MSI H61M-P20 G3 geeft geen onboard beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 00:32
Heb vandaag een pc gebouwd met de onderstaande hardware:

MSI H61M-P20
Intel pentium G860
Corsair 4GB DDR3 1333MHZ (2x2gb CMV4GX3M2A1333C9 )

Pc in elkaar gezet, kreeg melding bios has found new cpu press f1 to update press f2 to load default configuration
Drukte f1 ging bios in en wijzigingen opgeslagen en weer uit, bij volgende boot gaf die geen beeld meer
Meerdere keren bios gereset en weer het zelfde. Moederboard retour gebracht en nieuwe opgehaald, weer het zelfde, dacht misschien cpu, heb mijn eigen 3570 errin gezet, weer het zelfde probleem

Dus tot zover 2 verschillende moederboarden met 2 verschillenden cpu's
Heb en 9600Gt errin gezet en ik had beeld, heb voor zekerheid de bios ge update, maar dat mocht niet helpen.

Elke keer als ik in bios IGP selecteer heb ik geen beeld meer met de onboard en verder dan bios kom ik niet met onboard.

De G860 heeft toch een video chip onboard en zou moeten voldoenden zijn, toch? Of mis ik hier iets?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Wellicht een overbodige vraag maar welke windows heb je geïnstalleerd en heb je de meest recente intel HD graphics driver al erop gezet? (Eventueel met je 9600gt aangesloten)
Kun je daarnaast nog wel in de veilige modus van Windows komen met alleen de G860?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 10-02-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Anoniem: 307266 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:30:
Wellicht een overbodige vraag maar welke windows heb je geïnstalleerd en heb je de meest recente intel HD graphics driver al erop gezet? (Eventueel met je 9600gt aangesloten)
Kun je daarnaast nog wel in de veilige modus van Windows komen met alleen de G860?
Euh, hij krijgt helemaal geen beeld, laat staan dat hij aan het installeren van een OS toekomt.

Heb je zowel de d-sub als de dvi poort geprobeerd?
Welke voeding? Alle kabels goed aangesloten, zit de cpu koeler goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 10-02-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
De d-sub kabel heb ik niet heb alleen met Dvi geprobeert
Voeding is huntkey 500w
Alle kabels zijn goed aangesloten, want zodra ik de 9600GT erin doe, dan werkt het gewoon

Wat windows betreft, heb ik win 7 64bit geinstaleerd, natuurlijk met de 9600gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Heb je een andere monitor om even te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is een versie van de hd graphics driver uit december 2012 die onder bepaalde omstandigheden black screens oplost. Nou staat de situatie die je opnoemt niet specifiek bij de lijst van bugfixes maar je zou het met je 9600gt in de pc kunnen proberen te installeren.
Ik was daarnaast benieuwd of je met F8 tijdens het booten in de veilige modus kon komen omdat als je dan wel beeld hebt, dit zou kunnen wijzen op een driverprobleem.
Er is een intel driver update utility op deze site: http://downloadcenter.intel.com/
Niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 10-02-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:18
Probeer eerst de d-sub, leen een monitor of kabel van de buren/vrienden.

Je hebt geen beeld, maar boot je pc wel door naar windows?

[ Voor 30% gewijzigd door jan99999 op 10-02-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
jan99999 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:33:
Probeer eerst de d-sub, leen een monitor of kabel van de buren/vrienden.

Je hebt geen beeld, maar boot je pc wel door naar windows?
Zal een kabeltje regelen, ja hij boot wel door

Het viel me net op dat ie heel vaak achter elkaar tikt alsof die die monitor aan een uit zet, maar het gaat te snel, zo dat voor de monitor de tijd niet heeft om aan te gaan, weer uit gaat

UPDATE:

Ook met een d-sub heb ik het zelfde probleem

Ook driver update via de boven genoemde link heeft niet mogen helpen

[ Voor 11% gewijzigd door soheilmd op 10-02-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgaande op wat je nu al gedaan hebt, is de volgende stap dan wat E65 en jan99999 al zeiden, een andere monitor uitproberen. Wat je daarnaast nog kan doen om je windows installatie uit te sluiten is kijken of je pc wil opstarten van een Linux live dvd, bijvoorbeeld Linux Mint 14. http://www.linuxmint.com/download.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Zo eindelijk een andere monitor gevonden en erme getest en ja hoor hij doet het.
Dus ik denk dat de vga port van mijn monitor niet meer helemaal goed is.
Maar ik vind het wel vreemd dat de dvi port van de moederboard niets doet, alleen via de vga geeft ie beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws, dat het met een andere monitor op de VGA-aansluiting wel werkt. Dit is weer een stap verder.
Als je googlet op "intel hd graphics black screen after boot" kom je een hoop identieke klachten tegen. Sommige die ik gezien heb, geven aan geen probleem te hebben met de DVI in Ubuntu.

Nu je VGA het doet en je DVI niet, lijkt de situatie die je omschrijft heel erg op deze: http://communities.intel.com/message/169503. Vanaf bericht 202 van Mantas en 203 van Peter Board wordt het interessant.
Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar wellicht iets om te proberen.

Quote uit de link van de Intel site: "The problem seems to be the HDCP handshake for HDMI / DVI connections on some displays when the driver initialises. My TV which is a Palsonic (Chinese Brand I think) is a few years old and its HDMI connector doesn't support the standard that the Intel driver wants. The Disable / Enable driver trick seems to make it work."

Je zou eventueel disablen en re-enablen van je IGP-DVI-out in Windows Apparaatbeheer kunnen uitproberen. Je moet dan wel twee werkende monitors tegelijk aangesloten hebben om te testen, 1 op je VGA en 1 op je DVI. Ik zou in ieder geval de monitor die nu werkt, op de VGA-aansluiting houden. Ook kon ik niet zo gauw vinden of je MSI-moederbord dual monitor op de IGP ondersteunt.

Mocht dit de oplossing zijn zou een script op basis van deze link http://communities.intel.com/message/149058#149058 de boel kunnen automatiseren.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 16-02-2013 15:07 . Reden: Taalvoudtun en dergulukke ]

Pagina: 1