ICIDU 7.1 geluidskaart aansluiten op mijn Denon AVR 1610

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501228

Topicstarter
Hallo allemaal..
Ik ben nieuw hier , dus ten eerste hoop ik dat dit het goede subforum is en dat jullie m'n n00bheid kunnen vergeven ^^

Anyhoe, zoals de titel misschien al verraadt... Ik heb sinds een paar dagen een ICIDU 7.1 geluidskaart met SPDIF uitgang die ik heb aangesloten op mijn Denon receiver (AVR 1610)

Heb op mn PC (die draait op Windows 8 ) AC3 filter geinstalleerd, heb de geluidskaart getest met een simpele Jack 3.5mm box, en dat werkt allemaal.

Wanneer ik mn geluidskaart echter via mijn receiver aansluit, hoor ik helemaal nix.
Ik heb al op verschillende fora rondgekeken en instellingen gebruikt die mensen daar aangedragen worden, maar niets lijkt te helpen.
(o.a. in AC3 filter opties de SPDIF aan te zetten en

Ik dacht dat het allemaal redelijk plug-n-play zou zijn, maar niets is minder waar.

Kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Alvast hartelijk bedankt,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je rechtsonder in je startbalk bij Geluid - Afspeelapparaten - voor SPDIF gekozen? Weet niet of dat nodig is bij jou maar dat moest ik wel kiezen. En als je bijvoorbeeld Videolan gebruikt voor een film, dan kun je met rechtermuisknop tijdens het afspelen bij Audio - SPDIF Out kiezen. Helpt dat?

Zie je bij je Audio apparaten wel SPDIF staan? Heb je de (haast niet te vinden) Icidu drivers geinstalleerd?

En heb je bij je Denon aangegeven in het settings menu dat de input die je gekozen hebt (bijvoorbeeld DVD, moet je even achterop je receiver kijken waar je SPDIF kabel in gaat) een digitale uitgang dient te zijn? Anders hoor je inderdaad niks :)

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 09-02-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 15-07 13:39
heb je je receiver wel ingesteld dat ie input via spdif krijgt? heb je het overigens coaxiaal of optisch aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens mij moet je inderdaad bij digitale input ook nog kiezen of het optisch of coax betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501228

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties!

Ik heb de ICIDU drivers geinstalleerd (eerst via de meegeleverde DVD en later via de website). In apparaatbeheer staan ook keurig netjes alle uitgangen en ingangen van de soundcard. (De uitgang heet alleen niet SPDIF maar Digital Output, maar dat moet verder geen verschil zijn denk ik?)
Bij geluiden heb ik dan ook deze als uitgang gekozen.

De Denon heb ik ingesteld als Digital (stond eerst op auto) maar maakt nog steeds geen verschil. Ik heb een optische digitale kabel, de Denon herkent dat er iets in de DVR optical input zit, maar krijgt er geen geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor (hardware)vragen die nergens anders op GoT thuishoren. Voor geluidsaangelegenheden hebben we al een mooi subforum: Audio & HiFI

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1