Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 13:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Teveel bijverdiend in 2010. Nu kan ik daar weinig meer aan doen, dat is gewoon zo. Ik heb nu echter al een paar jaar geen recht meer op studiefinanciering en dit is wat er in de brief staat van DUO:
Binnenkort begint de invordering van bovenstaande schuld. Ontvangt u geen studiefinanciering meer, dan ontvangt u een acceptgiro
Ik ontvang zoals gezegd al een tijdje geen studiefinanciering meer omdat ik daar geen recht meer op heb (langer dan 4 jaar gestudeerd). Echter, op de website staat dat het bedrag bovenop m'n studieschuld komt. Aangezien het een aardig hoog bedrag is zou me dat niet slecht uitkomen, want dan kan ik wat langer over het terugbetalen doen.

DUO Spreekt zichzelf dus nogal tegen! Ik studeer nog trouwens, mocht dat iets uitmaken voor het verlossende antwoord. Weet iemand hoe DUO de schuld gaat innen, via acceptgiro of wordt het bovenop de studieschuld gegooid?

duo is in het weekend niet bereikbaar, dus hoop dat iemand het weet!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:53
Je zou ze (morgen) kunnen bellen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt en ik heb het altijd direct moeten terugbetalen. Ze hebben me iig nooit aangeboden dat ik dat aan m'n schuld kon toevoegen.

Het terug te betalen bedrag was toentertijd 12 x OV-kosten (80 euro oid) + het teveel verdiende geld (verdiende geld in 2010 - grens in 2010). Ze naaien je iig extreem hard met die regeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 11:40
Je krijgt een keuze.
Acceptgiro of bij je schuld op. Had namelijk hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het alleen om stufi gaat, dan wordt een paar weken na het negeren van de acceptgiro het terug te betalen bedrag bij de schuld op geteld. OV-kaart boetes daarentegen moeten meteen betaald worden.

* Raven spreekt uit ervaring :/
Al had dit niet met een te hoog inkomen te maken maar met een uitschrijfdatum die niet overeen kwam met wat de school had doorgegeven.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 11-02-2013 10:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Raven schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:20:
Als het alleen om stufi gaat, dan wordt een paar weken na het negeren van de acceptgiro het terug te betalen bedrag bij de schuld op geteld. OV-kaart boetes daarentegen moeten meteen betaald worden.

* Raven spreekt uit ervaring :/
Al had dit niet met een te hoog inkomen te maken maar met een uitschrijfdatum die niet overeen kwam met wat de school had doorgegeven.
Heb het uit laten zoeken en dit klopt inderdaad. Laat het dus maar mooi bij m'n schuld optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je hebt geen OV-kaart boetes gekregen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Raven schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:11:
Je hebt geen OV-kaart boetes gekregen?
Dat was iets van 250 euro. Was laag gebleven vanwege problemen met invoering OV-kaart. Dus dat scheelt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gelukkig. Bij mij was het ~2* zoveel + €160 incasso kosten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:27
exocys schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:12:
Je krijgt een keuze.
Acceptgiro of bij je schuld op. Had namelijk hetzelfde
Dit had ik ook.
Je krijgt echter meteen een acceptgiro in de bus, als je deze niet binnen de gestelde termijn betaald word het te vorderen bedrag automatisch aan je schuld toegevoegd.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1