Medion pc udate?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2024
Goedemorgen,

Ik heb een standaard Medion pc staan waar ik op Counterstrike en mijn vrouw Sims 3 op speelt.
Intel Core2 Duo E7400 2.80GHZ
4 Gig geheugen en Nvidia Gforce GT 140 kaart.

Sims 3 heeft nogal wat expansionpacks en daardoor begint het spel steeds trager te lopen en af te slaan.
Kan ik deze PC een of andere manier hardwarematig updaten? of gewoon een nieuwe over een tijd?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2dsjus3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hoeveel wattage heb je of welk merk & nummer zie je? (voeding)

Je zou wellicht een hd 7770 of iets dergelijks erin kunnen plaatsen (altijd kijken als je genoeg ruimte hebt, je weet nooit in zo'n prefab pc :>)

Ram zou ik niet meer upgraden, aangezien je met ddr2 te maken hebt en dit dus een "waste" zou zijn naar de volgende pc toe. tevens zou 4gb ook wel genoeg moeten zijn, lijkt me.

Je zou ook een SSD kunnen kopen, dit zal niet de fps verhogen, maar gewoon de algemene "snappy-ness" & load screens zullen minder lang zijn. (en windows 8 die in 5 seconden opstart of windows 7 in een 15 seconden :p) -> zal je wel windows enzo moeten herinstalleren

[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 09-02-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:22
Welke software gebruikt je omgegevens van je PC te bekijken (de screenshot software :) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
ChiMan schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:52:
Welke software gebruikt je omgegevens van je PC te bekijken (de screenshot software :) )?
Het programma is speccy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:22
Thanks!

Ben het eens met SmokingCrop.
7700 serie videokaart en als je budget het toelaat een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-07 11:31
Je processor is niet meer de nieuwste, waardoor ik geen grote kosten meer zou doen aan de PC (een echte upgrade zou een nieuwe processor, moederbord, grafische kaart en geheugen zijn, dat is dus bijna een volledig nieuwe PC).

Als je gewoon een kleine update wilt doen, binnen een beperkt budget, zou ik kijken om je grafische kaart te upgraden. Die is momenteel echt zwak, waardoor je voor niet al te veel geld al een veel betere hebt. Misschien een 7770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb hier thuis ook een pc staan met een E7400, deze heeft nu wel een Hd7750 en een Samsung 830 SSD.
Alles gaat perfect.

De Hd7750 zou zonder problemen moeten kunnen daar deze geen extra PCIe stekker nodig heeft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
http://www.filehippo.com/download_speccy

Dus windows 8 zal de moeite zijn? hoor zoveel verschillende verhalen over windows 8.
Voeding is 230v merk weet ik niet, maar weinig ruimte daarbinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Overigens speelt mijn zusje er ook Sims 3 op, en nog een zut van dat soort spelletjes. Gaat prima.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
K thanx mensen voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Tr1bal schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:57:
Dus windows 8 zal de moeite zijn? hoor zoveel verschillende verhalen over windows 8.
Windows 8 is best wel prima eigenlijk, raad ik je wel ten zeerste een programma aan als Start-8 van stardock of een dergelijke te installeren ;)
dan kan je eigenlijk gewoon altijd op de desktop omgeving blijven zoals we gewent zijn in de vorige Windows versies. d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 09-02-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Welke hd7750 zou ik dan kunnen nemen? PCI-e neem ik aan

Ik heb maar 230 voeding dus vallen er al een aantal af..
Merk voorkeur? MSI, Club3d, Asus, Sapphire?

[ Voor 80% gewijzigd door Tr1bal op 09-02-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
die 2e lijkt me wel oké.
Welke aansluiting naar de monitor heb je nodig? aangezien je nog een vrij verouderd scherm hebt, moet je daar toch even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

SmokingCrop schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:16:
die 2e lijkt me wel oké.
Welke aansluiting naar de monitor heb je nodig? aangezien je nog een vrij verouderd scherm hebt, moet je daar toch even op letten.
Zo'n ramp is dat nu ook weer niet. Vaak leveren fabrikanten een DVI > VGA verloopstekkertje en anders koop je er zo eentje bij.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Volt en Watt zijn twee verschillende dingen, er zal idd 230V op staan, schoef die bak eens open en kijkeens hoeveel Watt het ding is?

230V is overigens wat gewoon uit onze stopcontacten komt, iets er omheen... 220 tot 250 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Mavamaarten schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:20:
Zo'n ramp is dat nu ook weer niet. Vaak leveren fabrikanten een DVI > VGA verloopstekkertje en anders koop je er zo eentje bij.
welja, dus moet hij er even op letten zoals ik al zei? .. ik ben niet diegene die er een ramp van maakt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Voeding maakt niet zo uit. MEDION levert gemiddeld voor htk PC's zo'n 350 watt voedingen mee.
Een HD7750 gebruikt maximaal 75W, die wordt geleverd via het PCIe slot.

pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5

Is bijvoorbeeld een prima gpu.
De goedkoopste varianten beschikken over GDDR3,dat is aanzienlijk langzamer dan GDDR5.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ok dus die club 3d moet lukken in mijn pc.
Dan ga ik die maar eens halen en kijken of het verschil gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Een SSD erbij straks en de pc kan nog een tijd mee. Idee dat die van ons te traag is hebben ze hier voorlopig nog niet :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Hallo mensen :)

Ik wil deze nu ook bestellen:
Samsung SSD 2.5", 120GB, SATA600, 840 Series

Die is goed toch voor in mijn medion pctje? moet je hiervoor nog een bracket oid hebben?

en dan de videokaart hd7750 he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Is goed genoeg :)
Als je het geen bezwaar vindt om de SSD in de kast te laten hangen / vast tapen of tiewraps te gebruiken hoef je geen bracket mee aan te schaffen. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:07
De sims 3 kan idd nogal wat geheugen kosten, (heb t hier zelf op een i5 + gtx660 draaien, en daar trekt ie 7gb ram vol) dus wellicht zou een geheugen upgrade ook al een stuk helpen.

wat sowieso de moeite kan zijn is even awesome mod voor sims 3 installeren.
de sims 3 heeft namelijk zoveel expansies dat het zelf onderling ook gewoon niet meer helemaal soepel loopt, awesome mod lost dit op. En is gratis dus iig de moeite waard.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

P_Tingen

omdat het KAN

Die SSD gaat je Sims ook aardig helpen. Ik heb net een nieuwe pc aangeschaft, met SSD. En het opstarten van het spel gaat een stuk vlotter nu. Op mijn oude pc duurde dat vanaf aanklikken tot spelen 3 1/2 minuut. Dat is nu 50 seconden.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ik heb de SSD er nu inzitten van 120 gig, maar als ik hier sims3 op ga installeren en al mijn spellen, dan is ie zo vol. Is het niet zo, dat wanneer ik mijn spellen op een 2e normale harde schijf installeer, ik geen voordeel meer haal uit de snelheid van de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Heb je Windows ook geïnstalleerd op je SSD?
Wat betreft het opslag grootte, het is een beetje managen, wat baat heeft bij een SSD plaatst je daar gewoon op, al het andere op een normale HDD.

Documenten downloads etc op je HDD is ook verstandig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ja windows heb ik op de SSD samen met Sims 3 (omdat die zoveel vraagt), nu wil ik eigenlijk mijn oude HDD van 1,5 tb daarnaast aansluiten voor andere software en spellen.

Ik denk als ik Sims 3 weer op mijn HDD installeer ik voor niets die ssd heb gekocht niet? Of hebben de laadtijden van windows ook invloed op spellen op andere schijven?
Pagina: 1