Moederbord herkent geen muizen en toetsenborden meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn pc, terwijl ik gewoon de desktop had openstaan reboote de pc.
Tijdens de herstart bleef hij hangen en gaf hij aan dat hij geen muis en toetsenbord kon vinden.
Ik zou op F1 moeten klikken of op de delete toets, maar het toetsenbord reageerde totaal niet.

Dit is de foto van hoe de melding eruit ziet
http://postimage.org/image/6p19felbj/

Toen ik de pc afkoppelde en weer aansloot was de tijd gereset
Dus bios batterij vervangen, toen startte hij goed op.
Toen weer een keer opnieuw opgestart en weer hetzelfde probleem van muis en toetsenbord.
Toen heb ik een andere muis en een ander toetsenbord geprobeerd, maar nog steeds het probleem van geen muis en geen toetsenbord. beide toetsenborden begonnen met alle lampjes te knipperen.
Ook blazen de ventilatoren op maximaal vermogen, ze zijn ook al schoongemaakt (toen ik bios batterij verving) maar nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Dit lijkt haast wel op een brak moederbord. Trek alle usb dingen eens los. Incl. front pannel onboard connectors.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
heb op advies van iemand anders ook nog even met pc/2 geprobeerd, maar ook dan vind hij geen muis en toetsenbord.
Lijkt er dus op dat het moederbord gewoon kapot is.
Ik ga nog even zoeken naar usb naar ps/2 stukje van ik heb nu een oud toetsenbord met ps/2 gepakt waarvan ik niet zeker wist of deze nog heel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
probleem is min of meer opgelost/gaat opgelost worden

met een usb naar ps/2 aansluiting heb ik muis en toetsenbord aangesloten, toen deed hij het wel (oud ps/2 toetsenbord was dus kapot)
toen kwam ik erachter dat 2 van de 5 hardeschijven het maar deden (alle 5 via externe usb aangesloten).
ook deed de headset (usb aangesloten) het niet meer.

Het probleem zit dus duidelijk in de usb controller, nu komt mijn volgende vraag.
Als ik via een pci kaart weer voor usb sloten ga zorgen, zullen deze dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het hele moederbord al niet meer vertrouwen en op zoek gaan naar een nieuw bordje.

Een PCI kaart zal wel gaan werken maar het is de vraag hoe lang je moederbord het nog gaat uithouden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
dejeroen schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:08:
toen kwam ik erachter dat 2 van de 5 hardeschijven het maar deden (alle 5 via externe usb aangesloten).
ook deed de headset (usb aangesloten) het niet meer.
Zoals je het schrijft begrijp ik er uit dat je 5 externe harddisks tegelijkertijd aangesloten hebt en het mij niet vreemd lijkt dat als er 3 van die harddisks het niet meer doen dat je daar de oorzaak moet gaan zoeken. Ik neem aan dat je ook al eens zonder externe harddisks geprobeerd hebt en dus het systeem helemaal kaal maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Ik zou je adviseren om in Appaatbeheer je USB host controllers te verwijderen en die opnieuw te installeren.
Waarschijnlijk zijn er zoveel USB reg files dat je pc koekoek er van geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waar je ook nog naar kunt kijken is of de USB zekeringen (indien aanwezig) het nog doen. De USB harddisks hebben mogelijk te veel stroom getrokken/kortsluiting veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
Roel1966 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:41:
[...]

Zoals je het schrijft begrijp ik er uit dat je 5 externe harddisks tegelijkertijd aangesloten hebt en het mij niet vreemd lijkt dat als er 3 van die harddisks het niet meer doen dat je daar de oorzaak moet gaan zoeken. Ik neem aan dat je ook al eens zonder externe harddisks geprobeerd hebt en dus het systeem helemaal kaal maakt.
ja, dit heb ik ook gedaan, hielp niks.
en na wat Mektheb zei heb ik ook even de usb dingen van windows gerest. Dit hielp niks (wat ik al had verwacht want het probleem zit al in de bios en niet in windows).
En de laatste 2 usb poorten worden ondertusen ook niet meer herkend.
Ook heb ik de bios al gerest naar factory default en ook toen deed het probleem van de usb apparaten zich voor, bij de boot kon een usb toetsenbord weer niet worden gevonden en toe ik de ps/2 erin stopte werke het weer.

en de hardeschijven werken gewoon op een andere pc, heb ik ook al even gekeken, het is dus duidelijk een probleem van de usb controller op het moederbord, alleen de ps/2 aansluiting werkt nog voor invoer apparatuur. Maar mijn vader had nog een 2 jaar oud toetsenbord liggen welke ongeveer gelijk is aan mijn huidige moederbord, dus dat moet goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:34
Zou de voeding nog een rol kunnen spelen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
Voeding laat geen problemen zien, maar nu is ook de netwerkverbinding weggevallen vanaf het moederbord en doet de minijack voor audio het ook niet meer, alles wat bij het I/O shield zit werkt nu niet meer, heb alleen nog beeld via de videokaart in het pci-express slot en de PS/2 aansluiting voor de muis (toetsenbord is ook al weggevallen)

Moederbord is dus gewoon dood. en Deze wordt dus ook vervangen, het is niet anders :'(
Pagina: 1