DVD lezen op pc 1, data installeren op pc 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoi Tweakers,

Ik zit met een luiheidsprobleempje. Mijn game-rig heeft atm geen optische drive ingebouwd en nu wil ik hier graag een game van een dvd op installeren. ik vroeg me af of het mogelijk is om deze dvd (op mijn htpc)naar ISO om te zetten, deze iso kan ik dan via een usb op mijn game-rig plaatsen en met daemon tools installeren.

Is het zo simpel als dat ik het hier schets, of zie ik zaken over het hoofd?
Ik kan me voorstellen dat beveiligingsmeuk roet in het eten gooit.

(google, bracht met mijn vocabulaire/fanta geen zinnige hits op, dus een goede lmgtfy is ook welkom:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Is wel heel eenvoudig zelf achter te komen, maar: ja dat kan.
Dan zul je nog een progsel als Daemon Tools moeten installeren op je game-rig.
Maar wat ook kan (als je ze beiden in een netwerk hebt) de dvd speler van je andere pc "delen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-07 14:50

Koenvh

Hier tekenen: ______

DAEMON Tools kan bestanden DVD's naar ISO omzetten dacht ik

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 17:38
dvd drive op htpc delen en dan via netwerk benaderen met je game-rig een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
dalverian schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:02:
dvd drive op htpc delen en dan via netwerk benaderen met je game-rig een optie?
Dit klinkt als de makkelijkste oplossing, er is alleen geen netwerk ingesteld hier (alles zit op dezelfde router, maar geen home-group ofzo).
Kun je misschien uitleggen hoe ik de dvd-drive van de htpc makkelijk kan benaderen vanaf mijn game-rig?
Of moet ik daarvoor eerst een heel thuis-netwerk gaan opzetten? Want dan (gezien mijn in het verleden behaalden resultaten met netwerkissues) is het inbouwen van een dvd-drive eenvoudiger:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:57

Quad

Doof

Zelfde ip range zitten, delen en de gebruikte computer account beveiligen met een wachtwoord.
Share naam ingeven zodat je dan een \\ip\dvddrive of \\computernaam\dvddrive krijgt. Krijg je een popup voor een wachtwoord en die gegevens van de computer waar de DVD drive in zit (login / ww) voer je in. done.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ze hebben beide internet, via dezelfde router verbonden, dus heb je een netwerk ingesteld. Homegroup is onzin om een bestandje te sharen, het is niets meer dan het samenvoegen van de computers in een werkgroep en met elkaar laten babbelen om 't iets makkelijker te maken. Maar het levert ook nog wel eens problemen op.

Gewoon rechtermuis op de drive, delen, naam geven, gebruiker hebben met een wachtwoord of gast logon aanzetten en je kan 'm benaderen zoals hierboven is opgegeven, via pc naam of IP adres.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1