Dag tweakers
Graag zou ik jullie advies willen hebben voor een klein computertje om op te gamen
- Budget: Ongeveer 350 euro
- Moet mee te nemen zijn in een tas (daarom het liefst compact)
Games als Minecraft, Combat Arms, Urban Terror, maar waarschijnlijk ook zwaardere games als Black Light Retribution, Metro 2033 en Crysis moeten speelbaar zijn (Bij die laatste 3 op de laagste instellingen).
Dit is wat ik in gedachten had, hier moet alleen nog een compacte behuizing met voeding voor gevonden worden.
CPU: Gekozen omdat er niet echt ruimte voor een dedicated GPU is
RAM: 4GB is voldoende, 1887Mhz omdat de APU hier profijt van heeft. Is 8GB erg aan te raden?
SSD: Hij zal aan 30GB opslag genoeg hebben voorlopig, het plan is om hier later nog een 500GB+ schijfje bij te zetten.
Mobo: 1 van de 3 mini-itx FM2 moederborden, en er zit al bluetooth en draadloos internet op.
Over de behuizing:
Er hoeft geen 5.25" bay in, maar 2 * 2.5" zou fijn zijn.
Ik zit te denken aan deze: pricewatch: Jetway JC-122-B
Alleen heeft deze een voeding van 120w, dat houd zeker niet over, maar zou het genoeg zijn?
Met deze behuizing zit ik wel 30 euro over mijn budget heen en daar moet dan waarschijnlijk nog een lage aftermarket cooler bij.
In het kort zou ik dus over deze dingen advies willen:
4 of 8GB RAM?
Welke behuizing (<10*<30*<30) + Voeding?
Deze APU/Een ander APU of een cpu+dedicated?
Alvast bedankt!
Maurits
Graag zou ik jullie advies willen hebben voor een klein computertje om op te gamen
- Budget: Ongeveer 350 euro
- Moet mee te nemen zijn in een tas (daarom het liefst compact)
Games als Minecraft, Combat Arms, Urban Terror, maar waarschijnlijk ook zwaardere games als Black Light Retribution, Metro 2033 en Crysis moeten speelbaar zijn (Bij die laatste 3 op de laagste instellingen).
Dit is wat ik in gedachten had, hier moet alleen nog een compacte behuizing met voeding voor gevonden worden.
CPU: Gekozen omdat er niet echt ruimte voor een dedicated GPU is
RAM: 4GB is voldoende, 1887Mhz omdat de APU hier profijt van heeft. Is 8GB erg aan te raden?
SSD: Hij zal aan 30GB opslag genoeg hebben voorlopig, het plan is om hier later nog een 500GB+ schijfje bij te zetten.
Mobo: 1 van de 3 mini-itx FM2 moederborden, en er zit al bluetooth en draadloos internet op.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-5700 Boxed | € 107,60 | € 107,60 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD1 Slim 64GB | € 63,50 | € 63,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 278,55 | |
Over de behuizing:
Er hoeft geen 5.25" bay in, maar 2 * 2.5" zou fijn zijn.
Ik zit te denken aan deze: pricewatch: Jetway JC-122-B
Alleen heeft deze een voeding van 120w, dat houd zeker niet over, maar zou het genoeg zijn?
Met deze behuizing zit ik wel 30 euro over mijn budget heen en daar moet dan waarschijnlijk nog een lage aftermarket cooler bij.
In het kort zou ik dus over deze dingen advies willen:
4 of 8GB RAM?
Welke behuizing (<10*<30*<30) + Voeding?
Deze APU/Een ander APU of een cpu+dedicated?
Alvast bedankt!
Maurits