Verkeerde opslag ingesteld

Pagina: 1
Acties:

• Acrylez
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10-2025
Beste tweakers!

Ik heb sinds kort een nieuwe computer gekocht en heb hem door een bedrijf in elkaar laten zetten.
Ik heb een Crucial SSD die aangesloten is en ook een harde schijf.
Nu probeer ik alles te installeren maar hij slaat alles wat ik installeer op, op de ssd. Dit is natuurlijk niet de bedoeling want ik wil zoveel mogelijk op de harde schijf zetten. Weten jullie wat ik moet instellen zodat de computer de harde schijf pakt om alles op te slaan in plaats van de ssd. De ssd is geplaatst op schijf C en mijn harde schijf is geplaatst op E.

M.v.g

Acrylez

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tijdens het installeren de 2e schijf selecteren?
Eventueel voor de "mijn afbeeldingen/muziek/foto's etc. etc." een map aanmaken op de E schijf en deze instellen als standaard locatie.

kleine toevoeging;
een ssd is uitermate geschikt om programma's e.d. sneller op te starten, dus je hebt er juist profijt van als je deze op de ssd installeert.

[ Voor 32% gewijzigd door Switchie op 08-02-2013 21:28 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49
Vaak is er tijdens de installatie een optie om 'geavanceerd' te installeren o.i.d. Daar kan je dan de 2e schijf kiezen.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Acrylez schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:24:
Beste tweakers!

Ik heb sinds kort een nieuwe computer gekocht en heb hem door een bedrijf in elkaar laten zetten.
Ik heb een Crucial SSD die aangesloten is en ook een harde schijf.
Nu probeer ik alles te installeren maar hij slaat alles wat ik installeer op, op de ssd.
Alle programma's die je installeert dus? Dat gooit hij standaard gewoon in de Program Files. Je kunt bij het installeren van een programma kiezen waar hij het moet opslaan.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling want ik wil zoveel mogelijk op de harde schijf zetten.
Die redenering snap ik niet. Je wilt juist zoveel mogelijk programma's op je SSD hebben, want die is het snelst. Alles wat je op je HDD zet, profiteert uiteraard niet van de snelheid van je SSD.

Ik zou dus data (foto's e.d.) en eventueel dingen als grote games (die anders niet op je SSD passen) op je HDD zetten, en de rest (OS + programma's) op je SSD.
Weten jullie wat ik moet instellen zodat de computer de harde schijf pakt om alles op te slaan in plaats van de ssd. De ssd is geplaatst op schijf C en mijn harde schijf is geplaatst op E.
Je kunt het path naar de Program Files veranderen naar op je HDD. Maar zoals gezegd lijkt het me juist niet slim om dat te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 08-02-2013 21:29 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes