Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 11:09
Omdat ik een wat oudere notebook gebruik een Dell Inspriron 6400 2Ghz dual2core met WD7X64 had ik een Crystal HD video kaartje "decoder" gekocht. Hiermee zou ik alle films en video's en ook HD films moeiteloos kunnen afspelen.

ZIE DEZE LINK ER IS OOK EEN FILMPJE

Ik heb deze kaart nu ruim een jaar, met gemengde gevoelens en tefredenheid gebruik ik dit kaartje. Niet alle films en vooral HD films worden ondersteund en goed afgespeeld, bij heel veel H.264 MKV HD films wel geluid maar geen beeld.

Groot is dus de ergernis als films niet via dit kaartje bekeken kunnen worden waarvoor ik hem wel gekocht had. Pas als nadat het Broadcom Crystal HD kaartje is uitgeshakeld kan de film bekijken worden mits de computer het aan kan full HD kan ik vergeten.

Natuurlijk heb ik de laatste driver geinstalleerd 3.69.64

Ook heb ik een E-mail in het engels naar Broadcom gemaild ik wacht nog op antwoord.

Welke video player werkt het best met de Broadcom Crystal HD kaart? ik heb 3 players Windows Media player, Media player clasic van K-Lite codec pacc pack 975 en KM player.

Bij sommige players moet je de Broadcom als huidige decoder instellen.

Wie heeft er ervaring(en) met dit kaartje.

Hoe krijg ik het goed werkend?

[ Voor 78% gewijzigd door LEX63 op 11-02-2013 19:05 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Probeer anders eens af te spelen met vlc?
Deze kan naar mijn weten alles afspelen en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bedankt voor jou reactie.

Zal het proberen. Ik gebruikte dit programma enkele jaren geleden vond het beeld toen te blokkerig ook de kleuren vond ik afwijken.

Zal het vanavond downloaden en proberen.

Lex

[ Voor 8% gewijzigd door LEX63 op 09-02-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je hier niet aangeeft is exact wat voor codecs die Broadcom-kaart aan zou moeten kunnen en welke codecs jouw filmpjes gebruiken.

Je zegt "MVK films". Even ervan uitgaande dat dat een typo is en je "mkv" bedoekt, dan heb je het over het Matroska-container. En een container kan verschillende codecs bevatten. Matroska wordt meestal gebruikt icm Xvid (MPEG4 part 2 implementatie) en h264 (MPEG4 part 10 implementatie), maar je kunt er werkelijk van alles instoppen - op Wikipedia staat niet voor niets "Virtually anything" bij supported video formats.

Geheid dat jouw kaart niet Virtually anything kan afspelen. Zie hier waarschijnlijk het probleem ;)

Als je aangeeft dat geluid wel speelt klinkt het alsof de audio codec wel goed afgespeeld wordt (ofwel door de kaart, danwel gewoon door je PC).

Maar goed, Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis en niet hier. Dit gaat over Foto & Video Hardware

Move OH -> FVH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Sorry dat ik zo laat reageer.

Broadcom behoord gewoon goede ondersteuning te bieden en waarmaken wat ze beloven "zie link en filmpje" Juist de HD films worden niet ondersteund.

Broadcom behoord regelmatig met updates te komen en deze problemen op te lossen.

Jammer dat Broadcom zoon slechte ondersteuning bied voor dit product. Niet eens reageren op e-mail.

Ik blijk niet de enige te zijn even zoeken en je vind veel lotgenoten die met hetzelfde probleem zitten.

Jammer heel erg jammer.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Blijkbaar niemand ervaring met dit kaartje op dit grote Tweakers topic

Jammer heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb inmiddels de moed maar opgegeven de ondersteuning voor dit product is een grote ergernis.

Er word gewoon door Broadcom geen ondersteuning geboden, er word niet gereageerd op e-mails Broadcom Nederland weet niets van dit product af en verwijst mij door naar mijn dealer die er vervolgens ook niets vanaf weet.

Op het internet kom je alleen lotgenoten tegen die net als ik allemaal zoeken naar een oplossing.

Dacht nog even dat het aan mijn windows7 installatie lag dus ook nog eens het kaartje in een andere notebook gedaan en geprobeerd exact hetzelfde probleem.

Ook in mijn eigen computer nogmaals geprobeerd met de oude Windows XP orginele harddisk. Ook dat mocht niet baten.

Waarom brengt Broadcom een product op de markt dat niet goed werkt dat is de grote vraag?

Lex

Axcact op een andere computer la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik vermoed dat er gebeurt is dat de Broadcom exact doet wat ie moet doen - maar het probleem zit in je scherm / videokaart
Dat ding gebruik je als externe decoder. Die geeft een output van exact die resolutie die ie in een bestand aangeleverd krijgt - Full HD. Dat geeft ie vervolgens rechtstreeks door aan je videokaart / scherm, maar die kan er niks mee want die snapt die resolutie niet.
Wat je eens zou kunnen proberen is een zelfde bestand met die kaart laten draaien op een laptop of PC MET een videokaart die HD aankan, en een scherm dat HD aan kan. Dikke kans dat dat wel goed gaat, zo vermoed ik :)

Bedenk jezelf goed: met drivers en software kun je dingen prima manipuleren en desnoods een CPU gebruiken om resoluties aan te passen. DIt is een stukje hardware dat rechtstreeks gebruik maakt van je interne bus om digitale signalen door te sturen die het ding gedecodeerd heeft. Da's even wat anders ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi

Deze crystal HD kaart is mede gemaakt voor notebook met matige hardware zie ook hun filmpje.

Ook met een andere iets jongere Acer notebook met een Nvidia grafische kaart dezelfde problemen.

Ik heb nog steeds geen reactie gehad op mijn E-mails die ik naar Broadcom in het engels had gestuurd.

Gelukkig zijn er inmiddels goede 64 bit players zoals VLC player en Media player classic HD. Hier mee kan ik nu alles moeiteloos afspelen. Wel eerst alles afsluiten, de CPU belasting kan evengoed nog hoog oplopen bij Full HD films.

Dit bewijst toch maar dat 64 bit krachtiger is.

Lex
The Eagle schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:01:
Wat ik vermoed dat er gebeurt is dat de Broadcom exact doet wat ie moet doen - maar het probleem zit in je scherm / videokaart
Dat ding gebruik je als externe decoder. Die geeft een output van exact die resolutie die ie in een bestand aangeleverd krijgt - Full HD. Dat geeft ie vervolgens rechtstreeks door aan je videokaart / scherm, maar die kan er niks mee want die snapt die resolutie niet.
Wat je eens zou kunnen proberen is een zelfde bestand met die kaart laten draaien op een laptop of PC MET een videokaart die HD aankan, en een scherm dat HD aan kan. Dikke kans dat dat wel goed gaat, zo vermoed ik :)

Bedenk jezelf goed: met drivers en software kun je dingen prima manipuleren en desnoods een CPU gebruiken om resoluties aan te passen. DIt is een stukje hardware dat rechtstreeks gebruik maakt van je interne bus om digitale signalen door te sturen die het ding gedecodeerd heeft. Da's even wat anders ;)

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 28-02-2014 09:18 ]

Pagina: 1