Witte koelvloeistof gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 11:18
Sinds vandaag ben ik trotse bezitter van mijn eerste custom wc set. Alleen de tubes en de koelvloeistof moet ik nog halen.

Nu wil ik het liefst doorzichtige tubes halen en dan de loop vullen met een witte koel vloeistof. De enige die ik gevonden heb is deze:
http://highflow.nl/koelvl...el-ice-white-md-p-iw.html

Deze is 18 euro per liter, omdat ik een liter of 3 wil halen is dit me net wat te duur. Heeft iemand suggesties? K heb gelezen dat je bijvoorbeeld ook speciale witte kleurstof in 'doorzichtige' koelvloeistof kan gooien maar dit kan ik nergens vinden.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water toevoegingen liggen ook bijna uitsluitend bij de twee grote WC shops: highflow en aquatuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Weet je zeker dat je wilt wilt? dit kan bij sommige puberalen nogal verkeerde gedachten oproepen...maar anders kan je altijd proberen zelf iets te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
waarom 3 liter? je moet al een flinke loop hebben om er 1 liter in te krijgen....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom wil je weten dat hij 3 liter nodig heeft...een helpend antwoord is altijd handiger.... mijn loop heeft bv 5.2 liter maar ook dat is de vraag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
larsiano: Bij die 2e shop even gekeken maar kan geen wit vinden.

hydrargyrum: Witte vloeistof door een EK blok, in een reservoir en door de tubes vind ik er erg vet uit zien. Zelf iets maken vind ik lastig. K kan niet gewoon alles er in mikken toch?

nedernakker: Ik ben nieuw in de wc wereld dus weet het ook niet 100% zeker. Maar ik heb eigenlijk gewoon een cpu opstelling: cpu blok, reservoir, pomp, 2x 240 rads. Wat denk jij dat ik nodig heb? De tubes ga ik zo kort mogelijk houden.

larsiano: Wow! Een pittige loop heb je dan! Wat denk jij dat ik nodig heb?

Alvast bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Persoonlijk zouden witte slangen mijn eerste keuze zijn, maar als je echt wit wilt zie ik geen alternatief voor de 18 euro per liter dure vloeistof.

Een alternatief is boor/zaag koel olie gebruiken, dat je mengt met water, dat is ook melk wit, maar zou zeker niet echt mijn eerste keuze zijn, maar zou in principe wel gewoon prima moeten werken.
Ik weet dat het in het verleden zonder echte problemen is gebruikt, als een van de eerste water toevoegingen/anti corrosie bescherming.

Afbeeldingslocatie: http://images04.olx.com.ph/ui/17/27/48/1324432413_129501948_1-Pictures-of--Water-Soluble-Cutting-Oil.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door player-x op 09-02-2013 01:47 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb wel een goedkope oplossing namelijk 3 pakken melk >:), maar even serieus, ik zag bij Overclock3D dat er ook kleurstof te krijgen is. Nu weet ik niet of dat ook in NL te krijgen is dus daar zou je ook nog eens naar kunnen kijken.

[ Voor 58% gewijzigd door Roel1966 op 08-02-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:53:
waarom wil je weten dat hij 3 liter nodig heeft...een helpend antwoord is altijd handiger.... mijn loop heeft bv 5.2 liter maar ook dat is de vraag niet :)
omdat de prijs hem tegen staat en omdat hij aangeeft dat het om zijn eerste WC set gaat, zodoende kan hij zich vergissen in de benodigde inhoud. als hij daarom dus even de opbouw van zijn set post, of eventueel een foto. Dan kunnen wij met hem meedenken of hij wel 3 liter nodig heeft.

en op die manier kan hij de kosten, waar zijn vraag over gaat, dus mogelijk ook drukken.

op welke manier is dat geen helpend antwoord dan? (en ja, dat is een retorische vraag)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

ari-equal95 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:07:

nedernakker: Ik ben nieuw in de wc wereld dus weet het ook niet 100% zeker. Maar ik heb eigenlijk gewoon een cpu opstelling: cpu blok, reservoir, pomp, 2x 240 rads. Wat denk jij dat ik nodig heb? De tubes ga ik zo kort mogelijk houden.
dat is ongeveer een liter incl. dat je wel wat morst. haal 2 liter om helemaal safe te zijn.

maar 3 liter is nergens voor nodig, tenzij je een koe van een reservoir hebt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik had toendertijd een tube reservoir van 15 cm, een black ice GTX 360 rad, een dunne 120 rad, 2 full cover gpu blocks, een cpu block en de nodige slang in een corsair 800D, daar ging net een liter in.. dus ik denk dat je aan 1 liter zeker genoeg hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
Oke, bedankt jongens! Ik denk dat ik dan inderdaad gewoon 1 liter van die witte vloeistof koop. Als dat blijkt te weinig te zijn haal ik er dan nog een liter bij.

Is dit goede slang?
http://highflow.nl/slange...2-id-17.4mm-od-clear.html
Ik lees dat bij snel knikt en verkleurd. Weten jullie een clear tube die dat misschien minder heeft, of is dit prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De slang die je gekozen hebt knikt idd erg snel... Als je geen krappe bochten in je loop gaat maken kan je deze best gebruiken..

Wel zijn er voor deze maat volgens mij geen compressiefittingen en zal je slang pilaren moeten gebruiken.

Zelf gebruik ik het liefst 3/8-5/8 slang welke het minst snel knikt van alle slangen doe gebruikt worden bij waterkoeling..
Zelf gebruik ik ook witte vloeistof met 3/8-5/8 slang over 1/2 fittingen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J3EPe.jpg

en een fototje waar op je kan zien dat je best korte bochten met deze slang kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uY1rubSl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
De fittingen heb ik al dus ik moet daar passende slangen voor hebben. Degene van wie ik het kocht zij dit:

De fittingen zijn G1/4 en de buitenmaat is 13mm dus je moet slang hebben met 13mm.
Kunnen jullie mij dan vertellen welke slang ik kan gebruiken?

Jou loop ziet er goed uit trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fittingen die ik gebruik zijn ook 13mm, maar daar zit 10mm binnenmaat slang overheen.
Door dat het erg strak over elkaar zit heb je een waterdichte verbinding.

Ik gebruik de Tygon E-1000 slang, die is soepeler dan de andere 3/8-5/8 slang waat door hij makelijker over de 13mm fittingen heen gaat.
Bij andere slangen moet je de uiteindens eerst even in heet water houden om ze wat soepeler te maken, bij de E-1000 hoeft dat niet.

De slang die normaal past over 13mm slang is de 1/2-3/4 slang maar dan moet je wel slang klemmen gebruiken... de slang die je eers zelf al gekozen had zou ook passen als je slangklemmen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
Oke, top! Ik denk dat ik 2 meter van die slang bestel + 1 liter van de witte vloeistof. Heb jij die zelfde vloeistof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Ik dacht bij mijn eerste set ook aan 2 meter slang genoeg te hebben...
Ik heb toe op advies 3 meter genomen. Kwam redelijk uit, heb ongeveer 40 cm over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
Oke dan haal ik toch maar 3 meter voor de zekerheid. Hartstikke bedankt allemaal.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb idd de Mayhems pastel Ice white, na bijna een jaartje in gebruik is nog steeds net zo wit als dat het eerst was
Pagina: 1