Samsung T220HD blijft beeld resetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik heb een wat oudere Samsung T220HD staan en die stopt elke halve minuut met het beeld en gaat op zwart.
Alsof hij het beeld opnieuw moet herkennen. Vervolgens herkent hij het beeld weer en springt weer aan.

Dit is zo met VGA en HDMI en kabel input. Het ligt dus obviously niet aan mijn bron.

Nu heb ik daarstraks al een vrij harde reset gedaan via de suggestie in de bovenste post hier:
http://www.fixya.com/supp...hd_keeps_beeping_when_dtv

Maar dat helpt niet. Wel heb ik gisteren met een CI+ module lope nrommelen (dit is een CI tv voor dvb-t...) maar na die reset zou dat op zich niet uit moeten maken, toch?

Nu heb ik al een keer voedingsproblemen gehad met dit model, en een RMA daarna, zou dat hier weer het geval zijn? (het kan best zo zijn dat de tv compleet afslaat en weer aangaat)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

ik zou die CI+ module verwijderen en een andere stopcontact testen. Je kan nog een basale reset uitvoeren door middel van het indrukken van de aan/uit knop 60s als er geen kabels verbonden zijn, ook geen stroom kabel. Helpt dat ook niet neem ik aan dat dat voedings probleem waar je het overhad terug is en zou ik Samsung bellen en melden dat dit scherm een maandag morgen model is (de hele serie dus) en gezien het verleden verwacht dat dit probleem opgelost word binnen garantie! Anders word het met advocaat dit afdwingen aangezien het zoals je meld een probleem apparaat is. Anders gewoon vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Die CI+ module is er al lang uit.

Vwb maandagmorgen model Check maar hij is nu zo'n 4 jaar oud. Geen garantie meer dus en 1 eerdere reparatie is ook niet heel disproportioneel ;).

Dat stopcontact, ding heeft het er een jaar oid op gedaan. Ga wel even die reset knop doen, maar dat is een digitale drukknop (op het plastic frontje van de tv moet je je vinger drukken... kan me niet voorstellen dat het werkt zonder powerkabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Heb je de voeding al getest? :) Misschien zitten er wel brakke elco's in oid.
http://www.michaellivingston.com/samsung-monitor-repair/
YouTube: How to fix Samsung Syncmaster T220HD ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Tot die conclusie kwam ik ook al half en half:
Boudewijn schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:58:
Nu heb ik al een keer voedingsproblemen gehad met dit model, en een RMA daarna, zou dat hier weer het geval zijn? (het kan best zo zijn dat de tv compleet afslaat en weer aangaat)
Aan de andere kant, gisteren eens 60 secs de power'knop' gebruikt en hij werkt nu als een zonnetje. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Als hij het weer doet zou ik zeker ff de elco's testen :). Als er echt wat mis is zullen ze wel bol staan ;)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nee dat hoeft niet, maar ik kan wel ESR meten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ik heb zelf een T240HD en had na een tijd hetzelfde probleem. Mijn oplossing was om geregeld het scherm volledig van de stroom af te halen wanneer ik em niet in gebruik had (via een stroomverdeelddoos met aan/uit knop). Dit heeft het probleem opgelost. Blijkbaar na een tijd komt er een soort van overspanning op te staan zolang het scherm op het stroomnetwerk blijft aangesloten (zelfs in standby/uit).
Dit kan misschien wel aan elco's liggen of zo, maar deze easy fix heeft er wel voor gezorgd dat er 2 jaar later geen gelijkaardige problemen zijn voorgekomen :)

[ Voor 16% gewijzigd door BlaSfem0n op 11-02-2013 09:19 ]

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Pagina: 1