Windows 8, zwart scherm na setup geen Veilige Modus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
Hallo iedereen, ik heb helaas wat hulp nodig bij de setup van windows 8.

We hebben windows 8 geinstaleerd vanaf windows 7. Hierbij de partities gewist zodat er een cleane update kan komen. De instalatie gaat als een trein zeer snel afgerond.

Echter hebben we na de setup een zwart scherm dat niks laat zien ook geen muis cursor.
Meteen maar trouble shooting, proberen veilige modus te starten. Windows 8 geeft aan dat deze niet berijkbaar door een incomplete setup.

Meteen windows 8 opnieuw geinstaleerd, dit is ook niet de oplossing zwart scherm, weer geen mogelijkheid om in de veilige modus te komen.

We hebben al door middel van opstarten, afsluiten, opstarten, afsluiten waarna er een troubleshoot menu komt geprobeerd veilige modus op te starten. Waarschijnlijk is het een driver probleem die komt door de intel HD driver. Dit kan in combinatie van de NVIDIA Geforce M630.

Helaas komen wij er niet meer uit, heeft iemand tips en tricks voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef is een overzicht van de hardware. Hoeveel partities zijn er nog aanwezig? Hoe sluit de setup zich af komt er nog een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
De Hardware:

Intel Core i5 2xxx
HD3000 + GeForce 630M
750gb HDD ( 2 partities herstel partitie is nog aanwezig van de oude windows )
320gb HDD van de data
6gb RAM
Verder weinig boeiends.

Geen foutmelding want het geeft geen beeld, dus ook al gaf het een fout melding ik zou het niet kunnen zien. De setup stopt, start de pc opnieuw op, gaat voorbereidende stappen uitvoeren. Waarna hij doorstart en geen beeld meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimme.net
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 11:27
Probeer eens zonder de GeForce? Haal hem uit de computer, sluit een scherm aan op de onboard HD3000 en installeer Windows 8. Als dit dan lukt, installeer alle Windows updates en stop de GeForce er terug in maar hou je scherm aangesloten op de onboard gpu en kijk of hij opstart. Als dit lukt, installeer de Nvidia drivers en hopelijk blijft het dan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
wimme.net schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:19:
Probeer eens zonder de GeForce? Haal hem uit de computer, sluit een scherm aan op de onboard HD3000 en installeer Windows 8. Als dit dan lukt, installeer alle Windows updates en stop de GeForce er terug in maar hou je scherm aangesloten op de onboard gpu en kijk of hij opstart. Als dit lukt, installeer de Nvidia drivers en hopelijk blijft het dan werken
Helaas is het een laptop in ons geval, had niet anders kunnen zijn. Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn. De 630M is een mobiele chip die onboard zit vast gebakken. Deze haal ik er dan ook niet uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een van de twee chips niet in de bios / uefi uitzetten of selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkte alles goed met Win7? Probeer deze is opnieuw te instaleren dan weet je of het aan de machine of OS ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
windows 7 draait als een trein.

windows 7 x64 -> windows 8 x64 (je zou geen problemen verwachten)

Helaas geen bios / uefi functie voor het uitzetten. Medion is niet zo'n leuk bedrijfje met hun beperkte bios functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem als de Topic starter.

Ik moet zeggen dat ik gisteren exact hetzelfde heb gehad toen ik voor het eerst W8 x64 wilde installeren.
Ik heb er nu maar meer Windows 7 x64 op staan, en dit werkt ook net als de TS zonder problemen. (updates, drivers, etc)

Ik had Windows 8 geinstalleerd, kon er goed mee werken opzich, maar na het rebooten, (en mischien toepassen van drivers??) krijg ik na het WIndows scherm vrijwel meteen een zwart scherm. Het lijkt wel of hij in stand by springt ofzo, en krijg hem met geen mogelijkheid 'wakker' behalve de PC handmatig resetten.
In safe mode resetten, en herinstalleren ook geen succes. evenals als de automatische repair functie ook niets.

na wat speurwerk op internet schijnt een firmware update van je SSD soms wonderen te doen. Echter was dit bij mij helaas niet het geval, mijn Vertex 4 heeft al de nieuwste firmware. (Evenals Bios Update.) naja sterker nog, ik heb een ASUS Rampage III GENE bordje, en ook daar zijn geen Windows 8 drivers voor. de Windows 7 drivers werken ook niet als zijnde non supported OS.
Ik moet toch met mn PC werken dus tsja, nu maar WIndows 7 erop. Werkt gewoon weer goed zonder issues, dus het is zeker geen PC issue lijkt me.

Mijn specs zijn overigens:

Asus Rampage III Gene
Asus GTX 480
i7 960
6GB Corsair Dominator
OCZ Vertex4 128 GB
Wat losse Data schijven

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Extern scherm al geprobeerd? Remote Desktop?

Het kan namelijk ook een of andere GPU-switcher of backlight-control zijn die roet in het eten gooit. Misschien dat er Nvidia Optimus in zit, en dat die specifieke implementatie van je medion laptop daar niet mee overweg kan zonder de juiste drivers... die kan je dan weer wel slipstreamen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Opstarten van een Live CD en de dll's manueel verwijderen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat versta je onder ''de dll's'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere info ook ''de dll's manueel verwijderen.. '' :')

Ik denk dat ik het probleem wat de TS heeft te maken heeft met de laatste Nvidia driver. Nvidia heeft hiervoor een oplossing, namelijk het volgende:

Je moet je systeem herinstalleren met alle Windows updates. Zelf nog geen drivers installeren.
Als WIndows 8 alle drivers geinstalleerd heeft, *dan* pas download je de Nvidia driver en update je de huidige versie. Anders gaat Windows8 per ongeluk de oude Nvidia driver alsnog downloaden en krijg je een conflict met dus.. juist, een black screen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 16:39 ]

Pagina: 1