Onderliggende mappen nemen rechten niet over

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Beste Tweakers,

Heb een aantal mappen vanaf m'n pc in ons netwerkgedeeld en zo de juiste gebruikers de rechten gegeven om in de mappen te te lezen/schrijven. Echter nu heb ik een hoofdmap gedeeld en nemen sinds enige tijd de nieuw toegevoegde onderliggende mappen de rechten van de hoofdmap niet meer automatisch over.
Alleen als ik via mapeigenschappen tab beveiligingen/geavanceerd de optie alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingen van dit object aanvink dan worden de rechten juist doorgegeven. Echter blijft deze optie niet aangevinkt staan als ik de window verlaat en dien ik deze stap dus steeds te herhalen als ik een nieuwe submap of bestand in de hoofdmap plaats.

Ik zit even vast hoe dit op te lossen en hoop dan ook op advies van jullie.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zijn de toegevoegde mappen verplaatst vanaf hetzelfde volume (stonden ze eerst ergens anders) of nieuw ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
meestal zijn ze nieuw.

edit: meestal komen ze uit een temp map op C en worden dan compleet overgezet naar D. Als ik nieuwe mappen zelf aanmaak of verplaats vanaf dezelfde schijf dan gaat het wel allemaal ok.

[ Voor 81% gewijzigd door X-Fire-X op 09-02-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met NTFS neem je de rechten mee bij het verplaatsen van data binnen hetzelfde volume. Oftewel, je moet inherit en reset rights weer aanzetten na het verplaatsen. Bij het kopiëren krijg je automatisch inherit rechten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Ok dus eigenlijk kan ik die temp map dus beter op hetzelfde station plaatsen als waar het bestand uiteindelijk op komt te staan. Ik ga ermee aan de slag, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469555

Bekijk eens het commando robocopy.
Hiermee kan je data kopiëren of verplaatsen zonder dat de ntfs rechten verdwijnen.
Pagina: 1