Toon posts:

Windows Installatie op Asus EEE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen!

Ik heb al een aantal dagen lang getracht mijn notebook van een nieuwe Windows versie te voorzien, good - old Windows XP welteverstaan.

Ik heb nu reeds tot drie keer toe een nieuwe USB-stick gemaakt om Windows XP via de usb te installeren. Steeds met een ander programma'tje een boot usb gemaakt, en steeds een andere windows gebruikt. De stick boot telkens goed, maar de installatie lukt uiteindelijk niet.

Het eerste deel van de installatie lukt wel, zij het met enkele foutmeldingen. Het kopieren van een bepaalde file slaagt dan niet, en dit gebeurt een aantal keren. Als ik dan op escape druk slaat de installatie de desbetreffende file over, en gaat gewoon verder.

Wanneer alle files gekopieerd zijn kom ik in het tweede deel van de windows installatie. En dat is waar het telken male verkeerd afloopt. De installatie stopt eigenlijk elke keer vrijwel meteen. De foutmeldingen die ik krijg zijn elke keer verschillend. Op dit moment is het de volgende:

Error:
SXS.DLL: Syntax error in manifest or policy file 'W:\$Win_NT enz enz access is denied

Fatal error

Ik ben bijna ten einde raad. Is er iemand die mij kan helpen dit probleem op te lossen, en windows xp op welke manier dan ook als nog te installeren? Of moet ik het onderspit maar delven, en de computer naar een expert brengen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Google al geprobeerd?
2e hit:
http://answers.microsoft....91-4793-aff8-df7d0b608f42

Mogelijke oorzaken:
- windows installatie is beschadigd
-usb stick is stuk
-hardeschijf van de pc is stuk of beschadigd
-geheugen is stuk

Overigens zou wat meer info wel fijn zijn. Welk model EEE pc is het? En nog belangrijker: wat is de rest van de foutmelding? "enz." Zegt niet zoveel en maakt het zoeken naar een mogelijke oplossinge een stuk moeilijker. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

95% van de meldingen dat bestanden niet gekopieerd kunnen worden tijdens een windows installatie komt door brak geheugen.

Test dat eens met een bootable Memtest usb.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:40:

Het eerste deel van de installatie lukt wel, zij het met enkele foutmeldingen. Het kopieren van een bepaalde file slaagt dan niet, en dit gebeurt een aantal keren. Als ik dan op escape druk slaat de installatie de desbetreffende file over, en gaat gewoon verder.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de foumetlding bewust kort gehouden, omdat het steeds iets anders is. Het gaat overigens om een Asus EEE PC 1000 H

Ik heb na de eerste mislukking speciaal een nieuwe usb stick aangeschaft. Maar daar zal het probleem wel eens in kunnen liggen dus? Is het misschien beter om het eens te proberen via een externe harde schijf dan, die heb ik namelijk ook nog liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien handiger om een externe cd speler aan te schaffen, en de installatie dan uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Ik zou eerst je interne geheugen testen op defecten. Dit kan je doen met memtest en is gratis (zie ook de post van Gero71).
Probeer ook even een andere windows installatie te regelen. Bv. door een dvd te lenen van een kennis. De kans bestaat namelijk dat de dvd beschadigd is. Als je een dvd leent: wel je eigen serial gebruiken. ;-)
En natuurlijk een ander usb-stickje gebruiken. Wellicht dat daar de oorzaak ligt.

Een extern cd speler zou ik zeker niet aanschaffen. Het is namelijk helemaal niet zeker of daar wel de oorzaak ligt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1