Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

mijn zoontje moet volgende week binnen voor een hartoperatie. dat wil zeggen dat hij zeker 2 weken in het ziekenhuis moet liggen en aangezien hij 2,5 jaar is is dat zeker geen senicure of een pretje en daarom hadden mijn vriendin en ik gedacht een tablet aan te schaffen waar we zijn favoriete tekenfilms kunnen opzetten om de pijn wat te verzachten maar eerlijk gezegd weten we niets van tablets.

Nu zoeken wij dus prijs/kwalitatief een tablet met een usbpoort om tekenfilms op te zetten e.d., een dvd'speler bestaat zeker niet in zoiets? Eventueel ook een simpel spelletje en een zo groot mogelijk schermpje. Wat schaf ik nu het beste aan? Een apple of android of google tablet? En welke modellen zouden jullie in gedachten hebben?

Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet posten dus mocht ik het verkeerd gedaan hebben of niet op het juiste forum alvast m'n excuses maar zit met de handen in het haar qua tablets.

Alvast bedankt, CX

edit: Mijn vriendin zou hem eventueel ook nog willen gebruiken op school erna , zoals het ding aansluiten op een tv in het klaslokaal om de lessen met filmpjes of slides of (powerpoint als dat kan) te verrijken.

thx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 11:12 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Samsung Galaxy Tab2 of een Apple Ipad2 zijn denk ik 2 goede keuze's.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Wat is je budget? Genoemde tablets zijn OK, maar misschien is en 7/8 inch tablet handiger voor hem.

In ieder geval veel sterkte en succes gewenst met jullie zoontje en de operatie!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats je topic even naar MAA :)

Ik zou persoonlijk een niet al te groot tablet geven ivm het gewicht. Ik heb zelf een Nexus 7 32 GB gekocht en dat vind ik persoonlijk een prettig gewicht wat ook voor een volwassene met 1 hand vast is te houden. Op de harde schijf van een tablet zou je via een pc/laptop films erop kunnen zetten die hij dan in het ziekenhuis kan kijken.

Geef even aan wat ongeveer het budget is en wat de wensen zijn van je vriendin, wat moet hij kunnen? Waar wil je hem op aansluiten? Heb je bijvoorbeeld een HDMi aansluiting nodig of ik het koppelen van de tablet aan een PC/laptop dan al voldoende ?

Veel sterkte en succes gewenst :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42

Sorbo

Uw hulp in huis!

De goedkoopste oplossing is een van de Kruidvat tablets, die voor ongeveer 100 euro te krijgen zijn, en een SD kaartje van 16 of 32 gb voor maximaal 20-25 euro.

De tablet is verder niets bijzonders, maar voor zijn gebruik gewoon in orde. Het scherm heeft voor een 7 inch scherm een goede resolutie en een IPS paneel, waardoor zijn tekenfilms goed in beeld zullen komen. De processor is snel genoeg voor de spellen die voor zijn leeftijd te krijgen zijn in de Play Store.

Er zit 8gb ingebouwd in de tablet ,waar apps en films op gezet kunnen worden, maar deze is door middel van het SD kaartje dus uit te breiden. 8gb is, zeker met een sloot apps en films, niet heel erg veel, en voor een euro of 20 is dat dus ook op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste tweakers, dank voor de reacties. Ik heb is die galaxy tab bekeken en die zag er wel inter. uit.

- Wij zijn toch steeds bij hem dus dat het scherm een beetje groot is is misschien wel leuker voor hem.
- Buget mag wel oplopen tot een 400-500 euro.
- een hdmi'aansluiting heb je nodig om van je tablet te streamen naar een tv niet? Dat heeft deze galaxy niet, kan je zoiets via usb?
- voor de rest zou zij hem willen gebruiken om aan wat tekstverwerking te doen tijdens de uurtjes pauze op school, kan dit? en dus om filmpjes e.d. te tonen op een tv maar met directe aansluiting van tablet naar tv dus?

thx

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:39
Als een groter scherm geen probleem is, en de prijs tussen de 400-500 mag zijn zou ik kijken naar een Ipad 3 of 4. Ikzelf vind een Ipad veel handiger/gemakkelijker in gebruik dan bijvoorbeeld een Samsung tab. En dat terwijl ik zowel Android als ios dagelijks in m'n handen heb.

Tekstverwerken is zowel op een Ipad als Samsung (oid) mogelijk. Zijn verschillende apps voor verkrijgbaar, alleen het probleem waar je tegen aan zult lopen is het typen, hier zijn ook wel losse toetsenborden voor te krijgen.

met een adapter is de Ipad aan te sluiten op een tv:

http://store.apple.com/nl...naar-vga-adapter?fnode=3a

[ Voor 0% gewijzigd door Arno90 op 09-02-2013 20:05 . Reden: typo's ]

Pagina: 1