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beïnvloeden en bepalen zijn 2 verschillende dingen. ik zie om me heen nergens iemand die ze hele huis bv als pacman gaat schilderen omdat hij dat toevallig heeft gespeeld als klein kind
... Of toch?
“If Pac-Man had affected us as kids, we'd all be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive electronic music.”
Sounds like the nineties to me :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-02-2013 21:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

henri8096

BIM is not a software!

Zo wat ik echt veel in mijn jeugd gespeeld heb is op de NES mario (1 2 en 3), zelda, megaman 2, castlevania 2, simon's quest (misschien wel het beste spel ooit), turtles, batman, en nog een paar waar ik niet aan denk.

Op de pc begonnen met digger, ducktales, test drive. Wat over ging in commander keen, wolf3d, doom, doom2, duke3d, red alert (en toen was mijn jeugd zo ongeveer over) etc, etc.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:24
PC:

Sim City en vooral Sim City 2000. Dagen, weken, maanden mee zoet geweest.

The Sims, erg leuk maar mee gestopt toen ik begon in te zien dat het nogal triestig is om een sociaal level op de PC op te zetten i.p.v. in de bar/met vrienden.

Theme Hospital, erg leuk! vooral de bonus levels waarbij je muizen kon schieten :)

Airline Tycoon, gekocht vanwege mijn voorliefde voor vliegtuigen, eigenlijk heel simpel spel maar wel leuk!

Rollercoaster Tycoon, dit was iedereens favoriet wel op een punt in de tijd denk ik!

Carmageddon.

Road Rash, na de demo was ik verkocht! eigenlijk was dit spel grafisch gezien niet best maar zo tof, lekker op je motor rondscheuren en anderen er vanaf meppen.

Dungeon Keeper. Erg leuk spel moet ik zeggen! Ook gekocht nadat ik het spel eerst een hele tijd geleend had van iemand, goeie gameplay en nog best lastig uit te spelen.

GTA serie, vanaf deel 1, langs 2 en London 1969 naar de huidige reeksen, echt te gaaf!

NFS Underground (twee dacht ik?). In de tijd van The Fast And The Furious natuurlijk erg populair, zo ook bij mij.

Red Alert!! Nog steeds is dit spel in mijn ogen episch goed speelbaar voor een spel wat zo oud is. Gratis te downloaden ook nog eens tegenwoordig! Ik heb het op werk geinstalleerd en regelmatig buiten de werk uren vergrijpen ik en mijn collega's onszelf nog om een pot tegen elkaar te spelen. Prachtig.. tot op de dag van vandaag nog geen gelijke hoewel ik RA2 ook best goed vind.

Nintendo:

Mario 1 t/m 3 op de NES en super mario world op de SNES. Tja, moet ik daar wat aan toevoegen?

Zelda op de SNES, wat een diepgang, ik speel het tegenwoordig weer / nog steeds. Had het spel al uitgespeeld maar zo lang al niet meer gespeeld dat het weer een soort van 'nieuw' is.

Pokemon, destijds veel gespeeld, lang mee zoet geweest.

Alltime favourit:

Red Alert, hands down, i.c.m. The Aftermath echt geweldig en tot op heden nog erg speelbaar en voor mij een teken aan de wand dat de kwaliteit van spellen vroegâh echt beter was naar de maatstaven.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:07

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Beinvloed door games? Zeker wel. Denk alleen al aan het aspect samen werken. Ik speelde Command & Conquer bijvoorbeeld altijd met mijn neef om samen de beste strategie te bepalen. (Voornamelijk skirmish.)
Games kunnen je kijk op de wereld best beïnvloeden voor m'n gevoel. Zeker diepgaande games als Zelda: Ocarina of Time en Final Fantasy VII hebben mijn kijk op bepaalde dingen vast (ongemerkt) best beïnvloed.

Al die jaren UT '99 instagib zijn trouwens ook wel goed geweest voor m'n hand-oog coördinatie bedenk ik me achteraf. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

Felyrion

goodgoan!

Alleen al het nadenken over welke games ook al weer zo fantastisch waren is al leuk.

Ik heb al een paar lijstjes voorbij zien komen waarmee ik me kan identificeren, maar ik denk dat die van Bulls er het dichts bij komt voor mij.

Ik ben begonnen met twee floppy's vol met games, en daarvan was ik het gekst op Airborne Ranger uit 1987. Wat een spaning vond ik daar inzitten!

Vervolgens kwamen de wat meer serieuze games zoals

- Prince of Persia - na een tijdje kende je alle vallen en tegel-knoppen, we deden dit om-en-om met de familie, als je dood ging mocht de volgende.

- Wolf 3D - Wat een game, zeker voor mijn leeftijd toen niet erg geschikt, maar samen met mijn zus (ik schieten en knoppen, zij de pijltjes) vele uren plezier aan beleefd. Uiteraard alle verborgen kamers zien te vinden en je helemaal lam schrikken bij die eindbazen.

- Indiana Jones and the Fate of Atlantis - Dit moet (misschien samen met monkey island) voor mij dé game zijn die mijn jeugd heeft bepaald. Ik durf te zeggen dat deze game mij de engelse taal heeft geleerd, later heb ik altijd voorgelegen op leeftijdsgenoten op dat gebied. Ik denk dat het door deze game komt. Elke keer weer een stukje verder, en als het dan niet lukte gaan vragen wat alles nou precies betekende. En dan wel verder komen. Heerlijk! En natuuliujk één van de eerste games met leuke muziekjes etc.

- Monkey Island 2 - wauw, wat een humor, geweldig! Guybrush ftw. Momenten waarop je compleet op het verkeerde been wordt gezet. Bijvoorbeeld.. er is een apenhoofd met een deur. Je hebt een wattenstaafje in je inventory. Blijkt dat ineens een wattenstaaf van anderhalve meter te zijn die je in de oor van de aap kunt steken. Heerlijk als hij dat ding uit zijn broekzak tovert _/-\o_

- Day of the Tentacle - Woo, nog zo'n adventure topper.

- Dune2 - oei, bijna Dune2 vergeten. Mijn eerste grote liefde qua RTS. Tof opgezette game, ik herrinner me de muziek nog, en de mentat, die alle units ging uitleggen, erg leuk. En natuurlijk de frustratie als je basis weer eens te groot was geworden en je niet verder kon.. of je harvester weer eens in de maag van een sandworm was beland..
Ik herrinner me nog steeds dat ik voor het eerst thuiskwam met de stapel van zo'n 10 diskettes, en dan maar unpacken en gaan :)

En uiteraard kun je zo nog wel een tijd doorgaan..
Ik ben wel redelijk nostalgisch aangelegd, en voor mij is het dan ook een voorrecht om zo "met de pc" opgegroeid te mogen zijn :) Ik droom nog steeds in DOS commando's en WP5.1 is nog steeds de beste tekstverwerker ooit :+

edit:
En als je het hebt over echt beinvloed: ja, ik denk het wel. Het heeft me een liefde voor PC en alles daaromheen gebracht, en een beter dan gemiddelde (in ieder geval in vergelijking met leeftijdsgenoten destijds) beheersing van de Engelse taal. En dat is best nuttig in deze tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 12-02-2013 01:38 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:24

superwashandje

grofheid alom

Felyrion schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 01:32:
- Indiana Jones and the Fate of Atlantis - Dit moet (misschien samen met monkey island) voor mij dé game zijn die mijn jeugd heeft bepaald. Ik durf te zeggen dat deze game mij de engelse taal heeft geleerd, later heb ik altijd voorgelegen op leeftijdsgenoten op dat gebied. Ik denk dat het door deze game komt. Elke keer weer een stukje verder, en als het dan niet lukte gaan vragen wat alles nou precies betekende. En dan wel verder komen. Heerlijk! En natuuliujk één van de eerste games met leuke muziekjes etc.

- Monkey Island 2 - wauw, wat een humor, geweldig! Guybrush ftw. Momenten waarop je compleet op het verkeerde been wordt gezet. Bijvoorbeeld.. er is een apenhoofd met een deur. Je hebt een wattenstaafje in je inventory. Blijkt dat ineens een wattenstaaf van anderhalve meter te zijn die je in de oor van de aap kunt steken. Heerlijk als hij dat ding uit zijn broekzak tovert _/-\o_
over engels leren door adventrure games inderdaad: in monkey island rondlopen met een "rubber chicken with a pulley in the middle": WTH is een pulley?...aah een katrol! waar is dat nou weer goed voor? _/-\o_

ik heb verder inderdaad ook veel engels geleerd van spellen maar ook wat algemene kennis: bekende landmarks in amerikaanse steden: Red alert 2, geschiedenis/oorlogsvoering in de middeleeuwen: Age of empires 2 (heerlijk uitgebreide encyclopedie met informatie over van alles en nog wat die er bij zat) en zo vast nog wel meer voorbeelden waar ik zo snel niet op kan komen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Ik vind het ook raar dat de TS spreekt over het feit dat hij in de jaren 80 en 90 geen toegang had tot informatievoorzieningen over games. Het internet was er inderdaad niet en tv commercials voor games ook al helemaal niet, maar je had wel de geschreven pers en er waren tal van magazines over games. Dat hij er geen toegang tot had, betekent dat hij er ook niet naar gezocht heeft.

Hoe dan ook, ik ben ook opgegroeid in de jaren 80 en 90 met games en mijn informatie over goeie games haalde ik gewoon uit de magazines die beschikbaar waren en dan hetgeen dat nu ook nog heel goed werkt: mond-tot-mond reclame. Op de speelplaats werd er ook veel over games gepraat en op die manier kwam ik dan ook in contact met heel veel topgames.

De vijf games die nu zomaar bij mij opkomen uit de jaren 80 en 90 die ik kapot heb gespeeld zijn:
- Civilization (PC)
- Street Fighter II (SNES)
- Super Mario Land 2 (GameBoy)
- Sim City (2000) (PC)
- Karnov (Arcade) Wikipedia: Karnov

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Street Fighter 2 World Warriors in de arcadehallen en alle versies erna
Phantasy Star op Sega 8 bit : m'n allereerste rpg en 9 maanden lang non stop gespeeld voordat ik m uit had
Wonderboy in Monsterland op Sega 8 bit, een side scrolling puzzle/quiz/action rpg
Final Fantasy 4 op SNES: rpg met een meeslepend verhaal en steengoede muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Het schoolplein was in de jaren 80 inderdaad de gemakkelijkste manier om nieuwe games te vinden en aan te komen ( er werd aardig op los gekopieerd). Iedereen die in computers geïnteresseerd was wist wel iemand te vinden en een kopietje was snel gemaakt. Tenminste, als je het geluk had om een diskdrive te bezitten (ik helaas niet). Op cassette kopieren ging ook vrij vlot toen double tapedecks populair werden

Een niveau hoger had je copy parties waar iedereen software uitwisselde of z'n spullen kwam showen. En helemaal oh la la was inbellen op een BBS op 300 baud met bijbehorende pittige telefoonrekening.

Wie de magazines uit de jaren 80/90 trouwens eens wil bekijken kan trouwens terecht op het internet archive. Daar worden tegenwoordig ook scans van diverse computer magazines bewaard.

http://archive.org/details/computermagazines

Overigens met dank aan vrijwilligers die dit soort projecten in hun eigen tijd deden. Mort van de Zzap!64 site heeft een groot aantal magazines ingescand en aardig wat scanners versleten.

http://www.zzap64.co.uk/

Ik zou denk ik aardig wat games kunnen opnoemen uit het C64/Amiga 500/ PC tijdperk die wel een belletje laten rinkelen. Voor het moment hou ik het even bij Impossible Mission voor de C64. Prachtig spel wat de tand des tijds heeft doorstaan.

YouTube: C64 Longplay - Impossible Mission (complete)

Tezijnertijd zal ik me wel een paar meer herinneren :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Voor mij:

1. Prince of Persia En dan bedoel ik dat oude DOS spel :)
2. Transport Tycoon (Deluxe) echt was er niet weg van te slaan.
3. Tetris Ook zo'n leuke verslavende game.
4. Super Mario Land O+ GameBoy :)

Grappig dat ik al die spellen, of nieuwere versies van die spellen, nog altijd speel.

[ Voor 15% gewijzigd door 90710 op 19-02-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-04 17:19
Helaas kwam ik laat kijken in de game wereld. terwijl allang Win95 uitwas zat ik nog op een dos bak.
Maar wel met een boost knop!!
Een console heb ik nooit gehad, mocht er geen van mijn ouders :(
Hierop speelde ik in den beginne slechts een paar spellen:
Sky or Die:
Stond er al op geinstalleerd, maar hierin heb ik me vele uren in de sneeuw vermaakt.
Yogho Yogho Spel:
Gratis bij X yogho pakken. Erg aanstekkelijk, maar helaas zonder save optie. De floppie heb ik nog steeds liggen.

Toen we eindelijk een "fatsoenlijke" 266 kregen kon ik wat meer games spelen.
De spellen die mij nog bijstaan waren MDK, M.A.X. en Battlefield 1942. Op WoW na heb ik nog steeds geen ander spel zoveel en zolang gespeeld als 1942.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51
Mijn jeugd werd op de basiscchool nog bepaald door alle Red Alerts, maar eind groep 8 tot in mijn eerste studiejaren enkel Unreal Tournament (intagib) >_< ongelofelijk hoe verslavend zo'n spel kon zijn!

Het meedoen aan de cups per seizoen in meerdere beste clans van Europa heeft echt mijn ''jeugd bepaald'' zoals de titel van dit topic is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Sonic The Hedgehog

Wolfenstein 3d

Final Fantasy 8

Final Fantasy X

Mortal Kombat 2

Counter Strike

Er zijn natuurlijk vele meer op te noemen, maar door alleen al aan deze games te denken komen de nostalgische gevoelens naar boven.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

90710 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:51:
Voor mij:

1. Prince of Persia En dan bedoel ik dat oude DOS spel :)
2. Transport Tycoon (Deluxe) echt was er niet weg van te slaan.
:Y

Voor mij zijn ook de volgende spellen iconisch:

3. The Black Cauldron

4. Serf City (Settlers I)

5. Hero's Quest (Quest for Glory)

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-02-2013 14:06 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Denk dat het voor mij wel Police Quest en Street Rod moeten zijn.

uuuuuuren in gestoken!

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 04-05 04:39
Frogger en H.E.R.O. op de Atari 2600.

Dat waren de allereerste videogames die ik op de tv speelde. Daarvoor waren het bordspellen en LCD handhelds. Deze twee spellen hebben er voor gezorgd dat ik in plaats van een gewone nerd een videogame nerd werd. Vooral H.E.R.O. speelde ik vaak, Heb hem nooit uitgespeeld. Kwam nooit verder dan een paar levels.

Ik las nooit veel game magazines. Waren niet te betalen voor mij. Ik ging meestal naar de speelgoedzaak om te kijken wat ze hadden en op het schoolplein hoorde je ook welke spellen iedereen had. Ook leende ik vaak spellen van vriendjes.

Of videogames mijn jeugd gevormd hebben, weet ik niet. Ik zou misschien andere mensen als vrienden hebben als ik geen games had gespeeld. Andere dingen kan ik zo niet bedenken.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 14:31
Bij mij:

Pc: Prince of persia YouTube: Prince of Persia PC game
l lufia 2 ii rise of the sinistrals (SNES) Dat game was gewoon mega goed
Donkey kong 1, 2,3 (SNES)
Moon patrol ( atari)
Mario kart ( SNES)
Mortal Combat (Game boy)

• Xyphoid
Ik zie nu pas dat de TS van de Retro beurs in Deurne is :) Daar ga ik zondag naartoe. Kijken wat Game & Watch spellen kosten. Heb er namelijk nog 1 liggen...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 14:50

Voxalizer

Quicksilver Bullets

De eerste games die in me opkomen als ik aan games uit mn jeugd (eind 80 en jaren 90) denk zijn:

Stunts
Street Rod 1&2
Wacky Wheels
Geoff Crammond's F1 Grand Prix
Police Quest 1, 2 en 3
Indiana Jones & The Fate of Atlantis
Syndicate
Doom
Wolf3D

Toevallig heb ik laatst stunts weer eens gespeeld, op 55 inch tv met stuur. Geniaal spel, qua physics nog steeds beter dan de gemiddelde arcade racer van nu.

Verder ben ik ervan overtuigd dat ik zonder games als Police Quest, Space Quest, Larry, etc. nooit zo goed in Engels zou zijn geweest.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister naar retro gamebeurs geweest in Deurne en een Atari 2600 gekocht voor 30 Euro.

http://www.atariage.com/2600/systems/sys_Atari2600.jpg

Helaas is ie wat viezer dan deze foto.
Ook aantal spellen gekocht:
Frogger, Space Invaders, Donkey Kong en Pole Position.

Dozen van console en spellen zijn helaas kapot. En geen boekjes bij de console. Alleen van Pole Position was goed en gesealed

Eigenlijk wilde ik deze:

http://upload.wikimedia.o...ari-2600-Wood-4Sw-Set.jpg

Maar die hadden ze niet. Dus die ga ik online kopen en dan verkoop ik deze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Bij het ophalen van herinneringen is het me opgevallen, dat ik vroeger games intensiever speelde dan tegenwoordig. Dat had natuurlijk ook een reden, want vaak was je afhankelijk van de gulle gaven van je familie, de hoogte van evt. zakgeld en later de inkomsten uit je bijbaantje. Tegenwoordig kan ik gewoon een game kopen, als ik daar zin in heb met het gevolg dat ik de afgelopen twee generaties aan consoles dan ook een behoorlijke berg games per systeem in huis heb gehaald.

Vroeger was ik verslingerd aan:

1) Mario Bros: Samen met Duck Hunt kreeg je deze gouwe ouwe bij de NES. Achteraf bezien had ik niet verwacht dat ik ooit zo'n duur cadeau van de Sint zou krijgen.Hoewel de prinses steeds weer in een andere kasteel bleek te zitten, ben ik dit spel blijven liggen.
2) Street Racer: kartgame voor de SNES, waar ik menig broedertwist heb uitgevochten. Sumo San en Helmut waren wat namen van personages die me zijn bijgebleven.
3) Donkey Kong Country serie: Mijn ouders speelden zelf ooit ook graag games (zoals Asteroids op de Atari 2600) en de SNES laaide dat vuurtje weer op. De Donkey Kong Country serie was hier debet aan. Een herinnering die me altijd zou bijblijven is wanneer mijn moeder de levels met het mijnkarretje speelden en dan mee opveerde om ervoor te zorgen dat Donkey precies ver genoeg zou springen. xD
4) V-Rally en V-Rally 2: De tijd van de eerste Playstation was voor mij de tijd van de zomer- en bijbaantjes. De eerste V-Rally kocht ik van mijn verdiensten van mijn vakantiewerk. Deze game heb ik grijs gespeeld. Het was dan ook niet meer dan logisch dat ik deel twee bij de release aan zou schaffen. Dit deel voegde naast tal van verbeteringen 4-speler splitscreen toe. Op verjaardagen speelde ik dan met 3 vrienden op een 37cm televisie. 8)7 Daar kan ik me nu echt niets meer bij voorstellen, eerlijk gezegd. :+
5) Burnout 3: Takedown: Vanaf de eerste demo was ik verslaafd aan Burnout. Game meteen gehaald bij de release en pas weer weggelegd toen er geen eer meer te behalen was. Crash Mode was daarin de meest verslavende factor. Ik bleef sommige Crash Events dan ook herhalen puur om te zien wat er mogelijk was ter verbetering van de high score. Jammer dat de nieuwere de Crash Events een andere invulling hebben gegeven, want voor mij was deel 3 de perfecte weergave.

Ik had nog veel meer titels kunnen noemen, omdat ik er genoeg heb gespeeld, die mooie herinneringen in me bovenbrengen. Toch wil ik een aantal runner-ups noemen van vroegah: Super Mario World (SNES), C&C / Red Alert (PC/PS1), GTA Vice City (PS2), Wolf 3D (PC), Final Fantasy VII (PS1), Duck Tales (NES) en Need for Speed: Hot Pursuit 2 (PS2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mega man 2 (NES), Legends (SNES), Presure Cooker (atari 2600), Lufia 2 (SNES) en later in mijn tiener jaren counter strike beta 5.5 tot 7.1
heb alles ook nog steeds goeie game jeugd gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Leuk topic, even reageren op chronologische volgorde :

1) Supaplex , eerste ervaring met DOS / Een PC game überhaupt
2) Ducktales , zelfs de PC speaker bracht het openingsdeuntje er nog op een leuke manier uit.
3) Streetrod , auto's tunen... voorliefde voor auto's moet hier gestart zijn.
4) Whacky Wheels , Multiplayer pleasure!
5) Pinball Dreams , Met m'n zus spelen om de hoogte high-score
6) Lotus 1-2-3 , Turbo zones ontdekken en perfect nailen, veel gespeeld met m'n neefje
7) Dune 2 , Eerste ervaring met een Soundblaster over m'n stereo (IRQ5/BASE220/DMA1 ;) )
8) The lost Vikings, Leren puzzelen op een leuke manier
9) Warcraft 1, Strategisch inzicht
10) Blackthorne, Omdat het kick-ass was als hij naar achter schoot, sole reason ;)
11) Diablo 1 , Lgendarisch spannend, met kriebels naar Lazarus: You're too late to save the child....
13) Tyrian 2000 , Epische 2 player top-scroller , helemaal vet ! Hoop guns / vette muziek !
14) Starcraft 1 , met 4 man in de vriendengroep tot op hoog niveau gespeeld. M'n beste vriend ging toen naar het Nederlands kampioenschap in de tijden van NTT , wellicht bekend.
15) Quake 2 , epische game. Absoluut een School-crusher , alles mee verpest. Maar legendarische clan fights, fantastische LANs en mooie ervaringen op het hoogte niveau gehad.
16) Counter Strike , was ik minder goed in maar vond ik erg leuk. 't Was me iets te sneaky af, weinig ramwerk zoals ik dat bij Quake gewend was.
17) Quake 3 , fijne game, zeker een aardig niveau gehaald maar nooit een topper geworden.
18) Diablo 2 , de LAN game bij uitstek, durf te beweren dat dit lekkere speelt dan Diablo 3.
19) Warcraft 3 , leuke game, was niet weg van het Hero aspect though.
20) Counter Strike Source, even fanatiek gespeeld maar 'k word te oud voor deze 'shit'.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49

On_E

Housemusic

1. Pong
Afbeeldingslocatie: http://playerschoicegames.com/wp-content/uploads/2011/05/pong.jpg
Mijn allereerste game

2. Asteroids
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1orsGNJo9B-UPGpCP3T48latnDcExzdGNmHTIbL908rA9wHNe
Heel erg veel gespeeld als kleuter, moest op een barkruk gaan staan om bij de controls te kunnen van de arcadekast en ik kreeg altijd gratis credits als de monteur langskwam.

3. Pacman
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/59/Pac-man.png/200px-Pac-man.png
Zie Asteroids

4. Alley Cat
Afbeeldingslocatie: http://image.dosgamesarchive.com/screenshots/alleycat1.gif
Allereerste PC game die ik mij herinner

5. Sid Meier's Pirates! (1987 versie)
Afbeeldingslocatie: http://magisterrex.files.wordpress.com/2011/08/blogpiratesswordplay.jpg
De eerste game waar ik dagenlang achter kon zitten, nog altijd 1 van mijn favoriete games ooit.
Wie wilde er nou niet als Nederlandse piraat het complete Caribisch gebied overnemen en uiteindelijk trouwen met de dochter van de gouverneur van St Kitts? ;)

6. Rolling Thunder
Afbeeldingslocatie: http://www.fraserking.co.uk/arcade/screenshots/rolling-thunder-1.jpg
Voor zover ik me kan herinneren de eerste arcadekast-game die ik met 1 gulden uit kon spelen.

7. Dune
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-kuFQG6fstiI/TwYhMl-63eI/AAAAAAAABPo/8pqRdtNFhEU/s1600/dune2000pic3.jpg
Mijn eerste RTS van velen

8. Street Fighter II
Afbeeldingslocatie: http://www.goozernation.com/video-games/images/May-2011/sf2.jpg
Mijn eerste echte vechtspelletje van velen (titels als International Karate van de C64 tel ik even niet mee)

9. Jedi Knight II
Afbeeldingslocatie: http://theisozone.com/images/screens/pc-49179-41355171004.jpg
Mijn eerste FPS die ik online speelde, al vond ik uiteindelijk de lightsaber-duels leuker dan het schieten

10. World of Warcraft
Afbeeldingslocatie: http://blogs.fagbladet.dk/it/files/2007/03/world-of-warcraft-3.jpg
Mijn eerste MMORPG

Denk dat ik de belangrijkste games wel zo'n beetje heb gehad al zou ik nog 100en games op kunnen noemen waar ik heel erg veel plezier mee heb gehad. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door On_E op 08-03-2013 14:11 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:17
w0000ttt, en DEZE dan??!!1

http://youtu.be/meouSi6CFng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Mijn aller eerste games waren:

Nibbles
Gorilla.bas
Space Invaders
Tetris
Sopwith Hopper
Toen een één of ander daadwerkelijke 3D game met helikopter, bestond uit niets meer dan wireframes van groene lijnen
Offroad (lol)

Echt dat waren de games waarvan je 10 op 1 diskette kreeg inclusief gratis virus.

En wie kent Redcat nog? :D
of Retaliator (al wat moderner straaljager missies doen etc, ongeveer uit dezelfde tijd Als Prince of Persia 2, En natuurlijk Another World, dat was ook best gaaf.
Sid & Als Incredible Toons was ook mijn favoriet, veel cooler dan The Incredible Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09-2024
PilatuS schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:56:
Voor mij toch wel Command And Conquer 1.

Toen het spel uitkwam eerst bij een vriend gespeelt en ik was toen helemaal verbaast over de graphics en filmpjes. Toen zelf het spel gekocht en geinstalleerd op een 486DX2 met 4MB RAM. 2 weken later mijn eerste upgrade gekocht om van 4MB naar 8MB te gaan zodat het spel goed te spelen was. De eerste levels gingen nog wel maar toen er meer units kwamen was 4MB toch echt te weinig. Die HDD heeft zich helemaal dood geratelt toen :P

Verder DOOM1 en Carmageddon ook veel gespeelt hoewel mijn ouders het daar niet mee eens waren. Wolfenstein mocht ik al helemaal eerder niet spelen toen het spel net uitgekomen was.
yepperd
Command And Conquer gezien bij een goeie vriend in boven karspel op zijn pc
geweldig spel net als simcity ...
heerlijke spellen

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
GTA: san andreas (shooters en racing)
Delta Force extreme: Eerste contact met online multiplayer
Joint operation Typhoon rising: verdere uitbreiding op online multiplayer

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Chronologische volgorde van de spellen die ik gespeeld heb en de meeste indruk op me hebben gemaakt.
-Starquake (kleurige pracht en praal als 3 jarige op onze oude ibm)
-Commander Keen (awesome adventure)
-Quake (mijn ultieme oldskool shooter)
-GoldenEye 64/Mario-kart64/Mario-party1&2 (party on the 64)
-Total Annihilation (meest innovatieve RTS ooit)
-LittleBigAdventure 2 (laatste goede adventure die ik heb gespeeld)
-Soldier of Fortune (Gore-fest, online asskicking)
-THPS2 (awesomeness, geweldige soundtrack)
-GTA VC & SA (mijn eerste goede sandbox games, geweldige soundtrack)
-Fable/KotOR (beste rpg's op de xbox)
-Fallout3/NV, TESIV/V (Sandbox en modding galore)
-Portal (innovatieve gameplay)

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 02-04-2013 13:51 ]

Pagina: 1