Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Is het een idee om de lijn op te delen in stukken?
start tot rechtse punt cirkel B, dat punt tot linkse stuk cirkel A, en dat punt tot einde.
Dan stel je de overgang 3x in, en werkt het misschien wel.
Overigens heb ik nooit met Inkscape gewerkt.
start tot rechtse punt cirkel B, dat punt tot linkse stuk cirkel A, en dat punt tot einde.
Dan stel je de overgang 3x in, en werkt het misschien wel.
Overigens heb ik nooit met Inkscape gewerkt.
Drie aparte lijnen bedoel je? Zeg maar; de eerste lijn volledig rood, de middelste lijn in gradiant met twee stops en de derde lijn volledig groen? Leuk idee wel, maar ik denk dat ik de aansluitingen never mooi krijg...
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Even gezocht, en er is inderdaad een manier om een lijn in stukken te knippen. Alleen lost dat het probleem niet echt op, of zit ik het nou weer verkeerd aan te pakken?jopie schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:46:
Misschien is er gereedschap om een lijn in stukjes te snijden. Dan zie je de overgang niet.
Wat ik bedoel is de lijn in stukjes knippen, en die 3 pas een gradient vulling geven nadat ze in stukjes zijn geknipt. Dan zou je moeten kunnen zorgen dat het verloop doorlopt, in plaats dat het weer terugloopt in het middelste stuk van de lijn.
Tsjop, gelukt. Wat het niet eenvoudiger maakte is dat na het in stukken knippen er blijkbaar een bugje in Inkscape zit waardoor hij gradients alsnog over het voorheen hele pad laat lopen. Oplossing was elk apart stuk pakken, gradiant veranderen in solid color en weer terugzetten op gradiant; dan had Inkscape in de gaten dat je alleen dat stuk wou gradienten. Bedankt voor de hulp!jopie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:41:
Wat ik bedoel is de lijn in stukjes knippen, en die 3 pas een gradient vulling geven nadat ze in stukjes zijn geknipt. Dan zou je moeten kunnen zorgen dat het verloop doorlopt, in plaats dat het weer terugloopt in het middelste stuk van de lijn.
Pagina: 1