nieuwe game pc bouwen graag wat Feedback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501158

Topicstarter
hallo allemaal, ik ben hier nieuw en ik heb wat vragen of liever gezegd, ik heb wat advies nodig van mensen die hier iets meer verstand van hebben als ik.

Ik ga een eigen game pc maken, ik heb ongeveer tot 900 euro beschikbaar dat vind ik wel genoeg. ik hoef niet het beste van het beste maar een redelijk knappe game pc moet toch wel lukken van dat geld.
scherm e.d. (rand apparatuur) heb ik niet nodig dus alleen de pc.

ik ben zelf op onderzoek uit gegaan en nu wil ik de volgende onderdelen gaan samen voegen,

Asus Sabertooth 990FX R2.0
AMD FX-6200 Black Edition (6X 3.8gh)
Kingston HyperX KHX1600C8D3K4/8GX (8gb lijkt mij voldoende)
MSI GeForce GTX 660 2gb
Cooler Master GeminII SF524
Cooler MasterGX 650W
Western Digital Blue WD10EZEX
Creative Xtreme Audio PCI Express (deze heb ik nu ook in deze pc en is een prima geluidskaart, zit aan me home cinema set spdif)

ik kom dan in totaal uit op € 751.21,-

dus op zich best een leuk bedrag niet te veel en volgens mijn prima componenten.

maar zoals ik al zei, ik heb er niet zo heel veel verstand van, en is het de eerste keer dat ik er zelf 1 ga bouwen.
Ik heb gewoon een beetje gekeken wat redelijk goed spul is.
als ik er helemaal naast zit zou ik dat graag horen.

en op of aanmerkingen of misschien andere processor of moeder board etc. ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor de hulp!!

Groeten michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ziet er ideaal uit, snelle CPU en GPU en voldoende stroom. Echter kan je met een nieuw systeem haast niet meer zonder SSD drive maar dat kan later altijd nog dat is een kleine aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik heb wel het een en ander er over gelezen ja, maar ook met verschillende meningen.
idd het is wat sneller, vooral met het laden van de spellen.
maar zul je echt ook het verschil merken tijdens het spelen e.d.
ik heb zelf totaal geen ervaring met een ssd drive, dus ik ga uit van de ervaringen die ik lees.

en wat zou jij kiezen als os windows 7 of 8, werk al sinds hij uit is met windows 7 x64 en ben daar eigenlijk SUPER tevreden over.

ik hoor het wel.

Groetjes en bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je moet maar is wat meer reviews lezen over SSD's. Het niet 'wat sneller' maar het is vele malen sneller en heeft nog wat andere voordelen, die je ook op kan zoeken :) Als je ergens tevreden over bent blijf er dan bij, zover ik zie en hoor is Win8 een beetje een probleem kindje en weinig vernieuwends. Het is een beetje als de Tnet website kaal en vol fouten en het dan nieuw noemen en beter dan de vorige.....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 08-02-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibbox3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02-2016
Anoniem: 501158 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:39:
ja ik heb wel het een en ander er over gelezen ja, maar ook met verschillende meningen.
idd het is wat sneller, vooral met het laden van de spellen.
maar zul je echt ook het verschil merken tijdens het spelen e.d.
ik heb zelf totaal geen ervaring met een ssd drive, dus ik ga uit van de ervaringen die ik lees.

en wat zou jij kiezen als os windows 7 of 8, werk al sinds hij uit is met windows 7 x64 en ben daar eigenlijk SUPER tevreden over.

ik hoor het wel.

Groetjes en bedankt voor je reactie
Oorspronkelijk vond ik het niet de moeite om over te stappen naar windows 8 omdat ik het nogal een aanpassing en zelfs een stap terug vond zonder de start-knop die er al jaren in zit. Verder denk ik niet dat Windows 8 minder compatibel is dan windows 7, in tegendeel, maar het is idd nog even wennen.

Hoewel... je kan de start-knop weer terug toveren, en ervoor zorgen dat als je pc opstart, hij automatisch die vertrouwde desktop weergeeft i.p.v. de 'metro'. Zo is de aanpassing weer een stuk kleiner en kan je alles doen wat je op een windows 7 pc kon en zelfs meer met die extra metro. Ook heb je gemakkelijkere shortcuts zoals bv het charm-balkje, etc. De settings van deze automatische uitschuivende balken zal je wellicht ook wel kunnen aanpassen zodat deze je niet storen. Deze balken kun je tevoorschijn laten komen door met je muis in één van de vier hoeken van je scherm te gaan staan óf, en dit is véél handiger voor desktop gebruikers, je kan bepaalde toetsencombinaties gebruiken.
Dit alles zie ik als een onschuldige toevoeging aan het windows 7 systeem en al bij al een niet te grote aanpassing.

Hopelijk schiet je hier wat mee op :)

PS: waarom dual-boot je je pc niet met windows 7 én 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal daar dan nog eens over na denken, ik denk dat ik zo wie zo in eerste instantie voor windows 7 ga, en later altijd nog kan upgraden of dual-boot (en) zoals jij zegt.
verandering bij een mens is altijd lastig,

wat vond je van me opzet van componenten ?

en ik heb nog een advies van iemand anders gekregen wat vinden jullie daar van ?

((((Ik heb wat samengesteld. Ik ga er vanuit dat je wilt overclocken. Wil je dat niet haal je de cpu koeler weg en ruil je de processor om voor een zelfde variant zonder de "K".
Verder zo'n Sabertooth heb je nergens voor nodig. Die Amd cpu's zijn wat minder bij games. 8GB intern is inderdaad voldoende, die videokaart van jou is nogal matig. Cpu koeler ziet er leuk uit, maar omdat hij die build heeft is het niet echt een goede koeler. Voeding is niet helemaal top. Je mist nog een DVDrom. Omdat er nog ruimte in je budget over was heb ik een SSD bijgevoegd.))))

1 ASRock Z77 Pro3 € 66,45
1 Club 3D Radeon HD 7870 XT jokerCard 2GB € 207,78
1 Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit € 43,14
1 Crucial m4 128GB € 94,95
1 Gelid Tranquillo Rev.2 € 26,00
1 Intel Core i5 3570K € 197,50
1 Samsung SH-224BB Black € 14,92 € 14,92
1 Western Digital Caviar Blue 1TB (SATA3, 64MB) € 58,80 € 58,80
1 XFX Pro Series 550W Core Edition € 52,40

€ 761,94

Ik zelf ben wel een fan van amd en zelfs nu met een AMD athlon x2 2.7 ghz ben ik erg tevreden en speel ik me spelletjes gewoon. cd2 bf bc2 etc. en werkt prima.
raden jullie ook een intel i5 boven een AMD FX-6200 Black Edition (6X 3.8gh) of zijn jullie het niet eens met deze opzet die mij is voorgesteld.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibbox3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02-2016
Voor games zou je met een i5 moeten toekomen, maar als je van plan bent zware algorithmes te gebruiken zoals bv bij brute forcing of video of beeldbewerking, dan raad ik wel een i7 aan. Een ssd zoals je adviespersoon heeft toegevoegd is zeker ook een aanrader aangezien dit de loadtijden van je games en andere programma's drastisch verlaagt.
Verder is een intel processor verbruiksvriendelijker dan een amd, maar of het beter is hangt af van de chipset van je moederbord. Als je moederbord een intel (z77 of zoiets) chipset heeft, raad ik zeker een intel processor aan. Bij de nieuwe samenstelling door je vriend is dit het geval.

Je keuze voor window 7 kan ik ook volledig begrijpen, ikzelf blijf ook nog eventjes van windows 8 weg, althans voor mn desktop en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-07 12:55

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je zou ook voor de 3350p uit de i5 serie kunnen gaan icm een b75 moederbord, dit bespaart je geld als je toch niet wilt overklokken. De Sapphireversie van de 7870xt is stiller ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank jullie wel voor alle info.

ik heb nog 1 vraag, als je zelf een pc in elkaar zou zetten voor gamen met dit budget.
zou je dan de pc in elkaar zetten die ik heb voor gesteld of die gene met de i5.
want ik heb zelf altijd gewoon een goed gevoel bij amd en eigenlijk altijd gehad en nooit problemen.

Ik hoor het graag.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

In welke behuizing gaat bovenstaande gepompt worden?

Overigens zou ik ten allen tijde voor de i5 3570(k) gaan.
Deze is gewoon sneller, 6 core lijkt leuk maar een game maakt er geen gebruik van.

Kijk bijvoorbeeld naar de benchmarks van HW.info.

http://nl.hardware.info/r...-review-benchmarks-dirt-3

Je ziet dat ze overall gewoon veel heel veel minder doen dan de Intel equivalente processoren.
De 3570k staat hier dan wel niet tussen, maar is iets sneller als de i5 2500k.

[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 12-02-2013 17:11 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Game PC met jouw budget = Intel i5 hands down...

Met jouw budget ga je bijna altijd op het onderstaande uitkomen... merken mag je zelf invullen:

CPU:
overclocken i5 3570k + Z77 mobo + goede CPU koeler
niet overclocken i5 3550P + B75 mobo

VOEDING: Een deftige 550w (XFX Pro 550w, Antec HCG520, Seasonic MII 520w, ...)
RAM: 8gb 1600Mhz CL9
GPU: HD7950 of GTX660Ti (ik verkies Nvidia omwille van drivers en de framelag bij AMD)
SSD: Crucial M4, Samsung 840(Pro), Intel 330
HDD: Seagate Baracuda goede prijs/performance
Geluidskaart: Gebruik onboard van het mobo, er zijn genoeg mobo's met optical uitgang, verschil merk je niet tenzij je audiofiel bent en een dure set-up ervoor hebt.
CASE: Een die je leuk vindt waar je mobo + gpu in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanks voor alle reacties heb nu wel een beetje een idee.

behuizing weet ik nog niet maar zal wel een coolermaster worden of iets dergelijks.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 91626 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:07:
Je moet maar is wat meer reviews lezen over SSD's. Het niet 'wat sneller' maar het is vele malen sneller en heeft nog wat andere voordelen, die je ook op kan zoeken :) Als je ergens tevreden over bent blijf er dan bij, zover ik zie en hoor is Win8 een beetje een probleem kindje en weinig vernieuwends. Het is een beetje als de Tnet website kaal en vol fouten en het dan nieuw noemen en beter dan de vorige.....
Vol fouten? Windows 8 is in feite een Windows 7 met een iets ander sausje geserveerd.
Ik kom geen fouten tegen.
Volgens mij heb je er nooit langer als een kwartier erop gewerkt zeker? ;w

Over de behuizing:

pricewatch: Antec One
pricewatch: Nexus Thrio 310 Silent Case
pricewatch: Cooler Master K280
pricewatch: Cooler Master Force 500 (nieuwe budget gaming case van CM)

Mijn voorkeur zou uit gaan naar een van de bovenste 4.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 13-02-2013 13:29 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Anoniem: 91626 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:07:
Je eigen post blinkt er ook niet echt in uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,95€ 149,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,45€ 56,45
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 266,40€ 266,40
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 59,95€ 59,95
1BitFenix Shinobi€ 53,-€ 53,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 42,94€ 42,94
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,95€ 15,95
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Intel 335 Solid State Drive 240GB€ 165,49€ 165,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En wat is je onderbouwing?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja idd dat soort kasten (1 van die kasten) zal het gaan worden. ben zelf wel fan van coolermaster dus ik vermoed die.
ik woon in brazilie dus moet even kijken welke ze hebben maar heb al wel kasten van coolermaster zien staan.

ik vlieg in maart terug naar nl dus dan neem ik alle componenten mee mobo processor etc. om het hier in elkaar te zetten. hier kosten alle componenten 3 keer zoveel.

bedankt voor alle info iig

zal even gaan nadenken wat het nu gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Als je dat graag wilt:
De i5 is goed genoeg, beter heb je eigenlijk niet nodig
moederbord idem
gpu is evt te vervangen door de 7870 xt
hdd spreekt voor zich
Kast: prachtige kast, ook van binnen reviews: BitFenix Shinobi: bescheidenheid siert de kast
geheugen spreekt voor zich
dvd drive/brander spreekt voor zich
voeding is goed met 5 jaar garantie, goede prijs kwaliteit verhouding
SSD: ik zie net dat de ssd een sandforce controller heeft, ik weet niet of die nog steeds zo slecht zijn. Anders is het vervangbaar voor een crucial m4/samsung 830 e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nja, als de GPU kaduuk gaat heb je geen beeld meer vanwege het missen van de IGP in de CPU. En aangezien TS in Brazilië woont zou het wel prettig zijn mocht dat gebeuren hij in elk geval nog wat heeft :)

De Intel SSDs hebben inderdaad een SF controller, echter heeft Intel in elk geval een firmware die geen problemen geeft waardoor het niet meer uit maakt. Intel is safe.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Quad schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:44:
Nja, als de GPU kaduuk gaat heb je geen beeld meer vanwege het missen van de IGP in de CPU. En aangezien TS in Brazilië woont zou het wel prettig zijn mocht dat gebeuren hij in elk geval nog wat heeft :)

De Intel SSDs hebben inderdaad een SF controller, echter heeft Intel in elk geval een firmware die geen problemen geeft waardoor het niet meer uit maakt. Intel is safe.
1) Dat is opzich een bestwel goed argument. Iedere i5 van de 3e generatie voor desktops met IGP zullen iig voldoende zijn.

2) Dat is fijn, weet je toevallig een lijstje waar je kan vinden welke sf ssd's goede firmware hebben?
Pagina: 1