Verschoven div'je wel in IE niet in Chrome

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Avond medetweakers,

Ik sta voor een klein mysterie, voor de waterskivereniging waar mijn ouders actief in zijn heb ik al enige tijd geleden een website gebouwd. Nu zegt mijn moeder net: "dat vakje is ineens verschoven" (in FF 18.0.2, laatste release). Ik kijken in Chrome (24.0.1312.57 m, laatste release), vakje niet verschoven. Om te checken ook nog even in IE9 gekeken, vakje (hoe kan het ook anders) verschoven...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/42894972/jing/welverschoven.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/42894972/jing/nietverschoven.png

Om zeker te weten dat ik niet gek werd heb ik zelf ook FF maar even gedownload en nu is bij mij het vakje NIET verschoven. Dus... Wat moet ik hiermee? Kunnen jullie eens kijken hoe het er bij jullie uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hij gaat hier in Opera fout zodra je in- of uitzoomt. Dus als je ouders op een ander zoomniveau kijken kan het goed kloppen dat het verschoven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Bedankt, ook in Chrome gaat het fout zie ik, dat van dat andere zoomniveau zou nog wel eens kunnen kloppen. Ik zal eens opzoeken hoe ik dat op kan lossen.

Spijtig dat IE er ook bij 100% al geen zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op de Mac met Safari doet ie het prima in de 100% en met de muis inzoomen. Kies je de 'normale' zoomopties dan verspringt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

De manier om dit op te lossen is door de positionering van .shortcut_button niet afhankelijk te maken van de lengte van de tekst die er boven staat. Ik zou deze gewoon met een bottom: -20; left: 90px absoluut positioneren binnen .shortcut

Ook zag ik wat rare effecten door de display: inline-block op .shortcut. Ik zou daar zelf gewoon float voor gebruiken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Thanks crisp! Het is gelukt. Ik had inline-block op de shortcuts zodat ik met z'n allen kon centreren, dit werkt wat tricky met float, maar ook dit is gelukt met de hulp van Google :)
Pagina: 1