Toon posts:

tweede beeldscherm aansluiten, vraagje voor de zekerheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik probeer een tweede (crappy) beeldscherm aan te sluiten met een vga aansluiting direct op het moederbord.
Nu heb ik een videokaart gtx 660 en daar zit al een scherm op aangesloten via dvi (zit uberhaupt geen vga poort). Nu las ik op dit forum:(klikkerdeklik) dat de processor blijkbaar dit niet ondersteund? Ik heb een i5-3570. Of is het de grafische kaart die de moederbord port overruled of iets dergelijks.

Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag, wilde dit oude beestje een nieuw leven in blazen. Anders gooi ik hem uit het raam :D

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Jouw CPU heeft wel ingebouwde graphics. Het lijkt me echter dat het moederbord de CPU videokaart uitschakeld indien er een externe videokaart in zit (je GTX660 dus). Wat je kunt doen is bij de lokale PC winkel een verloopje van DVI naar VGA halen voor een paar euro en daarmee het scherm aansluiten, kost je de minste moeite.

Anders moet je in het BIOS even instellen dat de videokaart op de CPU altijd actief is. Hoe dit moet is afhankelijk van je moederbord. Vervolgens kun je dan wel je beeldscherm aansluiten direct op je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ha Xudonax,

Dank voor je reactie ik zat ook al aan zoiets te denken. Ik doe dat wel. lopen in de bios ben ik sowieso niet zo'n van van :)

Dank!!