Goedkope mini pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136725

Topicstarter
Ik wil voor het testen van mijn internet pagina's een mini pc hebben. Een wamp wil ik liever niet meer hebben voor verschillende redenen. Nu ben ik zelf een debian fanaat en wil graag een apache mysql server php dns server etc.

Wat is de goedkoopste oplossing? Liefst zoek ik iets waar een flash kaart als hd in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Rasberry Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

idd een rapberry pi lijkt me dan wel geschikt- werkt o.a. op debian wheezy. Niet retesnel overigens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Testen van internetpagina's? Gewoon een VM met XP Home of Win 7 Basic? Ohw Debian, die kun je ook opzetten hoor, dan kun je gemakkelijk achter je pctje blijven zitten en even switchen tussen schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles op 1 machine is helaas geen optie. ik test mijn site's op meerdere machines (mac, pc, tablets, etc)

Raspberry Pi heb ik overwogen. Echter is het zo dat ik de server in mijn meterkast wil plaatsen. Lekker centraal bij de modem/router. And who knows maak ik er zelfs een dlna server (maar dan moet het ook alle type bestanden kunnen streamen en/of samba aankunnen)

Grote probleem.... Er moet een case omheen en opgehangen kunnen worden.

Hoe snel is zo'n RP? Hoe snel kan het bv ook de flash kaarten lezen. Heeft men er goede ervaringen mee? Als apache server word er alleen Wordpress op getest. Grote databases komen er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk systeem. Ziet er ook erg nice uit. Maar het prijskaartje is mij toch veelste hoog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wordpress moet de pi wel aankunnen, Media serveren ook wel, hang je er een USB disk aan voor de media.
Maar, dan kan je 'm beter gewoon direct aan je TV hangen met hdmi, want XBMC doet ie ook. Als je een nieuwe koopt heeft die dubbel zo veel geheugen in vergelijk met de originele. Stroom verbruiken diet is nauwelijks dus ook leuk als download servertje. Voor het geld kan je het denk ik wel proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enige tips waar ik er eentje kan bestellen met case maar zonder andere 'toeters en bellen'?

Streamen doe ik momenteel naar mijn PS3. Ik heb een aardige sterke receiver welke ik toch echt via TosLink wil 'aansturen'

(En uiteraard nog es een andere blu-ray speler met media center welke ik dan ook weer es via een tablet wil kunnen besturen (toekomst muziek))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Via HDMI kan je naar de TV en dan via toslink van de TV naar de versterker, is zelfs beter want de TV synct dan het geluid met het beeld (was bij mij een probleem met mijn sat reciever). maar dat is minder relevant voor het web testen.

Case: ebay
rPi: http://www.raspberrypi.org/ en dan per leverancier even uitzoeken wat de verzendkosten zijn (scheelde iets dacht ik).
Er zijn ook een aantal raspberry topics hier waar cases en XBMC gebruik aan bod komen.
tip: bestel op DX een http://dx.com/p/ultra-min...ess-network-adapter-48166 voor wifi ondersteuning (zit in wheezy al, geen geklooi met drivers).
En kijk of je nog een powered hub hebt mocht je echterne apparatuur gebruiken die veel stroom trekt zoals USB drives zonder voeding. .
Voeding kan je uit de USB poort van je TV of modem halen (!) of met een moderne telefoonlader met mini USB halen (wat meer kracht voor de wifi kaart etc).

edit:// http://raspberrypi.rsdelivers.com/ lijkt de goedkoopste en heeft ook betaalbare cases. Neem wel type B met het grote geheugen en de USB poorten.
SD kaartje van AH werkt prima, maar dat heb je vast nog wel ergens liggen (min 4GB dacht ik, SD mini en Micro geven nogal wisselende resultaten)

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 10-02-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:19

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waar is enig zelfonderzoek? Eigen inzet lijkt niet echt aan de orde te zijn. Enkel zeggen dat je er één wil. Vervolgens komen mensen met voorbeelden en dan zeg je het de prijs te hoog is. Het is wel belangrijk om dan eens goed je eisen/wensen te formuleren.

Aan de hand daarvan is het dan veel makkelijker advies geven en kan je ook gewoon zelf op onderzoek uit.

En het topic stond ook nog eens in het verkeerde subforum. Neem a.u.b. Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) door.

[ Voor 17% gewijzigd door Bolletje op 10-02-2013 20:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.