ssd in raid 0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-08-2022
hallo

ik ben van plan om een ssd te kopen voor mijn gamesysteem.

Dit is mijn moederbord.
Nu twijfel ik echter of ik 2 pricewatch: Samsung 840 series SSD 120GB zou nemen in raid0 of een enkele pricewatch: Samsung 840 series SSD 250GB. wat ik me afvraag is dus hoezeer de prestaties worden verbeterd in raid0 voor 120gb en of ik hier voldoende voordeel uithaal. Ook vraag ik me af of de sata controllers op mijn moederbord geen bottleneck gaan vormen waardoor ik niet alles volledig kan benutten.

alvast bedankt Krolden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Dat snelheidsverschil van SSDs in Raid0 ga je denk ik niet merken...

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
de snelheid in niet raid0 is 530mb/s dus in raid0 kan ik daar normaal toch veel meer uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 16:39
Ja dat kan, maar 530mb/s is al zo snel dat je bij het opstarten van programma's en je OS er niks van gaat merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Het zit in de acces snelheden. Deze zijn bij SSDs vrijwel direct en in Raid 0 kan het misschien nog iets beter maar ga je er niets van merken.

Bij een traditionele harde schijf is het bekend dat het sneller wordt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
ik kan het fout hebben, maar ga je bij raid0 niet over bijde ssd's tegelijk schriijven en lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik ben op dit moment niet helemaal op de hoogte, maar ik meen mij te herinneren dat de 840 een langzamere ssd is door ander geheugen. In plaats van twee schijven zou je dan misschien eerst beter kunnen kijken naar 1 snellere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 16:39
Nee dat is correct. Raid 0 is eigenlijk het parallel opslaan/lezen van je data. Data word opgedeelt, en verdeelt over de twee (of meer) schijven die in Raid 0 staan. Voor een HDD zou dit over het algemeen bijna een verdubbeling in snelheid betekenen, maar SSD's staan intern eigenlijk al in Raid 0 (De flashchips staan in Raid 0). Dit verzorgt een hele mooie parallele manier van data accessen, die dankzij flash ook nog eens een lage accestijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolden
dus bij ssd in raid0 kan ik de snelheden niet bijna verdubbelen, lijkt me vreemd aangezien ik toch iop beide ssd's tegen 530 kan schrijven, ookal staan deze al in raid0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

waar jij het over hebt is sequenciele snelheid. En die is al hoog. Zo hoog dat je nog meer SSD's in je systeem moet hebben zitten om die snelheid ook echt te halen in copieeracties

Neem 1 SSD, dan heb je ook geen kans dat je raid array klapt omdat 1 SSD er uit knalt.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 09-02-2013 11:50 ]

-_-

Pagina: 1