[W7/W8]Google Chrome en teveel omleidingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Ik wist niet goed welke subforum het beste hierbij zou passen maar ik ben toch benieuwd of hier op GoT meer kennis zit om mij te helpen met een probleem. Via de search kon ik (verbazingwekkend genoeg via teveel omleidingen google chrome in diverse combinaties) niets over terugvinden.

Als je via google zoekt (in chrome) en je ziet een link dan krijg je bij bepaalde website de melding dat er teveel omleidingen zijn (fout 310)

voorbeeldje :
zoekterm is : luchtfilter V-strom

De laatste link op deze pagina (is bij mij) de volgende :

https://www.google.nl/url...O8w&bvm=bv.42080656,d.d2k

Als ik deze link aanklik krijg ik de volgende melding :
Deze webpagina bevat een omleidingslus
De webpagina op http://www.dcamotorcycles...=20000101&aid=336&lang=NL heeft geleid tot te veel omleidingen. Dit probleem wordt mogelijk opgelost als u uw cookies voor deze site wist of cookies van derden toestaat. Zo niet, dan is het mogelijk een probleem met de serverconfiguratie en niet een probleem met de computer.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Meer informatie over dit probleem.
Fout 310 (net::ERR_TOO_MANY_REDIRECTS): Er zijn te veel omleidingen.
Een keertje de pagina refreshen / F5-en levert gewoon de gewenste pagina op.

Het is een probleem wat voor zover bekend alleen bij Google Chrome voorkomt en via google zoeken levert op dat het probleem toch al enkele jaren bestaat, maar nergens wordt een echte oplossing aangedragen.
De enige oplossing die ik voorbij zie komen is cookies verwijderen.

Helaas zal een potentiele klant die deze foutmelding ziet niet verder kijken en gewoon de volgende (wel werkende) link aanklikken.

Nu is bij mij de vraag eigenlijk of dit echt een fout is van Google of van de opmaak van de pagina.
Want indien het 1e het geval is dan is er ben ik bang geen oplossing mogelijk van mijn kant.

Is het de opmaak van de pagina dan ben ik benieuwd wat dit probleem veroorzaakt want de leverancier van de webwinkel software verwijst de melding naar een fout van chrome.
Helaas ben ik niet de enige met deze webwinkel software en dit probleem en het lijkt mij dus eerder in de opmaak aanwezig te zijn. Maar als ik niet weet WAT het veroorzaakt, dan kan ik het ook niet oplossen :(

Het frapante is wel dat ik de foutmelding ook wel eens heb teruggezien bij google eigen producten zoals de agenda 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door harley op 09-02-2013 12:00 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
Wanneer je bovenstaande link aanklikt wordt je inderdaad gewoon naar de site gestuurd, alleen zodra de server bereikt wordt waar je website staat wordt je met een Error 302 doorgelinkt. Bij mijn test bezoek gebeurt dit reeds 20 keer, gezien Google Chrome een beveiliging heeft ingebouwd om dit soort fouten te voorkomen krijg je dan ook een error.

Op printscreen kan je zien dat redirect plaats vind:

Google Chrome:
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/1143/ed9103aec13e454bba4ddb2.png

Conclusie:
* Probleem zit niet in Chrome sterker nog, ze geven je waarschuwing dat er probleem is.
* Na controle lijkt het in IE/Firefox niet te gebeuren, dus het moet wel iets zijn in de scripts.
* Controleer of in scripts van de website iets fout zit waardoor de redirects plaatsvinden.
* Controleer ander webserver of daar iets fout gaat, maar in meeste gevallen gaat het fout op het vorige punt.

[ Voor 16% gewijzigd door d.drenth op 09-02-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Is er een manier om na te gaan welk script voor die omleiding zorgt ?
Het is nl een compleet software pakket incl kassasysteem. Ik kan wel de layout wijzigen maar de site wordt door het pakket offline opgebouwd en daarna geupload naar de webserver en in de manier van opbouwen heb ik geen invloed.
Zou wel graag willen weten waar het misgaat zodat ik met de leverancier kan kijken naar een oplossing.

Waarmee heb jij kunnen constateren dat er 20x omgeleid wordt ?

[ Voor 12% gewijzigd door harley op 09-02-2013 12:19 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
In de browser kan je zien Google Chrome CTRL+SHIFT+I welke connecties de browser allemaal maakt, hier kun je dan ook het geposte overzicht zien met connecties. De browser krijgt dus van de webserver een reactie met 302 Status Code (Wikipedia: HTTP 302), dit houdt in dat de website tijdelijk is verplaatst naar andere url, deze url gaat hij dan binnen halen.

Waar dit probleem in de scripts zit kan ik niet aangeven, het zou kunnen zitten in .htaccess of ergens in de scripts te starten bij index.php.

Er zijn meerdere mogelijkheden om uit te sluiten waar en wanneer het fout gaat bijv.:
* Start met het plaatsen van die( 'TEST' ); in index.php bovenin. Hierna testen of het probleem er nog is. Is dit het geval dan zit het in de server config (apache) of .htaccess file. Ik verwacht dit niet maar zou kunnen. Hierna kan je die weer weghalen.
* Indien het vorige punt het probleem niet was zal het hele script doorgenomen moeten worden, dit kan even tijd kosten.

Tip: zoek eens op internet naar het probleem redirect 302 + naam shop, misschien dat je daar ook iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
d.drenth schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:36:
In de browser kan je zien Google Chrome CTRL+SHIFT+I welke connecties de browser allemaal maakt, hier kun je dan ook het geposte overzicht zien met connecties. De browser krijgt dus van de webserver een reactie met 302 Status Code (Wikipedia: HTTP 302), dit houdt in dat de website tijdelijk is verplaatst naar andere url, deze url gaat hij dan binnen halen.

Waar dit probleem in de scripts zit kan ik niet aangeven, het zou kunnen zitten in .htaccess of ergens in de scripts te starten bij index.php.

Er zijn meerdere mogelijkheden om uit te sluiten waar en wanneer het fout gaat bijv.:
* Start met het plaatsen van die( 'TEST' ); in index.php bovenin. Hierna testen of het probleem er nog is. Is dit het geval dan zit het in de server config (apache) of .htaccess file. Ik verwacht dit niet maar zou kunnen. Hierna kan je die weer weghalen.
* Indien het vorige punt het probleem niet was zal het hele script doorgenomen moeten worden, dit kan even tijd kosten.

Tip: zoek eens op internet naar het probleem redirect 302 + naam shop, misschien dat je daar ook iets kan vinden.
Ik kan de door jouw geposte screenshot helaas niet reproduceren :( Dus ik kan niet zien welke stukje nu voor de vertraging zorgt.
Ook geeft de softwarebouwer aan dat F5/verversen helpt wat erop zou duiden dat de site wel degelijk (goed) functioneert en dat het toch een fout van Chrome zou zijn.