Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluids probleem tijdens het spelen van games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MB: GA-N650SLI-DS4L
Proc: Intel Core2Duo E8400 3GHz
Mem: 8192MB RAM
GPU: NVIDIA GeForce 9600 GT (X2 SLI)
Sound: Creative SB Audigy 2 Platinum / Realtek onboard
power: corsair TX650W
Windows 7 / DirextX 11

Mijn probleem begon ongeveer een maand of zo geleden. Ik was bezig om zoveel mogenlijk fps in Planetside 2 te krijgen.
Ik instaleerde alle nieuwste drivers inc. die van mijn Realtek on board sound en toen begon het probleem, om de zoveel minuten kwam er een
hard krakend geluid uit mijn speakers voor ongeveer 10 seconden en dan vervaagde het en was het geluid van het spel terug.Dit stopte na game update 2
maar nu valt het geluid om de zoveel tijd gewoon weg, door een geluids instelling in het spel te veranderen komt het geluid terug.

Een week geleden ging ik Hawken Beta spelen en hier had ik eenzelfde probleem alleen om de zoveel tijd komt er een hard geluid uit mijn speakers, als
of er een klein stukje geluid herhaald en versterkt wordt, dit duurt ongeveer 10 sec. daarna vervaagd het.
Exact het zelfde gebeurt met Dead Space 3.

Het lijkt hier op al is dit op een console. YouTube: MW3 sound bug - Terrible loud noise!

De problemen doen zich alleen voor tijdens games en nergens anders.

Dit is wat ik heb geprobeerd:

alle drivers opnieuw geinstaleerd. inc videokaart / DX / etc.
oude drivers geinstaleerd.
onderdelen van de geluidskaart uitgeschakeld. bv: Line in / Mic / etc.
Windows 7 opnieuw geinstaleerd.
Soundblaster kaart er ingestopt en Realtek in BIOS uitgeschakeld. dit zorgde er wel voor dat het veel minder vaak voorkomt.
Alle extra apparaten van mijn pc gehaald.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik weet het niet meer.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Kan het misschien rondzingen zijn probeer je microfoon ingang eens te dempen misschien dat die ergens een signaal oppakt en dan opnieuw door de geluidskaart stuurt.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• bibbox3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02-2016
Ik ken er niet enorm veel van , geluiskaarten zijn niet mijn ding, maar aangezien het probleem zich enkel voordoet bij gamen waarbij de audiosources (voetstappen van verschillende personen, geweren, explosies, eventuele andere gamesounds en achtergrondmuziek met ev een voicechat, e.d.) moeilijker te processeren zijn dan bij bv een doodgewoon muziekprogramma als iTunes, ben ik vrijwel zeker dat het probleem ligt bij ofwel de verbinding van je moederbord met je geluiskaart en audio output of bij de sterkte van je geluiskaart waarbij de gameinstellingen miss wel een rol kunnen spelen. Mijn advies is om de drivers voor je beide geluiskaarten te herinstalleren indien mogelijk en je moederbord eens nakijken op oververhitting. Ik had namelijk een oververhit moederbord (deels door een te zwak gekoelde processor) en na verloop van tijd begonnen verschillende functies uit te vallen doordat de verbindingen oververhit raakten, dit kan misschien bij jou ook het geval zijn, het herinstalleren van drivers zal dan uiteraard niet helpen.
Hopelijk was ik van hulp,
Groetjes

[ Voor 6% gewijzigd door bibbox3 op 10-02-2013 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb het probleem inmidels gevonden en het had te doen met overclocken van mijn computer. Door de bios te resetten was het probleem opgelost.
Dus het had te maken met oververhitting van het een of ander. Bedankt voor de tip bibbox3.