Asus K75VM-ty126v dimmend scherm en stylus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501207

Topicstarter
Hallo allemaal

Ben net nieuw hier, en heb geen idee of dit de juiste plek is voor mijn vraag, excuses daarvoor.
Ik heb dus een vraag, of eigenlijk 2 vragen:

Vraag 1: Op mijn Asus K75VM-ty126v dimt het scherm automatisch als ik de oplader eruit haal, terwijl ik wel heb ingesteld dat de helderheid op z'n hoogst moet blijven op accu. De oplader er 24/7 in laten is ook niet goed, want dat gaan ten koste van de levensduur van de accu. Zie ik ergens een optie over het hoofd om dit dimmen uit te zetten?

Vraag 2: Tijdens het zoeken in het configuratiescherm kwam ik bij de opties 'Pen en aanraken' en 'Tablet PC-instellingen' terecht. Voor zover ik weet heeft deze laptop geen touchscreen (handleiding zegt nadrukkelijk dat het scherm niet aangeraakt mag worden) en ik zie dan ook het doel van de stylus (pen) niet..
Is mijn laptop nu geschikt voor touchscreen of in ieder geval voor een stylus? Ik heb wel een ingebouwd 'muis plaatje' (ik heb geen idee hoe je dat noemt) touchpad, om zonder externe muis de pc te bedienen.. Kan daar misschien een stylus op?

Een foto van de laptop:
Afbeeldingslocatie: http://img.notebookshop.nl/notebooks/asus/527089/01/asus-k75vm-ty126v.jpg

Alvast bedankt!

PS: Ik ben echt een leek op dit gebied, dus hopelijk leggen jullie het niet te moeilijk uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 22:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats je topic even naar CLS, daar hoort het thuis :)

*schopje*

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 501207 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:42:
Vraag 1: Op mijn Asus K75VM-ty126v dimt het scherm automatisch als ik de oplader eruit haal, terwijl ik wel heb ingesteld dat de helderheid op z'n hoogst moet blijven op accu. De oplader er 24/7 in laten is ook niet goed, want dat gaan ten koste van de levensduur van de accu. Zie ik ergens een optie over het hoofd om dit dimmen uit te zetten?
Dat kan niet, asus heeft dat op deze manier gemaakt. De maximale brightness op de accu is lager dan die op de netstroom.
Vraag 2: Tijdens het zoeken in het configuratiescherm kwam ik bij de opties 'Pen en aanraken' en 'Tablet PC-instellingen' terecht. Voor zover ik weet heeft deze laptop geen touchscreen (handleiding zegt nadrukkelijk dat het scherm niet aangeraakt mag worden) en ik zie dan ook het doel van de stylus (pen) niet..
Is mijn laptop nu geschikt voor touchscreen of in ieder geval voor een stylus? Ik heb wel een ingebouwd 'muis plaatje' (ik heb geen idee hoe je dat noemt) touchpad, om zonder externe muis de pc te bedienen.. Kan daar misschien een stylus op?
Dat komt door de touchpad drivers denk ik. Voor zover ik weet zit er geen touchscreen op en wacom digitalizers voor een stylus kom je in totaal in ongeveer 3 producten tegen. En daar zit de asus K75 niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 501207 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:42:
Hallo allemaal

Ben net nieuw hier, en heb geen idee of dit de juiste plek is voor mijn vraag, excuses daarvoor.
Ik heb dus een vraag, of eigenlijk 2 vragen:

Dat is een fabeltje. De netstroom adapter eruit halen is juist slecht voor de accu aangezien er dan weer een nieuwe cyclus af gaat. Een accu heeft een beperkt aantal cycly dat het meegaat en de accu gebruik verlaagt dus de levensduur.
Je kan beter de accu eruit halen want warmte heeft ook effect op de levensduur. In een laptop ontstaat wantte die dus de levensduur van de accu beïnvloed.
Ze zeggen ook wel eens dat je de accu eens in de zoveel tijd helemaal moet ontladen. Dit is niet voor de levensduur van de accu maar voor de kalibratie. Wanneer de indicatie van de accu niet goed is, kun je hem hiermee weer herstellen. Al hoef je dit echt niet vaak te doen. Alleen wanneer de indicatie dus niet goed is. Geheel ontladen is ook niet al te best voor de accu. Al hebben veel laptops tegenwoordig wel een soort van reserve zodat de accu nooit helemaal leeg raakt. Is ook goed voor de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal

Bedankt voor jullie hulp! Ik zal rekening houden met de accu en de helderheid, tsja, jammer maar helaas..
Pagina: 1