Voorgeïnstalleerde windows 8 op mijn SSD zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Beste Tweakers,

Ik heb inmiddels al heel wat berichten doorgelezen op het Grote SSD topic, helaas is het onoverzichtelijk en na een paar honderd pagina's heb ik nog steeds mijn antwoord niet gevonden. Ik hoop dat ik via deze manier hulp kan krijgen van jullie zijde.

Informatie:
Ik heb een Inspiron 17R SE (7720). Hierbij heb ik een SSD gekocht te weten: Samsung 840 PRO 128GB.
Nu zit ik met het probleem dat windows is voorgeïnstalleerd (Geen CD aanwezig) op mijn laptop, ik wil de voorgeïnstalleerde windows installeren op mijn SSD, ik heb dit reeds geprobeerd via een USB stick, alleen weet ik nu niet precies hoe ik het moet installeren.

Ik heb twee harde schijven in mijn laptops, ik heb mijn SSD omgewisseld waar eerst de gewone harde schijf zat, de gewone heb ik op de open plek gedaan.

Ook heb ik via de BIOS de SSD bij BOOT bovenaan gezeten alleen zit ik nu met twee problemen.

1. Hij start niet op via de SSD, ook krijg ik het niet voor elkaar om het installatiescherm van windows er voor te krijgen.
2. Als ik windows verwijderen en opnieuw installeren doe via de computer krijg ik een foutmelding.

Heeft iemand een idee waarom ik deze dingen krijg en hoe het kan dat ik de foutmelding krijg? En wie ozu mij eventueel stapsgewijs kunnen uitleggen hoe ik er nou voor zorg dat ik windows op mijn SSD boot.

Ik hoor graag van jullie!

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

1. Hoe probeer je Windows te installeren zonder dat je daadwerkelijk installatie media hebt?
2. Vaak is het mogelijk vanuit de oem installatie die in dit geval Dell op de laptop heeft gezet backup CD/DVD's te maken waarmee een herinstallatie uitgevoerd kan worden.
3. Een schone installatie van Windows op een SSD is vaak aan te raden, maar met de juiste cloning tool is er ook een image te maken van de HDD, zodat je het image terug kunt zetten op de SSD.

Over het laaatste punt is zeker genoeg te vinden hier op GoT.

Overigens is er vaak voor een kleine vergoeding altijd nog installatie media na te bestellen bij Dell, dat heb ik in het verleden ook wel eens gedaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Ik heb al via dell backup revovery de installatie gekopieerd naar mijn usb. Nu heb ik die wel op mijn usb staan alleen lukt het me niet om hem op mijn ssd te krijgen. Aangezien ik geen computer expert ben ben dacht ik bij mijzelf dat ik via de computer windows opnieuw moest installeren en dat als ik mijnssd bovenaan in de bios zou zetten de installatie automatisch op de ssd komt. Klopt dit? En zou je .het ook wat gemakkelijker uit kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jammer vooor jouw, maar zo werkt het niet. En helaas ook, je begrijpt het niet.

Ik ben bang dat je kennis van computers nog te laag is om het hier precies uit te leggen.

Als tip kan ik je geven dat je je inleest op het gebied van disk image. Je moet een disk image maken van je hd. Vervolgens zet je deze op de ssd. Dan stel je in dat de ssd moet booten, en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Ok, ik heb er inderdaad niet genoeg doel over, alleen snap ik er inmiddels wel meer van.
Er zit ook een clone softwaren meegeleverd. Hiermee kan ik van de ene schijf naar de andere clonen alleen geeft deze een foutmelding aan bij het clonen.
Helaas ben ik niet in een bezit van een sata-> usb kabel en moet ik het dus doen met de harde schijf bays die ik heb.

Is het ook een optie dat ik een recovery van mijn windows maak, vervolgens de harde schijf waar hij nu mee boot uit de laptop verwijder en de laptop alleen op de SSD laten booten, als ik dan de USB recovery die ik heb gemaakt bovenaan in de bios zet zou hij toch moeten installeren op de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Als ik jou was zou ik, voordat ik met deze beperkte kennis aan de slag ga, een fatsoenlijke backup maken van je schijf en die op een veilige plek wegleggen :-)
Een klein foutje met cloning- en image-software kan letterlijk desastreuze gevolgen hebben.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
De clonesoftware die meegeleverd was cloned mijn software, maar behoudt de oude ook.
Ik wil graag een schone windows installatie doen op mijn SSD schijf, maar kan dit ook met alleen een recovery? Zo ja, wie kan mij dit uitleggen?

Contact gehad met Dell, wegens kuren met mijn windows 8 kan ik geen recovery CD maken. Zij sturen een recovery CD op zodat ik deze kan gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door RvdHeide op 17-02-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwatelaar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 06:57
Ik zit met exact hetzelfde probleem (behalve dat ik de 256 Gb versie heb).

Ik krijg niet eens de SSD in windows te zien.
Hoe heb jij je bios ingesteld?
Pagina: 1