[WIN7 64bit] Zwart scherm na stand-by

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Beste tweakers,

Afgelopen tijd heb ik problemen met het herstarten van windows als ik even niet bezig was met mijn computer, die vervolgens in stand-by modus gaat.
Het probleem dat zich nog steeds afspeelt maar waar er een zorg bij is gekomen, is dat ik geen geluid heb na het herstarten. Ik heb alle kabeltjes gechecked, alle dingetjes bij geluidsinstellingen gecontroleerd, maar ik heb gewoon geen geluid... Dus moet ik de PC opnieuw opstarten om vervolgens geluid te kunnen afspelen. 8)7

Maar de afgelopen 2 dagen is er een probleem bij gekomen. Namelijk dat ik nu totaal geen feedback krijg van mijn computer nadat ik eventjes ben gaan eten. Hooguit 20 a 30 minuutjes. Ik druk op de spatiebalk, beweeg mijn muis. Maar er gebeurt gewoon helemaal niks...

Zwart scherm.. ;(

Ik heb net gecontroleerd of mijn drivers up to date zijn van mijn videokaart, maar die zijn pas geupdate.

PC specs:
AMD Phenom II X6 1090t
ATI HD 5870 1gb V2
8GB Ram
Win 7

p.s. ik wist niet precies waar ik mijn probleem kon aangeven dus vandaar dat ik het hier heb gedaan. Excuus als dit niet het juiste topic er voor is.

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Misschien omdat je de optie hebt weggevinkt om je toetsenbord/muis toestemming te geven je pc uit de slaapstand te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
En als je op de power-knop van de pc drukt? Gaat deze dan wel weer aan? Het probleem met het geluid zou ermee te maken kunnen hebben dat windows na de slaapstand niet alle processen opstart; zoals de geluidskaart-driver. Is het geluidskaart-programma nog actief (zoiets als realtek, afhankelijk van de chipset/merk van de geluidskaart) na de slaapstand?

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Chris Smoove schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:52:
Misschien omdat je de optie hebt weggevinkt om je toetsenbord/muis toestemming te geven je pc uit de slaapstand te halen.
Mm nee dat zou niet moeten.. Ik heb niks veranderd aan mijn systeem.
Daam schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:43:
En als je op de power-knop van de pc drukt? Gaat deze dan wel weer aan? Het probleem met het geluid zou ermee te maken kunnen hebben dat windows na de slaapstand niet alle processen opstart; zoals de geluidskaart-driver. Is het geluidskaart-programma nog actief (zoiets als realtek, afhankelijk van de chipset/merk van de geluidskaart) na de slaapstand?
Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Ik heb het een en ander bekeken en opeens doet het geluid het weer na een tijdje.

Zojuist ben ik even gaan eten, en toen ik boven kwam was weer het geluid weg. Ik van alles geprobeerd en gechecked, maar kon niks vinden van uitgeschakelde driver o.i.d.

Tot dat ik op een ander PC forum een berichtje zag van iemand dat hij wel geluid uit zijn speakers kreeg als hij deze aansloot op zijn PC Case. Ik heb dit geprobeerd, hoorde niks.. Toen nog een keer in de microfoon input, en daarna weer in de audio input. En toen deed 'ie het weer!?!?!

Op de ''gewone'' aansluiting op mijn onboard geluidskaart werkt alles ook weer naar behoren. Vreemde bug in Win 7 bij mij..

Moet wel zeggen dat hij traag is na een standby. Ik kan gewoon wachten op de tekst die ik nu aan het typen ben dat die tevoorschijn komen op het beeldscherm. Ik weet niet precies wat er allemaal aan de hand is maar het is wel vervelend...

Afijn, blij dat het geluid weer goed is. Scheelt weer het afsluiten, opnieuw opstarten van al je programma's en dingen waar je mee bezig was voor je 'm op standby kreeg.

Reden dat ik dit even vermeld is omdat er wellicht andere mensen zijn met dit probleem en graag op zoek zijn naar een oplossing die vaak niet gemeld wordt bij dit soort topics!