Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 23:27
Beste mensen,

Voor m'n ouders ben ik op zoek naar een 2 of 3.1 home cinema set. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

M'n ouders zijn niet echt technisch en willen daarom graag een set welke in gebruik erg gebruikersvriendelijk is. Qua bediening moeten dus de menu's overzichtelijk zijn en het zou mooi zijn als de set genoeg multimedia mogelijkheden biedt.

Om even een opsomming te geven waar de set aan moet voldoen:
  • Mag niet meer dan € 500,00 kosten.
  • Moet erg gebruikersvriendelijk zijn. (overzichtelijkheid van menu's, paneel indeling etc)
  • Max haalbare geluidskwaliteit voor het budget.
  • Blu-ray speler
  • MP3, MKV, DTS ondersteuning. (de bekende media formaten)
  • Tuner
  • 2.1 of 3.1 set.
  • Geen zuilen.
  • Geen overdreven vormgeving.
Verder heb ik zoal de volgende sets gevonden:

ProductPrijs
Philips SoundHub 2.1 HTS7201€ 379,-
Sony BDV-NF620€ 338,-

Bovenstaande setjes zijn volgens diverse websites kwalitatief redelijk goed. Verder heb ik niet echt kaas gegeten van een samengestelde cinema set en vroeg ik me af of misschien een losse receiver, speakers en subwoofer een beter geluid kan leveren met dezelfde gebruikersgemak voor hetzelfde budget?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden en/of jullie me hierin kunnen adviseren.

[ Voor 35% gewijzigd door Fjerpje op 08-02-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
* Bump *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Inmiddels ook een samengestelde set gevonden en vroeg me af wat jullie ervan vinden en of deze samenstelling opweegt tegen de huis-tuin-en-keuken setjes.

ProductPrijs
Sony STR-DH520€ 195,-
Boston Acoustics A 25 (Zwart)€ 98,-
Jamo Sub 210 (Zwart)€ 132,-
Sony BDP-S490€ 98,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal € 523,62

Heel graag jullie mening!

[ Voor 14% gewijzigd door Fjerpje op 09-02-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Tip van de dag: voeg nog een a25 toe aan je mandje. Ze gaan weg voor 100 per stuk ipv 100 per paar.

Verder staat er een prima sub tussen voor de prijs, net als de a25's. Misschien zou je voor 200€ een tweedehands receiver kunnen aanschaffen met wat meer vermogen?
Fjerpje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:32:
Inmiddels ook een samengestelde set gevonden en vroeg me af wat jullie ervan vinden en of deze samenstelling opweegt tegen de huis-tuin-en-keuken setjes.

ProductPrijs
Sony STR-DH520€ 195,-
Boston Acoustics A 25 (Zwart)€ 98,-
Jamo Sub 210 (Zwart)€ 132,-
Sony BDP-S490€ 98,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal € 523,62

Heel graag jullie mening!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 09-02-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Waarom een sub? beginnen met een leuke 2.0 set moet ook kunnen toch? Bespaard je namelijk wat geld en kun je andere componenten wat beter :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
arjentjuh schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:09:
Waarom een sub? beginnen met een leuke 2.0 set moet ook kunnen toch? Bespaard je namelijk wat geld en kun je andere componenten wat beter :)
Ja nja, in verband met geluid en dergelijke. Als er een set moet komen dan moet dat natuurlijk wel direct mooi geluid leveren voor zowel films als muziek.

Vanwege het feit dat een samengestelde set me te duur is ga ik denk ik toch voor een huis-tuin-en-keuken setje. Ik heb al een aantal setjes gevonden welke ik op basis van reviews van websites als kieskeurig.nl, vergelijk.nl en hier op tweakers.net heb gevonden. Echter vraag ik me af wat jullie keuze zou zijn tussen de volgende setjes als we gaan kijken naar geluidskwaliteit, mogelijkheden en gebruikersvriendelijkheid:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG HX522€ 248,-€ 248,-
1Philips SoundHub 2.1 HTS7201€ 379,-€ 379,-
1Sony BDV-NF620€ 338,-€ 338,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:52
De BCC heeft redelijk wat 2.1 setjes staan in de winkel.
Ik zou daar gewoon een aantal beluisteren / testen op bediening, en daarna eventueel nog op internet kopen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
SgtElPotato schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:27:
De BCC heeft redelijk wat 2.1 setjes staan in de winkel.
Ik zou daar gewoon een aantal beluisteren / testen op bediening, en daarna eventueel nog op internet kopen.
Ja, dat klopt maar vaak staan de setjes in de winkels net goed of juist niet goed afgesteld en dus weet je het dan niet. Misschien toch maar een keer beluisteren en een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Toevallig ben ik hier ook voor aan het kijken en heb die philips al even gehoord in de winkel: Geluid vond ik erg goed, bediening minder aangezien je bijna niks op het apparaat zelf kan bedienen, alles verloopt via de ab en dat display is slecht leesbaar.
Die andere heb ik (nog) niet gehoord maar het lijkt mij toch niet dat die LG voor € 130 minder zo slecht is of wel?
Ik ga in ieder geval die LG eens beluisteren want dat lijkt mij wel wat, bedankt voor de tip ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Humma Kavula schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:31:
Toevallig ben ik hier ook voor aan het kijken en heb die philips al even gehoord in de winkel: Geluid vond ik erg goed, bediening minder aangezien je bijna niks op het apparaat zelf kan bedienen, alles verloopt via de ab en dat display is slecht leesbaar.
Die andere heb ik (nog) niet gehoord maar het lijkt mij toch niet dat die LG voor € 130 minder zo slecht is of wel?
Ik ga in ieder geval die LG eens beluisteren want dat lijkt mij wel wat, bedankt voor de tip ;)
Ja nja, ik ben er stevig over aan het nadenken om de LG te halen vanwege het feit dat ie op kieskeurig behoorlijk veel en als goed gereviewed is. Op diverse andere sites, komt ie ook goed voor de dag. Mijn twijfel zit nu dus tussen de LG en de Sony. De Sony heeft zo zijn minpuntjes en de LG ook. Echter krijg je qua functionaliteit meer bang for buck met de LG. Met de Sony is het geluid volgens mij weer iets beter dus ik vind het een bijzonder lastige keuze.

Ik ben erg blij met jou feedback over de Philips! Verder hoop ik de LG en de Sony ook binnenkort eens te beluisteren. Echter mocht jij dat al gedaan hebben dan ben ik erg benieuwd naar je reactie!
Pagina: 1