Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poeterdebier
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-06 07:06
Hallo,

ik ben van plan een NAS te kopen. De NAS die ik op het oog heb is de "Synology Diskstation DS213". Deze heeft USB 3.0, maximaal 8TB opslag en een groot scala aan functionaliteit zoals bittorent, cloud etc. Deze gaat worden aangesloten worden op een gigabit router die bij een alles-in-een pakket van Telford wordt geleverd. Nou heb ik de volgende vragen:

Wat wil ik bereiken:

- Gamen op internet met drie mensen tegelijkertijd (Playstation, MacBook, PC)
- Draadloos afspelen van filmbestanden die op de NAS staan (We hebben het over gecomprimeerde .mkv bestanden van rond 8 Gb)
- Het streamen van de bovengenoemde films over internet (bijvoorbeeld bij iemand anders thuis)

Is dit mogelijk met deze NAS in combinatie met de gigabit routeer?

Extra vraag:

- Heb ik een snellere router nodig dan de door Telfort geleverde gigabit router?

De specificaties van de NAS zijn hier te vinden.
De specificaties van de gigabit router zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Punt 1 en 3 zijn meer afhankelijk van je internetverbinding dan je router

Verder gaat streamen over kabel beter dan draadloos.

[ Voor 27% gewijzigd door Whatson op 10-02-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gamen gaat wel lukken, maareh, dat heeft niets met de NAS / gigabit te maken, enkel je internet verbinding. Let wel, als iemand je NAS gaat gebruiken en je bent aan het gamen dan zal dat niet erg bevorderlijk zijn, games zitten alleen op de upload krap, dus als men over internet opeens files gaat binnen halen van jouw NAS zal je dat in games zeker zien.

8GB in "generieke container". Dat zegt dus niets. Maar een Blu-ray kan je prima over Gigabit kijken. (~10GB per uur materiaal)

Uploaden van film vanaf je NAS is gewoon mogelijk, je upload bij Telfort is 1, 3 of 5mbit afhankelijk van je pakket. Over 1mbit kan je het wel vergeten, over 3 eigenlijk ook wel, mits je 720p met compressie gaat gebruiken. 5Mbit zou je in de praktijk 550kb/s mee kunnen streamen, kijk zelf even wat de werkelijke bitrate van je videomateriaal is en je weet of het mogelijk gaat zijn indien de lijn niet gestoord wordt.

Ik meen dat H264 video na 2 passes compressie (prima voor 1080i op een afstandje) iets van 5000 kbit/s was exclusief Dolby DTS. Dat zou dus wel gaan over de snelste Telfort verbinding.