Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Flash video geeft error #1009 en weigert video spelen

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Bij video's zoals video: Crysis 3 krijg ik "error #1009". Op de achtergrond wordt wel nog de startframe getoond. Ik ben nogal privacy-minded en heb daarom Flash ingesteld om geen cookies/local storage toe te staan. Zet ik dat aan dan werkt de video wel. Is die local storage nou werkelijk noodzakelijk om een videootje weer te geven? :?..

Schakel ik flash uit dan krijg ik de melding dat mijn browser (Opera) geen h264 (html5) video ondersteunt. Er wordt Chrome aangeraden. Nou heb ik geen enkele behoefte om een browser van een advertentiebedrijf te gebruiken, maar de grap is wel dat dat advertentiebedrijf een eigen vrije(!) codec heeft uitgebracht die mijn browser ook prima wordt ondersteund. Een triviale en zeer cross-platform oplossing is dan ook om webm als secondaire source aan te bieden in de video-tag, naast mpeg4.

Ajb Flash enkel als fallback gebruiken indien html5 mpeg4 en webm video niet ondersteund wordt.

Verwijderd

Ik denk dat het kwam door overmatig alcohol gebruik. Dus je zet zelf local storage & koekies uit zonder naar de gevolgen te kijken of dit uit te zoeken of na te lezen en vervolgens geef je het programma de schuld dat hij niet werkt. Dit noemt men normaal sabotage of onkunde van beginnend computer gebruikers. Je kan interessante taal gebruiken en nog zo dom klinken als .... Er staat hier eigenlijk ook geen vraag maar alleen een betoog van een gebruiker die er geen kaas van gegeten heeft. Engelse versie: If it aint broke dont try to fix it!

• Fuzzillogic
Wauw. Ik ga op bovenstaande niet eens reageren, anders dan deze melding.

Wat me verder nog opviel is dat ik al jaren local storage heb uitgeschakeld in flash en tot nu bij t.net geen problemen daarmee heb gehad. Nou heb ik onlangs van OS gewisseld (windows->kubuntu) en is er gisteren nog een update geweest voor flash, of wellicht is er een andere flashplayer gekomen. Onder Windows krijg ik nu een "security error" te zien, maar kan ik vervolgens de stream wel bekijken.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat de "cookiemelding" die t.net tegenwoordig heeft (of had, want ik zie em niet meer) als een vrijbrief wordt gezien om alles te kunnen en mogen gebruiken wat maar op een cookie lijkt. Ten eerste is daar de cookiemelding nooit voor bedoeld, en ten tweede is het onkunde om cookies te vereisen voor iets dat het niet nodig heeft - of dat nou wel of niet toegestaan is. Cookies niet nodig? -> dan ook niet gebruiken.

Ik heb het probleem trouwens ook, Windows 7 x64, Opera 12.14, Flash 11.5.502.149. Ik heb em ingesteld om toestemming te vragen voor storage. Die vraag komt niet, maar wel de security error #2048.

larsiano, dank voor je constructieve en inzichtelijke input. wordt zeer gewaardeerd.

日本!🎌

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 16:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij mij doet die player helemaal niets. Is gewoon een zwart vlak. Ik zie wel een menuutje met Flash-opties als ik er met rechts op klik.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 05:19:
Ik denk dat het kwam door overmatig alcohol gebruik. Dus je zet zelf local storage & koekies uit zonder naar de gevolgen te kijken of dit uit te zoeken of na te lezen en vervolgens geef je het programma de schuld dat hij niet werkt. Dit noemt men normaal sabotage of onkunde van beginnend computer gebruikers. Je kan interessante taal gebruiken en nog zo dom klinken als .... Er staat hier eigenlijk ook geen vraag maar alleen een betoog van een gebruiker die er geen kaas van gegeten heeft. Engelse versie: If it aint broke dont try to fix it!
Als je niet inhoudelijk kunt reageren, doe het dan gewoon niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Compizfox op 09-02-2013 23:03 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

_Thanatos_ schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:23:
Ik denk dat de "cookiemelding" die t.net tegenwoordig heeft (of had, want ik zie em niet meer) als een vrijbrief wordt gezien om alles te kunnen en mogen gebruiken wat maar op een cookie lijkt. Ten eerste is daar de cookiemelding nooit voor bedoeld, en ten tweede is het onkunde om cookies te vereisen voor iets dat het niet nodig heeft - of dat nou wel of niet toegestaan is. Cookies niet nodig? -> dan ook niet gebruiken.

Ik heb het probleem trouwens ook, Windows 7 x64, Opera 12.14, Flash 11.5.502.149. Ik heb em ingesteld om toestemming te vragen voor storage. Die vraag komt niet, maar wel de security error #2048.

larsiano, dank voor je constructieve en inzichtelijke input. wordt zeer gewaardeerd.
Voor zover ik weet gebruikt de player flash storage om bepaalde voorkeuren in op te slaan (dus feitelijk gewoon puur functioneel). Uiteraard zou een bepaalde instelling mbt toegang tot local storage niet mogen resulteren in een foutmelding. Dat lijkt me dus ook gewoon een bug in de laatste versie welke we zullen doorspelen aan de makers van de player.

Intentionally left blank

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 15:44

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb exact het zelfde probleem, error 1009. Bij mij komt die alleen voor als ik naar fullscreen schakel, druk ik dan weer op play gaat ie ook gewoon door... Draai op de laatste versie van OSX met de laatste versie van Flash. Cookie`s ed staan allemaal gewoon aan en flash mag ook gewoon alles :+

I am the great Cornholio!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Om even terug te komen op mijn vorige post:

Pale Moon x86_64: Zwart vlak
Chrome: securityError: Error #2048

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

#2048 kan veroorzaakt worden door een adblocker

Intentionally left blank

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ah, thanks, dat fixt het voor Chrome (mijn alternatieve browser, waar ik ABP voor alle sites aan had staan).

Helaas werkt het op mijn primaire browser (Pale Moon) nog steeds niet. Hier heb ik APB uitgeschakeld op Tweakers.net.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook problemen. Ik merkte het toevallig nadat ik me even afgemeld had en ik de melding kreeg dat er een nieuwe Flash versie was die ik liet installeren. Toen deed de video het hier niet meer. Ik dacht dat het aan de nieuwe Flash versie lag en heb toen Flash gedeïnstallerd en een oudere versie geïnstalleerd van oldversion.com. Die deed het echter ook niet. Vandaar dat ik ging zoeken en hier uitkwam. Ik heb zelf helemaal niets aan welke Flash instelling dan ook veranderd.

Het werkt niet in Firefox maar wel in Iron.

Ik krijg de melding:
Helaas, je browser ondersteunt geen flash of H264 video's. Gebruik voor het afspelen van de video een andere browser, bijvoorbeeld Google Chrome.

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik kan hier op me werk ook opeens geen video's meer kijken op de normale manier, ik krijg zwart beeld en bovenin staat: advertentie overslaan over 10 seconden.
En hier veranderd niks meer aan, zowel in IE8 als Chrome hetzelfde beeld.
Vorige week werkte alles nog prima, krijg normaal gewoon die advertenties te zien en dan speelt de video daarna.
Als ik niet op het play logo druk maar gewoon op de timebalk dan krijg skipt hij de ad blijkbaar en start de video wel normaal, mja, lijkt me dat er toch iets niet helemaal lekker zit. Verder op de pc's geen adblock staan of iets dergelijks, op servernivo weet ik niet wat ze hier aan hebben staan, maar vorige week draaide alles nog prima :9

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Ik heb een nieuwe build gekregen van StreamOne (het bedrijf dat de videoplayer maakt) en ga deze straks testen op onze testomgeving. Die build fixed hopelijk de fullscreen error voorgoed :)

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
De nieuwe versie staat online, als je rechts klikt op de video player zou er nu 2013.02.11.1540 moeten staan, dit is de laatste versie die de fullscreen bug #1009 op zou moeten lossen.

Hier lijkt het nu in ieder geval weer goed te gaan.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb hetzelfde probleem gehad sinds afgelopen zondag op een Firefox browser zonder Add-ons op een Windows 8 64 bit systeem (HTPC). Nadat de reclame van Black Ops 2 volledig had bekeken en mijn venster daarna vergrootte dan keeg ik dezelfde error melding.
Als ik het filmpje nogmaals opstartte kreeg ik (nogmaals) de reclame, deze skipte ik en kon ik het filmpje in ieder geval wel goed afspelen in full-screen.

Ik heb het geprobeerd te reproduceren op mijn huidige laptop met Windows 7, maar daarbij ik krijg ik de error niet meer. Het probleem is niet opgelost, maar reproduceren lijkt lastig te zijn.

Ik zal het in de gaten blijven houden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ook met de nieuwe versie heb ik hetzelfde probleem (zwart vlak)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Ik heb net even Pale Moon geïnstalleerd, maar ik kan het daar niet op reproduceren. De pre-roll speelt zich af en daarna start direct de video. Heb je nog andere plugins draaien?

• Fuzzillogic
Voor mij is er ook nog geen verschil. Nog steeds #1009. Ik kan niet zien of de player nu bijgewerkt is, rechtsklik wordt door Opera afgehandeld en niet door Flash. Vreemd, want bij youtube werkt dat wel.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fuzzillogic schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:35:
Voor mij is er ook nog geen verschil. Nog steeds #1009. Ik kan niet zien of de player nu bijgewerkt is, rechtsklik wordt door Opera afgehandeld en niet door Flash. Vreemd, want bij youtube werkt dat wel.
Weet je dan wel zeker dat je de flash-versie hebt?

Intentionally left blank

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Misha schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:58:
Ik heb net even Pale Moon geïnstalleerd, maar ik kan het daar niet op reproduceren. De pre-roll speelt zich af en daarna start direct de video. Heb je nog andere plugins draaien?
Jazeker.

- Adblock Plus (uitgeschakeld op Tweakers.net)
- Delicious
- Download Statusbar
- DownloadHelper
- Firebug
- Ghostery (heb ik al geprobeerd uit te schakelen, maakt geen verschil)
- HTTPS-Everywhere
- LastPass
- Personas
- Tab Mix Plus
- Xmarks

Behalve Adblock Plus en Ghostery lijkt mij dat er geen 'verdachte' addons tussen zitten.

• Fuzzillogic
crisp schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:43:
[...]

Weet je dan wel zeker dat je de flash-versie hebt?
Waar zou anders die #1009 vandaan komen? :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Compizfox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Jazeker.

[...]
- HTTPS-Everywhere
Die ook actief op Tnet?

Intentionally left blank

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Die #1009 heb ik ook vaak, gebeurt alleen als ik op 'fullscreen' klik.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Uitgezet, en jawel, het werkt. 8)7

Nu ga ik me in een hoekje zitten schamen dat ik daar zelf niet op ben gekomen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Compizfox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:50:
[...]

Uitgezet, en jawel, het werkt. 8)7

Nu ga ik me in een hoekje zitten schamen dat ik daar zelf niet op ben gekomen.
Nou ja, het is wel iets waar we uiteindelijk wel support voor willen cq moeten gaan bieden :)

Intentionally left blank

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb nog steeds die error #2048, en ik heb de genoemde versie... En ik heb echt de Flash-versie (waarom anders de error heh :P) en geen HTTPS-everywhere.

[ Voor 40% gewijzigd door _Thanatos_ op 17-02-2013 23:34 ]

日本!🎌

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

_Thanatos_ schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:33:
Ik heb nog steeds die error #2048, en ik heb de genoemde versie... En ik heb echt de Flash-versie (waarom anders de error heh :P) en geen HTTPS-everywhere.
crisp schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:17:
#2048 kan veroorzaakt worden door een adblocker
;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb geen adblocker.

Daarbij is het wel een "beetje" slecht als het functioneren van een videoplayer afhankelijk zou zijn van het wel of niet laden van een ad, denk je ook niet?

日本!🎌

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_Thanatos_ schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:02:
Ik heb geen adblocker.

Daarbij is het wel een "beetje" slecht als het functioneren van een videoplayer afhankelijk zou zijn van het wel of niet laden van een ad, denk je ook niet?
Ik heb geen inzicht in hoe de player advertenties inlaadt en omgaat met foutmeldingen daaruit. Wellicht zou dat beter kunnen, maar uiteraard heeft dat minder prio als blijkt dat het puur veroorzaakt wordt door toedoen van de gebruiker zelf.

Wellicht zou je eens met een netwerk-sniffer kunnen kijken waar het bij jou misgaat?

Intentionally left blank

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ik krijg ook error 1009 en dit is een van de eerste threads die ik vond.

Mijn oplossing voor error 1009 is dit: Gewoon op de play knop klikken, want die doet het blijkbaar gewoon, ook al krijg ik de error.

Ik hoop dat ik iemand hier mee help :)

Greyh0und

Pagina: 1