[fp/feat] Request voor filtermogelijkheid user feedback V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 11:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Hoi,

Via Crisp kwam ik hier terecht met mijn idee voor een filtermogelijkheid bij de V&A omdat werd aan gegeven dat deze request nog niet was gedaan dus bij deze mijn post.

Ik zat eens door de V&A te bladeren en bedacht me toen van zou het niet handig zijn als je als filtermogelijkheid kan sorteren op het aantal feedback wat een gebruiker heeft en op de score die men heeft.
Nu moet je ze 1 voor 1 afgaan en met deze filter is het lijkt me een snellere manier en als ik bij mezelf kijk, ik doe liever geen zaken met iemand die geen feedback heeft of met iemand die een slechte feedback heeft.

Hoe dit verder kan worden vorm gegeven ik dacht aan bv:
Sorteren op sterren(waardering van de feedback)1/2/3/4/5
Sorteren op het aantal feedback geen\ 1-9 10-30 -31-50 51-70 71-100 100> 200>
Is maar een voorbeeld, wat deze invulling word laat ik natuurlijk aan jullie over :) !

Dus als dit mogelijk is om in de nabije toekomst toe te gaan voegen dan denk ik dat veel mensen hier toch wel wat aan kunnen hebben en dat dit een goede toevoeging zal zijn aan de V&A filters.

Ik hoor wel wat jullie mening is.

Groetjes Ralf

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 12-02-2013 20:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Ik kick mijn idee even want ik/we denken dat deze er door heen is geslopen omdat er enorm veel topics geopend waren nadat ik mijn topic plaatste.
Kicken is in overleg gegaan met een moderator.

[ Voor 77% gewijzigd door pino85 op 09-03-2013 12:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat dit zeker een goede aanvulling zou zijn. Zeker binnen V&A is betrouwbaarheid erg belangrijk en een filter op feedbackwaardering (en dus ook zichtbaar maken in de listings) zou daar zeker aan bij kunnen dragen imo :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
De kick is aangekomen ;), excuses dat een reactie even geduurd heeft.

Ik ben het met Crisp eens betrouwbaarheid is bij V&A erg belangrijk dus het tonen en kunnen sorteren op het aantal sterren van een gebruiker is geen gek idee. Ik zal een ticket aanmaken om hier eens naar te kijken. Houd er rekening mee dat we niet alles gelijk kunnen oppakken, dus dat het wel even kan duren voordat we dit op kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Hoi Maite,

Hopelijk dat de kick niet te hard aan kwam ;)
Dat het even zal duren snap ik want kan me voorstellen dat er veel open staat, maar spreken we dan over maanden of een half jaar of langer,is een indicatie op dit moment al mogelijk of nog niet? ik zal je er niet op vast pinnen.
Tevens buiten het sorteren op het aantal sterren had ik het ook over de totaal feedback die een user heeft gekregen, is dit ook mogelijk of is dat wel erg moeilijk te realiseren? want voor mij maakt het veel uit of een user 5 sterren heeft en 1 waardering of 5 sterren en 100 waarderingen om maar een voorbeeldje te geven ;)

Groetjes Ralf

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 11-03-2013 10:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
@pino85 het is lastig om daar een uitspraak over te doen, dus doe ik liever geen beloftes die ik niet waar kan maken. ;) je idee staat op de lijst.

We zouden de hele listing moeten bekijken want alleen sterren tonen is natuurlijk wat vreemd zonder de gebruikersnaam van degene die de advertentie heeft geplaatst.

Ik kan me voorstellen dat je graag een indicatie hebt van het aantal beoordelingen bij een gebruiker. Dat staat natuurlijk ook al op de advertentiepagina en de ruimte in de lijst is beperkt. Maar ik neem het idee mee, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Dat als je hebt geselecteerd op het product wat je zoekt het aantal beoordelingen van een gebruiker kan zien als je op de ad klikt dat is zo, het gaat er echter om dat je dit van te voren zou kunnen filteren, enkel sterren weer geven zeggen niet enorm veel maar ik vind wel dat het beter is dan geen enkele aanpassing door voeren omdat het een goede toevoeging is, dat je geen beloftes doet over hoe snel dit kan worden aangepast of wat er exact gaat worden aangepast dat snap ik.

Ben ook benieuwd hoe andere devvers hier tegen aan kijken, kwa haalbaarheid of dat het te moeilijk is om te implementeren, aangezien hen uiteindelijk hier toch mee aan de slag zullen gaan. :)
Maar goed we wachten het af, ik denk zelf dat het inderdaad geen snelle fix zal zijn en er best wel veel tijd in kan gaan zitten en wellicht zelfs het systeem zelf opnieuw bekeken zal moeten worden bij V&A ads.

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 19-03-2013 14:19 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:59

SkyStreaker

Move on up!

Het is wel oppassen in dit geval he? Sommige gebruikers knallen bij tevredenheid er meteen 5 sterren op (ook bij wat niet van toepassing is :)) en sommigen beoordelen bedeesd. Je kan een hele goede deal d'r uit filteren als zijn gemiddelde bijv. op 3 terecht komt, terwijl als je de zaak goed bekijkt het een prima iemand kan zijn om mee te handelen.

Afgezien van deze opbouwende kritiek is het een enorm goed idee :D

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 19-03-2013 14:19 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Dat zal een punt zijn wat je altijd gaat tegenkomen, er zijn ook altijd uitzonderingen op de regel of mensen die minder streng beoordelen of strenger beoordelen.
Maar dat zie ik niet echt als een groot obstakel, al is het bij mij zo dat ik liever zaken doe met iemand die bv 4 sterren heeft en 50 beoordelingen dan iemand met 3 en ook 50 beoordelingen dus ik snap ook weer wel wat je bedoeld al zie ik het absoluut geen reden om het maar niet in te voeren/aan te passen.

Wil niet zeggen dat de user met 3 sterren en 50 beoordelingen extreem slechter zal zijn op bepaalde vlakken zal zijn dan de user met 4 sterren echter het zegt wel zeker iets, en het is aan de gebruikers zelf om hier op te letten en er dus op te filteren, iedereen kan zelf keuzes maken, dit invoeren zorgt in mijn ogen enkel dat je sneller alles kan filteren en ik denk dat mensen dat wel makkelijk zullen vinden.
Omdat ik zelf al eens ooit problemen heb gehad via internet (2e hands) aankopen zal ik enkel zaken doen met mensen met meerdere beoordelingen en een volle score of 4 sterren wellicht, zelfs als dat wat duurder zal zijn dan iemand die bv 3 sterren of minder heeft, een ander ziet dit als geen probleem en maakt een andere keuze.
Uiteindelijk is het dus enkel een middel om sneller te kunnen sorteren op wat je belangrijk vind. :)

[ Voor 56% gewijzigd door pino85 op 19-03-2013 14:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien weer de sterren terug laten komen in het overzicht zoals in de oude layout van tweakers?
Hier heb ik destijds veel gebruik van gemaakt en begon meestal ook terughoudender aan een deal met een nieuwe tweaker.
Bij de PW past de beoordeling in een drukkere layout dus het zou moeten passen :P

Huidig overzicht Vraag en Aanbod:
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/V_A1.PNG

Huidig overzicht Pricewatch
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/V_A2.PNG

Voorstel Vraag en Aanbod :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/V_A3.png
Misschien als optie het aantal beoordelingen als cijfer erbij te plaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 19-03-2013 14:40 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Dat zou ook een optie zijn inderdaad, heb daar ook aan gedacht.
Persoonlijk heb ik het liefste dat je via het filter systeem hierop kan selecteren dus heb ik dat vooral aangegeven maar ook dit zou alvast een goede tussen stap zijn of een onderdeel van de totaal aanpassing.
Mocht het flteren op feedback/ster niveau er niet komen omdat het om welke reden dan ook niet meer haalbaar is dan zou wat jij aanhaalt sowieso een verbetering mee brengen dus dank voor je idee !

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 19-03-2013 14:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Dank voor jullie waardevolle feedback. Zoals jullie misschien gezien hebben staat deze optie nu in de poll bij de round up van development. Als je hem graag wilt, dus een goed idee om even te stemmen ;)

Even een korte reactie op bovenstaande reacties. Waar we voor moeten oppassen bij het plaatsen van sterren op dezelfde plek als bij de pricewatch, is dat gebruikers niet goed meer begrijpen waar de sterren voor gegeven worden. Wanneer we ze bij de prijs plaatsen net als in de pricewatch zou dit verwarring kunnen geven. Wat wordt er nu precies beoordeeld.....

Enerzijds kunnen filteren op beoordeling, maar anderzijds dit ook terug zien in de listing lijkt mij de beste combinatie. Maar we zouden even moeten bekijken of beide haalbaar is, of wellicht beter een van beide.

Wanneer je gebruikers elkaar laat beoordelen houd je natuurlijk altijd het probleem dat niet iedereen voor het zelfde een even hoge beoordeling geeft. Maar inderdaad als er uit 50 beoordelingen 4 sterren komen, weet je wel weer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Hoi Maite,

Even een kick, de V&A feedback heeft de laatste poll gewonnen dus ik neem dan aan dat jullie er mee aan de slag gaan of dat al zijn aangezien het lijkt mij toch wel wat aanpassingen zijn, vroeg me af of er al een keuze is gemaakt of er dus gefilterd kan worden op aantal sterren en op het aantal feedbacks of puur enkel de sterren of puur alleen het aantal feedbacks.
Want zoals je al aangaf het zijn geen makkelijke keuzes, als er geen keuze is gemaakt of we dit pas te weten krijgen over paar weken of langer is dat natuurlijk geen probleem, maar ik dacht vragen kan altijd.
Hoe dan ook, alvast dank dat jullie er mee aan de slag gaan, het heeft +-4/5 maandjes geduurd maar ik ben blij dat jullie op deze manier gehoor geven aan de community, ook dat mag wel eens gezegd worden.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 06-07-2013 19:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1