De i3 zal snel zat zijn, maar ik raad wel aan de SSD in te bouwen, en je files op een externe HD te zetten voor zover ze niet op de SSD passen. In tegenstelling tot DukeBox denk ik dat je het wel gaat merken, al is het wellicht niet wereldschokkend; het is niet alsof je ineens een 2x snellere PC hebt... behalve dan met I/O en als alles net effe een paar stappen sneller laadt, je geen last hebt van defragmentatie van je schijf, dan voelt het gewoon een stuk fijner aan.
Ik heb in de oudere laptop van mijn vriendin ook een SSD gezet. De doorvoersnelheid is prima maar het is vooral de lage seek times wat je wel zult merken.
Voor mij is het een no-brainer.
Wat je trouwens kunt overwegen is die 75 euro gebruiken voor een grotere SSD. Leg er 20 euro bij zelf en je hebt 128GB. Het is goed mogelijk dat dat gewoonweg genoeg is en dan heb je zelfs geen externe HD nodig.
(Je zou die SSD die je nu hebt ook in een behuizing kunnen zetten: extra snelle externe HD!)
Ik heb in de oudere laptop van mijn vriendin ook een SSD gezet. De doorvoersnelheid is prima maar het is vooral de lage seek times wat je wel zult merken.
Voor mij is het een no-brainer.
Wat je trouwens kunt overwegen is die 75 euro gebruiken voor een grotere SSD. Leg er 20 euro bij zelf en je hebt 128GB. Het is goed mogelijk dat dat gewoonweg genoeg is en dan heb je zelfs geen externe HD nodig.
(Je zou die SSD die je nu hebt ook in een behuizing kunnen zetten: extra snelle externe HD!)
[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 09-02-2013 13:51 ]
Saved by the buoyancy of citrus