Ad-Hoc tussen computers

Pagina: 1
Acties:

• jasper580
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 14:31
Hoi allemaal,

Mijn ouders hebben een nieuw huis gekocht, en zijn daarin in de weekenden aan het klussen. Jammer genoeg moet ik ook mee, en terwijl zij daar aan het klussen zijn, zit ik de hele middag te wachten tot we naar huis gaan. Dus probeer ik me te vermaken. Nou had ik het volgende idee: ik neem mijn desktop-pc-kast en mijn ultra-trage laptop mee, en gebruik mijn laptop als toetsenbord/muis/monitor voor mijn al-mijn-bestanden-bevattende PC.

Dit was het plan: Ik laat mijn PC automatisch in mijn account opstarten, en de UltraVNC server starten. Ook laat ik hem verbinden met het ad-hoc netwerk van mijn laptop. De PC moet dit automatisch doen, want ik heb mijn monitor daar niet (die is te groot om mee te nemen). Als mijn laptop mij meldt dat mijn computer verbonden is, verbind ik met de VNC en ga ik doen wat ik wil doen. Het werkt bijna helemaal goed, ik heb alleen 1 probleem. Mijn PC wil niet automatisch mijn ad-hoc netwerk joinen. Ik heb nu 2 vraagjes:

1. Kan je met een LAN kabel tussen 2 computers een ad-hoc netwerk tussen diezelfde 2 computers maken?
2. Kan je Windows 7 automatisch laten verbinden met een ad-hoc netwerk bij het opstarten?

Alvast bedankt!

PS. Moet ik deze vraag hier laten?
PPS. Voor de mensen die het te lang om te lezen vonden, ik kon geen aardappel vinden, dus hier is een koe: }:O
;)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat dacht je van gewoon meehelpen met klussen? Des te eerder is het klaar en kun je naar huis.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 20:55
Je kunt het best een LAN-kabeltje leggen, dan heb je gegarandeerd een (snelle) verbinding.

• jasper580
Mijzelf schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:37:
Wat dacht je van gewoon meehelpen met klussen? Des te eerder is het klaar en kun je naar huis.
Vind ik prima, maar mijn ouders iets minder... Ben niet zo handig xD

theblindman schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:56:

Je kunt het best een LAN-kabeltje leggen, dan heb je gegarandeerd een (snelle) verbinding.
Nee, niet echt, er is daar (nog) geen internet verbinding. Ik bedoel een LAN kabel tussen 2 computers.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jasper580 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:41:
[...]

Vind ik prima, maar mijn ouders iets minder... Ben niet zo handig xD
[...]
Blijf dan in je huidige huis? Ik snap nog niet zo waarom je daar wél zit maar niks doet :P
Nee, niet echt, er is daar (nog) geen internet verbinding. Ik bedoel een LAN kabel tussen 2 computers.
Dat bedoelt 'ie ook. Dat kan prima en heet gewoon een netwerk. "Ad-hoc" is een wireless term.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jasper580
[b]CyBeR schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:54:
Blijf dan in je huidige huis? Ik snap nog niet zo waarom je daar wél zit maar niks doet :P
Ik ook niet ;) Ik gok dat ik meegesleept word omdat ik anders zou vereenzamen of iets dergelijks. Ik zou maar al te graag thuis blijven, dat is het punt niet.
[b]CyBeR schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:54:
Dat bedoelt 'ie ook. Dat kan prima en heet gewoon een netwerk. "Ad-hoc" is een wireless term.
Aaah, dus ik moet gewoon op zoek naar een LAN kabeltje. Gaan we doen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zie wel dat heet een cross kabel is :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Of koop voor weinig een switch.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Damic schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:44:
Zie wel dat heet een cross kabel is :)
Als één van beide apparaten een gigabit netwerk poort heeft, is een cross kabel niet nodig. Eén van de onderdelen van de gigabit specificatie is de mogelijkheid om de poort 'om te draaien' zodat er geen cross kabel nodig is.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1