Laptop advies vraagjes :-)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365207

Topicstarter
Hallo allemaal !

Vriendin wil een laptop aanschaffen. Blijkt toch nog wel een flinke klus te zijn om een goede keuze te maken.

Ze heeft hem nodig voor haar werk dus het hoeft niet state-of-the-art te zijn maar proberen wel eenbeetje bang for buck te krijgen natuurlijk.

Een paar vraagjes :

Verschil tussen i7 en i5 : Een i7 zal vast veel beter zijn maar gezien het feit dat het voor werk is niet noodzakelijk. Is het aan te raden om daar toch naar te kijken ?

SSD is denk ik wel een must.

Ze wil een 17", lekker groot om op te werken ( dagelijks ).

budget rond 800 euro ( +/- 100 )

Liefst windows 8. Is het echt nodig om dan voor HD scherm te gaan ? ( wordt her en der wel aanbevolen )

Persoonlijk lijkt deze me wel aardig : HP Pavilion dv7-6b60ed maar mss is er voor dat geld nog wel wat meer "bang" te krijgen ? ( en deze is niet win8 :( )

Alle suggesties zijn welkom !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 21:16
Verdiep je even in de interface van Windows 8. Deze is geoptimaliseerd voor touchscreen, en ik persoonlijk vind Windows 7 veel fijner werken op mijn laptop.
Een SSD is niet echt nodig, tenzij snelheid een must is. Maar voor een "kantoorlaptop" is dat overbodig. Dan kun je die extra kosten inderdaad beter in een FullHD scherm stoppen.
Een i7 is ook overkill voor de doeleinden. Pak een i3, scheelt je een hoop accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 20:46
Tja, wat voor werk?
Beetje office documenten bewerken is wel wat anders als grafische ontwerper.
Al eens bij Dell gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Volgens de pricewatch is de pricewatch: HP Pavilion dv7-6b60ed niet meer leverbaar, en ja, voor €800 is er beter te krijgen.
DJSnels schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:12:
Een i7 is ook overkill voor de doeleinden. Pak een i3, scheelt je een hoop accuduur.
Bron graag. De uitspraak zelf is sowieso onzin (i3 en i7 zijn prijsklasses, geen concrete scheidingen tussen producten) maar dat een snellere processor significant onzuiniger is dan een tragere wil ik wel eens zien. Ik geloof er namelijk niets van maar ben er nooit in geslaagd een goede bron te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-02-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor de replies !

Het is office werk. Ze is soort van webmaster en heeft veel browser schermen open staan, paar office schermen, vpn verbinding, beetje netwerkbeheer, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en ja, voor €800 is er beter te krijgen.
Waar denk je dan aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Bijvoorbeeld
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
pricewatch: Asus N56VJ-S4149H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
inspiron 15R SE

Of een 2e-hands latitude E6520 als je eisen bij typcomfort, accuduur en stilte liggen in plaats van veel specificaties voor weinig geld.

Al zijn dat 15.6"-ers.. In het 17" segment is er praktisch maar 1 laptop die je kan aanschaffen, namelijk de inspiron 17R SE aangezien die veel goedkoper is dan de concurrentie.
Pagina: 1