Ik probeer een verbinding te maken met mijn PostGres database op mijn localhost. Hiervoor heb ik de nieuwste driver gedownload (postgresql-9.2-1002.jdbc4.jar) en deze geplaatst in de lib map van mijn huidige Java installatie. Tevens heb ik deze map handmatig toegevoegd aan de CLASSPATH via de omgevingsvariabele instellingen in Windows. Toch wordt op een of andere manier de driver niet gevonden.
Als ik ook een test doe
Dan vind deze ook alleen een driver voor odbc. Als ik vervolgens in een command prompt set p uitvoer krijg ik de CLASSPATH variabele ook niet te zien. Kijk ik vervolgens weer in de omgevinsvariabele via "Deze Computer -> eigenschappen" staat het er wel tussen.
Als ik handmatig de driver probeer te laden
Dan krijg ik ook dezelfde foutmelding.
Probeer ik daarna nogmaals de driver te laden:
Krijg ik de foutmelding
Via Google kom ik niet verder meer. Hoe zou ik dit verder nog op kunnen lossen?
Als ik ook een test doe
Java:
1
2
3
4
5
| java.util.Enumeration e = java.sql.DriverManager.getDrivers(); while (e.hasMoreElements()) { Object driverAsObject = e.nextElement(); System.out.println("JDBC Driver=" + driverAsObject); } |
Dan vind deze ook alleen een driver voor odbc. Als ik vervolgens in een command prompt set p uitvoer krijg ik de CLASSPATH variabele ook niet te zien. Kijk ik vervolgens weer in de omgevinsvariabele via "Deze Computer -> eigenschappen" staat het er wel tussen.
Als ik handmatig de driver probeer te laden
Java:
1
2
3
4
| URL u = new URL("jar:"+this.jdbcDriverPath); URLClassLoader ucl = new URLClassLoader(new URL[] { u }); Driver d = (Driver)Class.forName(driver.getDriver(), true, ucl).newInstance(); DriverManager.registerDriver(new dynamicDBDriver(d)); |
Dan krijg ik ook dezelfde foutmelding.
code:
1
| No suitable driver found for jdbc:postgresql:// |
Probeer ik daarna nogmaals de driver te laden:
Java:
1
| Class.forName(driver.getDriver()).newInstance(); |
Krijg ik de foutmelding
code:
1
| ClassNotFound: org.postgresql.Driver |
Via Google kom ik niet verder meer. Hoe zou ik dit verder nog op kunnen lossen?
[ Voor 8% gewijzigd door telefoontoestel op 09-02-2013 14:24 ]
telefoontoestel