Ram geheugen voor Processor vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticTeka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 11:57
Hallo,

ik heb zonet een nieuwe processor en moederbord besteld.
In mijn pc zitten nu 2 x 2 gb ram en 2 x 4 gb ram van 1333.
Ik heb nu gezien dat mijn processor 1866 is.
Mijn vraag is, of dat de latjes van 1333 gaan werken, of dat ik beter nieuwe koop en zo ja welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Zover ik weet is de snelste huidige standaard bus voor geheugen 1600Mhz? Welke hardware gebruik je presies, wat meer info zou leuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MysticTeka schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:10:
Ik heb nu gezien dat mijn processor 1866 is.
Zo, da's ouder dan sinterklaas. :o

Serieuzer: 1333MHz werkt prima. 1600MHz kan ook prima. Hogere snelheden dan dat zijn doorgaans nauwelijks merkbaar (alleen in specifieke benchmarks die dit testen, of in zeer specifieke software), dus ik zou gewoon de 1333MHz nemen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je cpu zal zoals al gezegd tot 1600 Mhz gaan maar moederboarden kunnen vaak ook hogere snelheden aan maar dit gebeurd via een OC. Dat 1333 Mhz geheugen kan qua snelheid verder prima maar ik raad je aan de QVL lijst van je moederboard ook eens er op na te slaan.

QVL lijst is de Qualified Vendor List oftewel een lijst waarin de merken en types geheugen staan die getest zijn met het betreffende moederboard. Niet alle dimms zijn namelijk altijd compatibel met elk moederboard en kunnen soms problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meer antwoorden dan zo'n inzetloze opening verdient :o

Lees aub:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 06:35

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Wat voor cpu en mobo heb he? Bij een Intel is het verschil klein, maar bij een Amd apu (A4, A6, A8, A10) maakt het meer uit. Vooral de igp profiteert daarvan

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1