[Win8] .NET installatie sloopt GUI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik moest laatst wat problemen oplossen met Windows Live mail, dus zelf even geïnstalleerd op mijn W8 x64.

De functie 'nieuw bericht' werkte niet. Ik kreeg de hele tijd gezeur of ik .net 3.5 wilde installeren maar ja, die staat aan en geactiveerd dus... tja? Uiteindelijk maar op installeren geklikt om er vanaf te zijn. Baadt het niet, schaadt het niet. Toch?

Nou niet dus, mijn complete GUI is nogal 'f*cked up'.

- Boot gelijk naar desktop zonder startmenu (eigenlijk wel een fijne bug :*) )
- Sneltoetsen werken niet meer
- Startmenu zelf werkt niet meer
- GUI zelf is 'leeg' (zie nepscreenshot)
- Vensters voor openen, opslaan etc. werken niet meer
- Config. scherm is kapot, ook helemaal leeg

Maar nu... hoe los ik dit op? Zitten googlen maar amper wat kunnen vinden en het is echt zo'n gaar probleem.

Screenshot van deze computer. En aangezien ik niks kan opslaan even met de telefoon :')

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/2013-02-09%2023.34.32.jpg

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

Kun je nog bios (uefi-menu) in komen? Om de veilige modus te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

-Instaleer alle Win8 updates en Netframeworks 4.0 incl alle updates
-Verwijder Netframeworks
-Doe een systeem herstel
-Hoe benader jij het configuratiescherm? Probeer de dos namen hiervoor te vinden en start het nogmaals via 'uitvoeren' optie?
-Heb je een virus scanner en zo ja is deze Win8 compatible? Zo nee > einde oefening en kan je Win8 opnieuw instaleren!
-Welke andere programma’s heb je geïnstalleerd?
-Welke achtergrond programma’s draaien er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@larsiano, vermoedelijk ben jij ervarener, mag ik vragen waarom niet eerst te proberen via het bios> veilige modus om te kijken of er langs die weg een mogelijkheid is terug te gaan naar een eerdere toestand v/h systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mogelijk is er iets mis gegaan met het installeren van netframeworks 3.5 en werkt daardoor de herstel optie ook niet goed. Het correct instaleren van netframeworks kan dat mogelijk herstellen anders denk ik niet dat het opgelost kan worden maar de herstel procedure als eerste starten kan ook een goede oplossing zijn dat merk je pas als je het probeert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:58
Met netframeworks bedoel je neem ik aan .net framework?
Zelf zou ik ook nog achteraan dat lijstje met dingen om te proberen een system filecheck toevoegen (te doen met sfc /scannow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 02:32:
Mogelijk is er iets mis gegaan met het installeren van netframeworks 3.5 en werkt daardoor de herstel optie ook niet goed. Het correct instaleren van netframeworks kan dat mogelijk herstellen anders denk ik niet dat het opgelost kan worden maar de herstel procedure als eerste starten kan ook een goede oplossing zijn dat merk je pas als je het probeert!
dat is verhelderend, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik ben vergeten in mijn TS iets te vermelden; de vorige keer dat ik dezelfde update installeerde had ik ook al problemen hiermee. Toen systeemherstel gedaan maar nu heb ik die update echt nodig in plaats van dat het additioneel was.

Virusscanner: AVG free :X Moet binnenkort maar MSE installeren. Gezien het neigt naar een systeemherstel en er zo snel niet een andere/snelle manier is om dit op te lossen ga ik serieus overwegen om een reinstall te doen. Het configuratiescherm benader ik via een snelknop op mijn werkbalk. Ik krijg hem te zien, zonder iconen of whatever. 8)7

Ik kan dus niet een uninstaller openen via config. Ik zal hem dus handmatig moeten opzoeken...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 18:15
NoxiuZ schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:23:
Ik ben vergeten in mijn TS iets te vermelden; de vorige keer dat ik dezelfde update installeerde had ik ook al problemen hiermee. Toen systeemherstel gedaan maar nu heb ik die update echt nodig in plaats van dat het additioneel was.

Virusscanner: AVG free :X Moet binnenkort maar MSE installeren. Gezien het neigt naar een systeemherstel en er zo snel niet een andere/snelle manier is om dit op te lossen ga ik serieus overwegen om een reinstall te doen. Het configuratiescherm benader ik via een snelknop op mijn werkbalk. Ik krijg hem te zien, zonder iconen of whatever. 8)7

Ik kan dus niet een uninstaller openen via config. Ik zal hem dus handmatig moeten opzoeken...
Op win8 zit MSE ingebouwd onder de naam Windows Defender :)
Pagina: 1