Eigendom in Windows 8 van Vista files en directories

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
Op de valreep op 31 januari een windows 8 pro key gekocht en na installatie moet ik zeggen dat het wel lekker werkt. Voorheen was het een vista systeem.

Ik zit alleen met een probleem, ik heb een uitgebreide media collectie waar ook verschillende programma's media naartoe schrijven. Dit stond allemaal op een aparte schijf die nu nog steeds in mijn systeem zit. Alleen hebben deze programma's ineens geen toegang meer tot deze directories, noch de files. Ook ikzelf kan niet schrijven naar sommige directories op deze schijf laat staan files deleten. Ik heb al gevonden dat het met de security setting van de files te maken heeft, nu lijkt het er alleen op dat ik elke file afzonderlijk moet gaan aanpassen. Want als ik op de hoofd dir klik en daar bij security 'Everyone' full control (of iets anders in de security settings zoals Owner aanpassen) wil geven dan krijg ik een error: "Failed to enumerate objects in the container. Access is denied." Volgens mij zit het hem in de 'Owner' van de files, die heeft nog een generieke naam, volgens mij uit het Vista systeem.

Het lijkt erop dat elke file afzonderlijk aangepast moet worden, dat werkt namelijk wel door de owner aan te passen. Alleen dat is niet te doen. Is hier geen betere oplossing voor. Ik heb me suf gezocht op google maar kan niet de juiste oplossing vinden, voornamelijk omdat het daar allemaal wel lijkt te werken!

EDIT: Na NOG langer googlen toch iets gevonden. Lijkt te werken nou, draad kan dicht. Alleen posten hier lijkt vaak al een oplossing ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Christian_Ku op 09-02-2013 17:50 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:22

MartinMeijerink

Computerrorist

Nou willen wij allemaal heeel graag weten hoe je dat nou hebt opgelost. :)
Kun je dat hier ook even posten?

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat moet dan het volgende zijn geweest:
- Eigenaar wijzigen en laten doorvoeren op alle onderliggende objecten;
- Rechten naar de gewenste staat brengen, bijvoorbeeld gebruikersnaam full control, users read-only;
- Wachten tot 't klaar is.
- ???
- Profit :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
Toch nummer 1, na een laatste zoekpoging na mijn post hier een guide gevonden een aantal hits lager dan gebruikelijk (lees aantal pagina's), die tot op de letter gevolgd en blijkt te werken. Het gaat om het vinkje dat ONDER de owner verschijnt als je deze aanpast. Zo simpel, dagen naar op zoek geweest!

Hier is de link: http://www.thewindowsclub.com/take-ownership-windows-8

(mooie titel ook: take ownership windows 8...)

Criticism is prejudice made plausible.