Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raar retourbeleid xs4all

Pagina: 1
Acties:
  • 7.355 views

Verwijderd

Topicstarter
Na jaren abbonee te zijn geweest bij xs4all, ben ik nu sinds 1 februari overgestapt naar een andere ISP. Nu heb ik vorige week een doos gekregen van xs4all met de mededeling dat ik mijn fritzbox (7340 en een VIP1953) retour moet zenden. Als ik dat niet doe, moet ik voor de fritz 199 eur betalen. Zo ook voor de Motorola VIP1953!

Gezien het bizarre hoge bedrag, had ik diezelfde dag xs4all eens hierover gebeld. En gevraagd waarom het allemaal zoveel moet kosten als je het wilt houden. Het antwoord hierop was......

"Wij willen groen ondernemen en graag alle apparatuur recylen."

Op zich niets mis mee met de gedachte om het milieu zoveel mogelijk te ontlasten, maar waarom recylen, als alles nog goed functioneert?
Ik heb de helpdesk vriendelijk gevraagd of niet wellicht niet mogelijk is om de fritzbox tegen een redelijke vergoeding over te mogen nemen. Bedenk wel dat de modem in kwestie al ruim 3 jaar oud is! Dus het is naar mijn idee vrijwel totaal afgeschreven.
Helaas is het volgens xs4all niet mogelijk. Als ik het zou willen houden zal ik echt volgens hun 199 eur moeten betalen. Ik ben dan wel geen jurist, maar gezien het bedrag lijkt mij volgens de wet een onredelijk voorstel en kan toch niet rechtsgeldig zijn?

Wel heb ik de Motorola VIP1953 (voor IPTV) al wel retour gezonden, omdat de mijn nieuwe ISP een nieuwere versie heeft waarbij het zappen sneller gaat.

Onderstaand een lapje tekst die ik naar xs4all heb gemaild. Uiteraard heb ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen.

Kunnen jullie wellicht wat meer over vertellen in hoeverre xs4all dit mag doen? Want ik heb echt het idee dat voor een dergelijke oude modem niet zomaar 199 eur voor mogen vragen?

--------------------mail naar xs4all--->>>

Geachte heer/mevrouw,

Per 1 februari heb ik na jarenlang abonnee te zijn geweest opgezegd. Louter vanwege de steeds slechter wordende dienstverlening en de hoge maandelijkse kostprijs in verhouding tot uw concurrenten met hetzelfde pakket en voorwaarden.

Inmiddels ben ik al overgestapt en heb vandaag een retourpakket van u mogen krijgen met de mededeling dat ik de modem en het IPTV ontvanger retour moet zenden. Graag wil ik hier wat verder over uitdiepen.

Zelf ben ik al van jongs af aan geleerd om met alle afval zoveel gescheiden in te leveren. Evenzo met huishoudelijke apparatuur. Wat mij ook altijd is geleerd dat je pas iets naar de milieustraat brengt als het product kapot / gebreken vertoont waarbij reparatie geen optie is. Dat was ook de reden dat ik bij het overstappen naar mijn nieuwe provider, vooraf kenbaar had gemaakt dat ik GEEN nieuwe modem wil, juist omdat de huidige modem die ik nog altijd gebruik uitstekend werkt. Mijn nieuwe ISP heeft hier goed naar geluisterd en mij niets toegezonden. Behalve het nieuwe IPTV kastje. Het betrof hier om een nieuwere versie waarbij het zappen sneller gaat dan met de VIP1953.

In uw brief vermeldt U dat als ik de modem niet retour zend, hiervoor € 199,- !!!! moet betalen, evenals het IPTV kastje (indien ik deze ook niet retour zou zenden), ook voor het bizarre bedrag van € 199,- !!!! Ik heb hierover vandaag nog contact hierover gehad met Uw helpdesk. Uw organisatie doet dit om hiermee alle elektronica (modems en IPTV kastjes) bij ontvangst te recyclen. Het idee hierachter sta ik volledig achter, zoals ik al eerder had verteld. Maar waarom in godsnaam recyclen als het nog uitstekend functioneert? Dit is precies hetzelfde als bij het leasen van een auto. Je betaalt er een bepaald bedrag voor, en alle onderhoud/reparatie wordt voor je gedaan. Je hebt zelfs de mogelijkheid om na x aantal jaren de auto tegen de huidige marktwaarde te kopen. Wat Uw organisatie doet is gewoonweg BIZAR! Ik betaal er maandelijks voor (abonnementskosten) waarbij er een deel van de maandelijkse kosten de modem hiermee wordt bekostigd. Tot nu toe op zich niets mis mee. Maar nu moet ik met een ruim 3 JAAR OUDE modem (wat momenteel helemaal afgeschreven is) tegen de toentertijd nieuwprijs betalen!!!!!! Erg vreemd beleid!!

Dat is precies hetzelfde als ik een leaseauto na x aantal jaren wil kopen, het tegen nieuwprijs moet betalen! En als ik dat niet doe, dat wordt de auto ingenomen en verwerkt tot schroot! Onder het mom van het zoveel recyclen van gebruiksgoederen. Je moet pas iets recyclen als het kapot is of dat het eventueel repareren economisch niet meer in verhouding staat tot de waarde van het product.

Ik vraag niet van u om de modem zonder bijbetaling te mogen houden. Maar ik wil wel tegen de huidige marktwaarde kopen. Momenteel is de Fritzbox 7340 als 2de hands gemiddeld 48 eur waard. (google gerust eens rond en overtuig uzelf!)

Tot slot wil ik U graag nog een tip meegeven!!! Als Uw organisatie zo graag "groen" onderneemt, weest dan eens helder richting uw klanten. Geef bijvoorbeeld aan dat als er een modem in bruikleen gegeven wordt, en binnen 1 jaar het abonnement opgezegd wordt, de modem dat XX kost. Na 2 jaar nog voor een kwart van de nieuwprijs en na 3 jaar (is dan toch al volledig afgeschreven) mag houden.

Ik heb inmiddels het IPTV kastje (motorola VIP1953) al retour gezonden. In afwachting op uw reactie aangaande de modem, zal na uw schrijven duidelijk worden of deze alsnog retour gezonden wordt.

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxxxxx

-----------einde mail naar xs4all-->>

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Wat stond er in de oorspronkelijke leveringsvoorwaarden van XS4ALL, stonden daar ook al de terugzendverplichting en dit bedrag in?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Heb je dit modem niet gewoon in bruikleen gekregen? Dan klinkt 200 euro als vervanging op zich niet zo heel vreemd. Dat jij er al jaren gebruik van hebt gemaakt doet er verder niet toe.

blub

Verwijderd

Heeft ie ook. Snap de ophef dan ook niet zo goed. Xs4all wil gewoon hun spullen terug en het is totaal niet interessant voor hun hoe oud dat spul is. Dan moeten ze straks namelijk bedragen gaan bedenken voor verschillende leeftijden van apparaten. Die bedragen zijn gewoon altijd hetzelfde ongeacht de leeftijd. TS levert het na drie jaar pas weer in maar iemand anders weer na 8 maanden.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 15:53

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:04:
Na jaren abbonee te zijn geweest bij xs4all, ben ik nu sinds 1 februari overgestapt naar een andere ISP. Nu heb ik vorige week een doos gekregen van xs4all met de mededeling dat ik mijn fritzbox
Hier gaat het al mis. Het is niet jouw fritzbox. Het is XS4All's fritzbox. En ze willen hem terug.

Dat je je huidige provider hebt geïnstrueerd geen modem te sturen is nogal dom van je. Want je moet de fritzbox nu terugsturen en dan heb je geen modem meer.

Succes ermee verder.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Waarom zouden ze geen €199 voor dat ding mogen vragen volgens jou dan? 8)7

Ze geven je toch de keuze? Óf je stuurt hun (!) apparatuur terug, óf je houdt het en betaalt ze €199,-
Al vroegen ze een miljoen euro voor dat ding, de wet heeft daar niks over te zeggen. Ze doen je een
aanbod, het is geen verplichting of iets dergelijks. Echt, imho zit je gewoon moeilijk te doen hoor. :')

Stuur ze gewoon hun apparatuur terug en koop zo'n ding tweedehands op marktplaats voor €50. Opgelost.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:04:

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxxxxx

-----------einde mail naar xs4all-->>
Waarom "hoogachtend"? :P

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 14:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Met recyclen bedoelen ze niet dat dat ding netjes gaat worden afgebroken, ze bedoelen dat ze dat ding een reset geven en aan een andere klant kunnen geven. Omdat jij deze zou houden moeten ze dus een nieuwe vinden en dat kost ze meer dan die 48 euro. Gewoon contact opnemen met je nieuwe ISP of ze toch een modem willen opsturen (of zelf eentje kopen) en deze terugsturen zoals xs4all vraagt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• mace
  • Laatst online: 26-11 15:53

mace

Sapere Aude

Al steken ze hem in de fik, het is hun modem.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Robtimus schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:57:
Met recyclen bedoelen ze niet dat dat ding netjes gaat worden afgebroken, ze bedoelen dat ze dat ding een reset geven en aan een andere klant kunnen geven. Omdat jij deze zou houden moeten ze dus een nieuwe vinden en dat kost ze meer dan die 48 euro. Gewoon contact opnemen met je nieuwe ISP of ze toch een modem willen opsturen (of zelf eentje kopen) en deze terugsturen zoals xs4all vraagt.
Het groen label is Marketingtruc meer niet :+
Het bekende groene stroom verhaal :O

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Koop op Marktplaats een gebruikte 7340 en stuur ze die terug. Betaal jij het bedrag dat je zelf aangeeft redelijk te vinden en XS heeft weer een 7340. :*)

• White_Collar
CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:10:
Koop op Marktplaats een gebruikte 7340 en stuur ze die terug. Betaal jij het bedrag dat je zelf aangeeft redelijk te vinden en XS heeft weer een 7340. :*)
Dan kan je net zo goed je gebruikte terug sturen, je hebt via jou constructie totaal geen voordeel 8)7 8)7 8)7

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:10:
Waarom moeilijk doen...! ;-)

Schaadt het niet, dan baat het niet

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Omdat je zo dient te ondertekenen als je met Geachte begint.
Verder is dit inderdaad een bruikleenconstructie en moet je het ding gewoon terugsturen. Voor 4 tientjes heb je al een mooie vervanger van TP-Link (half tweakers heeft zo'n ding. Ik zou de moeite verder niet doen met deze hele correspondentie.

En tot slot: dat jij dat ding wil blijven gebruiken is even groen als dat zij dat ding naar een volgende klant doorschuiven, als ze dat al doen..., dus wat dat betreft snap ik je wel :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
White_Collar schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Dan kan je net zo goed je gebruikte terug sturen, je hebt via jou constructie totaal geen voordeel 8)7 8)7 8)7
RSpliet schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:15:
[...]

Waarom moeilijk doen...! ;-)
Liever een modem die je zelf niet mishandeld hebt i.p.v. een gare van Marktplaats met memory-issues die maar af en toe optreden door een blikseminslag oid..

Heb ooit een Draytek gehad die ergens een bugje had en slechts héél selectief gaar deed.. Bij bepaalde packet-inhoud ging er iets in dat kreng mis, waardoor de rest van het packet opeens uit een compleet ander geheugen-deel kwam.. Inhoud van een GIF-je triggerde het bijv en vervolgens zat datzelfde GIF-je vol met CSS-tekst uit een compleet ander packet _O- ) Beetje jammer als je marktplaatsmodempje ook stom doet..

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 10-02-2013 16:20 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

White_Collar schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:14:
Van je eigen apparatuur weet je de geschiedenis en die hoef je niet meer aan te sluiten/te configureren. Wat is het voordeel van apparatuur met onbekende historie en extra loshalen van zijn huidige modem en weer aansluiten van het modem van Marktplaats?

Modem van Marktplaats komt binnen. Kijk of de ledjes aan gaan als je hem aanzet. Geef het desnoods even een factory reset en stuur het naar XS.

Lijkt mij het minste werk en dus het voordeel.

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:20:
[...]
Lijkt mij het minste werk en dus het voordeel.
True, tenzij ze het MAC address controleren...

Schaadt het niet, dan baat het niet

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit is precies hetzelfde als bij het leasen van een auto
Dat is precies hetzelfde als ik een leaseauto na x aantal jaren wil kopen
Leuk om een voorbeeld 2x te gebruiken, maar je kent het verschil tussen leen en lease?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

RSpliet schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:23:
True, tenzij ze het MAC address controleren...
Ik vraag me af of degene bij wie het modem door de handen gaat bij XS überhaupt weet wat een MAC adres is. ;)

• White_Collar
PeaceNlove schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:15:
[...]

Omdat je zo dient te ondertekenen als je met Geachte begint.
Nee hoor, "met vriendelijke groet" voldoet ook gewoon.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

White_Collar schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:33:
[...]

Nee hoor, "met vriendelijke groet" voldoet ook gewoon.
offtopic:
Natuurlijk voldoet dat ook, we hoeven ons niet zo strikt aan de brievenetiquette te houden, maar strikt genomen dien je bij die aanhef zo af te sluiten, dus vandaar mijn reactie.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:27:
[...]

Ik vraag me af of degene bij wie het modem door de handen gaat bij XS überhaupt weet wat een MAC adres is. ;)
Dat hoeft die persoon ook niet te weten. Het nummer staat er gewoon op, op een sticker, en die persoon hoeft alleen maar te weten dat dat nummer gecontroleerd moet worden. Daarvoor hoeft ie niet eens te weten wat een MAC adres is.

Verwijderd

Topicstarter
Nooit gedacht dat ik met mijn topic zoveel reacties krijg.

Ik wil in ieder geval een paar opmerkingen van anderen graag op reageren..

@CaptJackSparrow: Idd je eigen apparatuur ken je tenminste en weet je wat je ermee gedaan hebt. Een 2de handsje via martktplaats weet je nooit wat men met de modem hebben gedaan.
Dat is ook één van de reden dat ik juist graag de modem wil houden.

White_Collar schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Waarom "hoogachtend"? :')

Dat is wat men noemt, correct zakelijk Nederlands bij het maken van een brief. Zoek maar op internet wat de "spelregels" hiervan zijn. En als het goed is, zal je dit op je middelbare school mee moeten hebben gekregen.

Gezien de meeste reacties, doe ik er dus het beste aan om de modem terug te sturen. In dit geval overweeg ik om op een 2dehands site 1tje te bemachtigen, en de stickers (MAC-adres) onderling over te zetten, en de 2dehands modem te retourneren. Is misschien niet netjes, maar ik vind het wel zo fijn dat mijn huidige modem bij mij blijft. Hiermee weet ik tenminste wat er allemaal mee is gedaan :)

In mijn vraag of het rechtsgeldig is aangaande het onredelijke bedrag (199 eur) dat xs4all vraagt, zal ik mij hierin berusten.

Ik zal in ieder geval als ik reactie krijg van mijn schrijven naar xs4all, deze uiteraard ook hier posten. Zodat anderen die wellicht straks / in de nabije toekomst willen overstappen naar een andere ISP, weten wat je kan verwachten.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het gaat al mis met deze zin:
"Maar nu moet ik met een ruim 3 JAAR OUDE modem (wat momenteel helemaal afgeschreven is) tegen de toentertijd nieuwprijs betalen!!!!!! "
Je moet er helemaal niet voor betalen! Als je 'm gewoon terugstuurt, hoef je niks te betalen. Isse simpel. Zo is het ooit afgesproken. |:(
Modems krijg je bij Xs4all al jaren in bruikleen. Dus wat is nou het probleem?

Het is een zinloze discussie om dan te beginnen te mekkeren dat het vergoedingsbedrag voor het niet retourneren van het eigendom van Xs4all bedrag X is...

Enne, bij andere ISPs gelden gelijksoortige regelingen hoor... :+

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 10-02-2013 19:39 ]

Mooie Plaatjes   

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:31:
In dit geval overweeg ik om op een 2dehands site 1tje te bemachtigen, en de stickers (MAC-adres) onderling over te zetten, en de 2dehands modem te retourneren.
:F

Dit vind ik echt niet kunnen hoor. :X

Verwijderd

Topicstarter
ehtweak schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:38:
Het gaat al mis met deze zin:
"Maar nu moet ik met een ruim 3 JAAR OUDE modem (wat momenteel helemaal afgeschreven is) tegen de toentertijd nieuwprijs betalen!!!!!! "
Je moet er helemaal niet voor betalen! Als je 'm gewoon terugstuurt, hoef je niks te betalen. Isse simpel. Zo is het ooit afgesproken. |:(
Modems krijg je bij Xs4all al jaren in bruikleen. Dus wat is nou het probleem?

Het is een zinloze discussie om dan te beginnen te mekkeren dat het vergoedingsbedrag voor het niet retourneren van het eigendom van Xs4all bedrag X is...

Enne, bij andere ISPs gelden gelijksoortige regelingen hoor... :+
Ik heb zojuist eens uitgebreid ingelezen over de Algemene Voorwaarden bij xs4all, maar ik heb echt tot nu toe niets kunnen vinden aangaande het retourbeleid van de modems. Ik zie alleen maar in de AV dat je het in bruikleen krijgt, en dat gedurende je looptijd (abbo) garantie en support op gegeven wordt.
Maar ik zie echt nergens al staan dat als je opzegt, deze retour moet sturen of dat je 199 eur voor moet betalen als je het wilt houden.

Misschien dat ik bij het lezen e.e.a. zou hebben gemist en het toch ergens in staat, dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Topicstarter
Sinner schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:38:
[...]

Ik ben er zelf ook niet echt blij met deze gedachte, maar zo weet ik tenminste wel dat ik niet bang hoef te zijn dat er met de 2de hands modem verborgen gebreken in zitten. :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Als we het toch even over een correct zakelijke brief hebben, gebruik in je brieven nooit U of Uw. Behalve als je ze adresseert aan koningen of goden.

Verder is het natuurlijk gewoon een bruikleen constructie en is Xs4all het te veel werk om voor iedere gebruikte modem exact de afschrijving en huidige commerciele kostprijs te berekenen. Is de organisatie niet op ingericht en dat hoeft ze ook niet te zijn omdat deze vraag zelden voor zal komen.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:51:
[...]

Ik ben er zelf ook niet echt blij met deze gedachte, maar zo weet ik tenminste wel dat ik niet bang hoef te zijn dat er met de 2de hands modem verborgen gebreken in zitten. :)
Dus is fraude/diefstal het eerste wat in je opkomt? Wow, jij gaat vast een glorieuze toekomst tegemoet.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:49:
[...]

Ik heb zojuist eens uitgebreid ingelezen over de Algemene Voorwaarden bij xs4all, maar ik heb echt tot nu toe niets kunnen vinden aangaande het retourbeleid van de modems. Ik zie alleen maar in de AV dat je het in bruikleen krijgt, en dat gedurende je looptijd (abbo) garantie en support op gegeven wordt.
Maar ik zie echt nergens al staan dat als je opzegt, deze retour moet sturen of dat je 199 eur voor moet betalen als je het wilt houden.

Misschien dat ik bij het lezen e.e.a. zou hebben gemist en het toch ergens in staat, dan hoor ik het graag!
Wat begrijp jij niet aan 'bruikleen'?

Niet meer nodig? Kosteloos terugsturen. Wil je hem houden? Afkopen voor €199,-. Ben je gek als je dat daarvoor gaat neertellen? Ja best wel. Enige optie? Het eigendom van Xs4All terugsturen. Op de post dus dat ding.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Sinner schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:57:
[...]

Dus is fraude/diefstal het eerste wat in je opkomt? Wow, jij gaat vast een glorieuze toekomst tegemoet.
Nou met mijn toekomst zit het wel goed hoor 8) Als ik een 2dehandsje heb weten te bemachtigen, zal het ook voor de eerste keer in mijn leven zijn dat ik nu "creatief" met de modems aan de slag ga.

Nogmaals, ik weet dat het niet netjes is! Maar ik weet zeker dat een beetje tweaker, altijd het fijnst vinden als je eigen hardware thuis kan blijven. Want dan weet je altijd zeker dat wat ermeee is gedaan ook goed is.

Verder wil ik iedereen in ieder geval bedanken voor de geleverde feedback. Als er reactie zal komen van xs4all, laat ik het uiteraard in deze topic weten.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou ook echt geen moeite doen met stickertjes. De kans dat XS op dat detail gaat contoleren is echt bijna uitgesloten. Nieuwe klanten krijgen tegenwoordig geen 7340 meer dus die kunnen ze hoogstens 'recyclen' als ruilexemplaren voor defecte exemplaren bij andere klanten.

Je kunt als je het netjes (genoeg) wilt doen testen of zo'n gekocht exemplaar normaal functioneert bij jou. Zo ja dan stuur je een aan jouw exemplaar equivalent werkend modem terug en dan heeft XS geen reden tot klagen.

De rest is iets met mieren wat niet hoort. ;)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Keek Xs4All niet mee op dit forum?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:03:
Ik zou ook echt geen moeite doen met stickertjes. De kans dat XS op dat detail gaat contoleren is echt bijna uitgesloten. Nieuwe klanten krijgen tegenwoordig geen 7340 meer dus die kunnen ze hoogstens 'recyclen' als ruilexemplaren voor defecte exemplaren bij andere klanten.

Je kunt als je het netjes (genoeg) wilt doen testen of zo'n gekocht exemplaar normaal functioneert bij jou. Zo ja dan stuur je een aan jouw exemplaar equivalent werkend modem terug en dan heeft XS geen reden tot klagen.

De rest is iets met mieren wat niet hoort. ;)
Ik heb idd ook z'n vermoeden dat er niet echt zwaar op gecontroleerd zal worden. Maar aangezien we het niet zeker weten, speel ik het toch wel graag op safe. En inderdaad, mocht de 2de hands modem werken, dan krijgt xs4all deze. Ik zal nooit om hun te "pesten" of in die zin dan ook een defecte modem retourneren. Als je dat zou doen, ben je wel erg laag.

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:03:
Keek Xs4All niet mee op dit forum?
Ze mogen altijd meekijken! Sterker nog, ik heb vorige week mijn TS bij xs4all.gebruikers.eu gepost. In google kan je nog een stukje van mijn post lezen. Op de site zelf waren ze al kennelijk zo op hun teentjes getrapt dat ze mijn topic volledig hebben verwijderd.

En dan nog te bedenken dat de modjes daarzo werken bij xs4all en deze site vrijwillig onderhouden. |:(

Dus ja, ze mogen weten wat ik post. Heb ik totaal geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb (en dat is een persoonlijke ervaring) hoe zij met mij omgaan. Het zijn negatieve ervaringen over de periode van 1,5 jaar.
Over dat soort problemen ga ik hier verder niet op in, omdat bij mijn overstap al dit soort issues in 1x is opgelost door mijn nieuwe ISP.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 20:14 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:21
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:07:
[...]

Ik zal nooit om hun te "pesten" of in die zin dan ook een defecte modem retourneren. Als je dat zou doen, ben je wel erg laag.
Moeilijk doen over iets wat je in bruikleen krijgt (met hun regels!) en dan iets willen verzinnen met omruilen en stickertjes vind ik al vrij "laag".
Ze bieden je een dienst aan (ja uiteraard tegen betaling), en leveren daar hun eigen spullen bij zodat jij direct aan de slag kunt.
Koop gewoon een nieuw ding man, hoef je ook nooit terug te sturen.
Of contacteer je nieuwe ISP voor alsnog dat modem te krijgen.

Onzin met dat "ja ik heb het al 3 jaar dus is het goed en wil ik niet veranderen".
Een nieuwe auto wil je toch ook wel? En op een ander meisje kunnen we het allemaal ook wel.

En gebruik je edit-knop ipv dubbel te posten.

Verwijderd

Topicstarter
@ToyotaMR2

Ok. Dat jou mening. Is je goed recht hoor. Niks mis mee, en dat respecteer ik ook!

Over het dubbelposten.... Sorry had er even geen erg in gehad. Zo wordt het topic idd erg rommelig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:07:
[...]

Ik heb idd ook z'n vermoeden dat er niet echt zwaar op gecontroleerd zal worden. Maar aangezien we het niet zeker weten, speel ik het toch wel graag op safe. En inderdaad, mocht de 2de hands modem werken, dan krijgt xs4all deze. Ik zal nooit om hun te "pesten" of in die zin dan ook een defecte modem retourneren. Als je dat zou doen, ben je wel erg laag.
Mochten ze het tóch beter controleren, dan blijkt dat het stickertje niet overeenkomt met het daadwerkelijke MAC-address, en ben je nog verder van huis.

Vraag aan je nieuwe provider toch gewoon alsnog een modem, i.p.v. al deze fratsen, dat kost waarschijnlijk de minste moeite, geld, en zorgen.

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:18:
@ToyotaMR2

Ok. Dat jou mening. Is je goed recht hoor. Niks mis mee, en dat respecteer ik ook!

Over het dubbelposten.... Sorry had er even geen erg in gehad. Zo wordt het topic idd erg rommelig.
:/ is dat niet een beetje het doel/effect van een topic openen, dat je eigenlijk allemaal meningen krijgt te horen? Dat hoor je dus sowieso te respecteren, en hoef je niet apart te vermelden, bij mij ;)

En het is jouw mening.

Niet dat ik kinderachtig wil doen over spelling (want bak er zelf ook niet altijd veel van), maar kaart het wel aan wanneer iemand jopie popie bijdehand een brief opstelt met hoogachtend en Uw etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik uit frustratie door alle problemen bij xs4all, verkeerde gedachtes aan overgehouden over de modem.

Ik stuur de modem wel terug. Zelf heb ik nog wel een modem liggen die ik kan aansluiten.

Ik ben geen type van het alles lekker zelf willen houden, maar ging uit voor mijn principe. Het recyclen op zich.

Voor mij is de vraag over het retourbeleid beantwoord. Bij deze kan naar mijn idee het topic op slot ;)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Effe uit nieuwsgierigheid... wie is die nieuwe ISP en waarom is die zo krenterig dat ze nieuwe klanten geen volwaardig modem verstrekken?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 21:03
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:02:
Maar ik weet zeker dat een beetje tweaker, altijd het fijnst vinden als je eigen hardware thuis kan blijven. Want dan weet je altijd zeker dat wat ermeee is gedaan ook goed is.
Een beetje tweaker doet niet moeilijk over het aansluiten van een andere modem-router. Configureren, aansluiten en gaan.
Daarbij is dat ook zoals praktisch iedereen zo'n ding gebruikt: aansluiten en gaan. Er is niet echt iets goed of fout mee te doen, zo'n ding doet het gewoon en het gebruik van het apparaat is niet 'goed' of 'slecht.

Er zit niets mechanisch in, niets dat kan slijten, dus over een tweedehandsje zou ik niet moeilijk doen. Bij aankoop het ding zelf ophalen, ter plaatse even kijken of 'ie het doet (krijg je een webinterface te zien?) en dan is er niets mis mee.

Geen enkele reden om MAC stickers te gaan omwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:36:
Effe uit nieuwsgierigheid... wie is die nieuwe ISP en waarom is die zo krenterig dat ze nieuwe klanten geen volwaardig modem verstrekken?
Als je goed in mijn TS had gelezen, heb ik zelf nadrukkelijk bij mijn nieuwe ISP gevraagd om geen modem toe te zenden. Wie de nieuwe ISP is, vind ik in deze kwestie niet van belang.

• NeutraleTeun
CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:36:
Ik denk geen.
Iedereen stuurt wel een OK en up-to-date modem mee?
Heb ik het stukje gemist dat het om een niet volwaardig exemplaar ging?

Volgens mij wou TS gewoon zelf niet switchen... uit principe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:34:
Ik heb denk ik uit frustratie door alle problemen bij xs4all, verkeerde gedachtes aan overgehouden over de modem.

Ik stuur de modem wel terug. Zelf heb ik nog wel een modem liggen die ik kan aansluiten.

Ik ben geen type van het alles lekker zelf willen houden, maar ging uit voor mijn principe. Het recyclen op zich.

Voor mij is de vraag over het retourbeleid beantwoord. Bij deze kan naar mijn idee het topic op slot ;)
"Het principe" is simpel en staat nota bene in de voorwaarden die je hier geciteerd hebt; bruikleen :o

Dus niet van jou. Jij hebt ook niets te zeggen over wat ze ermee doen, waarom ze dat doen en wat ze ervoor vragen als jij niet terug geeft wat niet van jou is,

Ik sluit me helemaal aan bij Toyota: als jij daar zeggenschap in wil koop je eigen modem. Punt.

Je doet nu hier alsof iemand je groot onrecht aandoet omdat er een hoge vervangingswaarde gerekend wordt als je niet doet wat je contractueel overeengekomen bent - maar dan ben jij degene die afwijkt van het overeengekomene. Gewoon terugsturen, niet omdat Calimero niet op kan boksen tegen grote nare XS4All, maar gewoon uit fatsoen en plicht omdat dat is wat je afgesproken hebt,
Allicht heb je goede reden om ontevreden met XS4All te zijn, maar dat is een andere zaak, Twee keer fout maakt nog geen goed. Je straft hen al adequaat door je geld elders te besteden - in het kapitalisme bestaat er geen hogere straf,

Oslik blyat! Oslik!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 19:52
Sinner schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:38:
[...]

Of ze nou de ene of de andere recyclen doet er niet zo toe toch...

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

Koop gewoon zelf een goede modem van 50 -100 euro en stuur dat stomme ding gewoon terug, ik snap niet waarom je zo moeilijk doet over iets kleins, Xs4all wil gewoon hun spullen terug die ze aan jou hebben uitgeleend. Als je zo graag correct wil zijn in je brief afsluiting, wees dan ook correct in de omgang met xs4all en geef hun spullen terug. Xs4all is jou niets verschuldigd maar juist andersom.

Hoi.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja mijn oude speedtouch home die ik tot 3 jaar geleden heb gebruikt kraaide geen haan naar bij xs4all. neu hou dat ouwe ding alsjeblieft.

Iperf

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
vanaalten schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:39:
[...]
Er zit niets mechanisch in, niets dat kan slijten, dus over een tweedehandsje zou ik niet moeilijk doen. Bij aankoop het ding zelf ophalen, ter plaatse even kijken of 'ie het doet (krijg je een webinterface te zien?) en dan is er niets mis mee.
Jij hebt duidelijk nog nooit een router of modem versleten ;) Heb helaas meer dan eens meegemaakt dat een modem of router compleet spontaan begon te overlijden (reboots, settings niet meer bewaren, spontane factory defaults teruggezet, memory issues). Die dingen leven niet altijd zo lang als je denkt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

thaan schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:06:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit een router of modem versleten ;) Heb helaas meer dan eens meegemaakt dat een modem of router compleet spontaan begon te overlijden (reboots, settings niet meer bewaren, spontane factory defaults teruggezet, memory issues). Die dingen leven niet altijd zo lang als je denkt.
yup, mijn ervaring is echter dat de cheap ass routers langer meegaan dan dan de +/- 100 euro routers

van de 6 routers die ik zelf heb gekocht zijn er 3 gaan bokken/gestorven
1 sitecom gaming router (1) jaar, dlink 825 iets langer dan een jaar

Iperf

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bruikleen of commodaat is het uitlenen van een zaak met de bedoeling het na gebruik of verloop van tijd terug te krijgen.[1] Bij een lening is er geen sprake van een vergoeding zoals bij verhuur.
Verbruikleen is het uitlenen van goederen met de afspraak dat de uitlener evenveel goederen van gelijke waarde / soort terug krijgt.
Lijkt me vrij duidelijk. Als jij je oude modem/router wilt blijven gebruiken, dan kan je hem kopen. Wil je dat niet, dan stuur je het oude (in bruikleen zijnde) modem terug en koop je een andere.

Zielige praktijken met MAC adres stickertjes veranderen doe je maar in je eigen tijd, en niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.