Ik heb vandaag 128 mb geheugen gekocht, voor 95 gulden. Nu heb ik het idee dat mijn systeem minder stabiel is. Ik heb nog geen blauwe schermen gekregen maar, hij "hangt" wat vaker lijkt het wel. Dan lijkt het of dat hij vast zit, maar na een tijdje gaat hij gewoon verder. Weet iemand misschien ook een tooltje waarmee ik het kan testen????
Verwijderd
probeer eens een windows-installatie op een reserve-partitie te doen...
Zodra de filecopy fout gaat ben je de pineut.
Zodra de filecopy fout gaat ben je de pineut.
Is dat echt zo? Ehm... welke windows dan? 98 of ME, of 2K,XP,95 311 1 tot en met 2 eh...
Maar is er niet een of ander tooltje...
Je zou is in een andere pc kunnen proberen die normaal geen problemen geeft ( als die bestaan
).
www.simmtester.com
Bootflop maken, progje erop en nachtje laten draaien. Succes.
Bootflop maken, progje erop en nachtje laten draaien. Succes.
Zoef
Verwijderd
heb jij dan windows 1? of 2??Op zaterdag 02 juni 2001 20:31 schreef het_beest het volgende:
Is dat echt zo? Ehm... welke windows dan? 98 of ME, of 2K,XP,95 311 1 tot en met 2 eh...
Heeft iemand nog meer ideeen? Alles is welkom, want alleen met meerdere progjes weet ik zeker dat het goed of niet goed is.
Hoe kun je het in windows eigenlijk merken dat het geheugen niet goed is? En is 95 gulden voor 128 mb niet te weinig??? Toen ik het geheugen kocht zat het niet in een zakje ofzo maar ze waren met z'n tienen ofzo in een elastiekje gewikkeld. Ze haalden het zo onder de toonbank vandaan... HMMMM... Maar moet je perse blauwe schermen krijgen wil je weten of dat het geheugen niet goed is, of zijn er nog meerdere factoren waaraan je het kan merken ???
Hoe kun je het in windows eigenlijk merken dat het geheugen niet goed is? En is 95 gulden voor 128 mb niet te weinig??? Toen ik het geheugen kocht zat het niet in een zakje ofzo maar ze waren met z'n tienen ofzo in een elastiekje gewikkeld. Ze haalden het zo onder de toonbank vandaan... HMMMM... Maar moet je perse blauwe schermen krijgen wil je weten of dat het geheugen niet goed is, of zijn er nog meerdere factoren waaraan je het kan merken ???
Heb je al andere geheugen banken geprobeerd?
Wat geeft Himem aan?
Wat geeft Himem aan?
Nou ik weet niet zeker of dat het geheugen gaar is, maar toen ik Norton Diagnotsics probeerde kreeg ik een foutmelding, maar nadat ik reboote kreeg ik die niet meer. Maar ik wil een paar progjes hebben om het te testen. Of een soort test onder windows ofzo.
maar 1 goed progje voor dit soort dingen: memtest86
Weet niet hoe het werkt of dat het werkt, probeer het is zou ik zeggen...
http://tucows.sol.dk/pda/wince/preview/57436.shtml
http://tucows.sol.dk/pda/wince/preview/57436.shtml
jezus man wat is dat nou weer voor gare site? dat is zweeds ofzo man! en als ik het bestandje uitpak is het geen .exe besatnd maar een .pvb bestand?!?!?!?
Hmmmz moet je anders is in een zoekmachine "memorytesters" invoeren, dat heb ik dus ook gedaan en ik vond dat.
Er is ook hardware om Simms en Dimms te testen, maar daar heb jij nix aan.
Gewoon even doorzoeken, misschien vind je iets dat wel nuttig is.
Er is ook hardware om Simms en Dimms te testen, maar daar heb jij nix aan.
Gewoon even doorzoeken, misschien vind je iets dat wel nuttig is.
Ik heb het geheugen gekocht bij Digitcom, ik kende de winkel niet dus ik liep maar gewoon binnen. (Ik had eerst op de prijslijst buiten gekeken). Maar het bleek een turkenwinkel te zijn, niet dat ik iets tegen turken heb, maar ik voelde me eigen niet echt op mijn gemak want die mensen praatte allemaal turks! Maar is 95 gulden voor 128 mb ram niet errug weinig? Of kan het nog wel???
valt wel mee, voor 99piek haal je ook dane-elec, dus erg goedkoop is het niet.
| I've got permission to color outside the lines |
Hmm, memorytesters is niet echt engels (14 hits in GoogleOp zaterdag 02 juni 2001 21:01 schreef FallenAngel666 het volgende:
Hmmmz moet je anders is in een zoekmachine "memorytesters" invoeren, dat heb ik dus ook gedaan en ik vond dat.
Zoef
dat zijn allemaal APPARATEN en nog duur ook
Verwijderd
wat mij betreft ging het testen dmv win2000 install vanuit msdos
(bootable partitie maken, win2000 install bestanden kopieren naar harddisk, setup starten)
(bootable partitie maken, win2000 install bestanden kopieren naar harddisk, setup starten)
ik heb 1.06 hier nog liggen, duzzzzOp zaterdag 02 juni 2001 20:44 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
heb jij dan windows 1? of 2??
c'tRAMtst draaien helpt aardig goed om rotte bankjes te vinden.
c'tRAMtst draait vanuit het video geheugen, om zodoende alle!! beschikbare mem te testen, dus ook de ruimte waar normaal programma's of je OS in zit.
c'tRAMtst heeft een paar nadeeltjes
- het is duits(talig)
- het draait vanuit dos
- de test duurt lang!
afijn voor de rest is ie gewoon erg goed, net als die andere c't progjes...
Te krijgen op de Duitse c't d/l site:
http://www.heise.de/ct/ftp/
c'tRAMtst draait vanuit het video geheugen, om zodoende alle!! beschikbare mem te testen, dus ook de ruimte waar normaal programma's of je OS in zit.
c'tRAMtst heeft een paar nadeeltjes
- het is duits(talig)
- het draait vanuit dos
- de test duurt lang!
afijn voor de rest is ie gewoon erg goed, net als die andere c't progjes...
Te krijgen op de Duitse c't d/l site:
http://www.heise.de/ct/ftp/
Ik moet zeggen dat ik Unreal Tournament een hele goeie memory-tester vind. Serieus! Als ik een nieuw bankje heb dan stop ik het bij mijn bak erin, ga een potje UT doen, en tot nu toe heb ik zo aardig wat rotte bankjes ontdekt. Wel zeker weten dat je UT zelf 100% stabiel loopt.
Pagina: 1