FIFA 13 lag/stottering bij lange ballen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-04 12:53
beste mede fifa-speelende ;) tweakers,

Wanneer ik lange ballen geef, of het spel heel snel gaat iaw wanneer er veel camera movement is dan heb ik last van lag/stotter/haper. Soms ligt dit aan de verbinding denk ik, dan is het echt onspeelbaar ;w
FIFA13 zou toch makkelijk met een 7950 moeten draaien.
Ik gebruik radeonpro v1.1.1.0 ipv ccc (tripple buffering, lock frame rate 59hz, disable aero/ force hight priority, AA 8xEQ, MLAA, MULTIsampling, AAmode supersample, AF 16x, AMD Optim Ver sync control. always on)
Iemand ervaringen of ideeën om dit op te lossen, op internet adviseren mensen om alles laag te zetten omdat de gebruiker een zwakkere/oudere kaart heeft, maar met een 7950 zou het 8) moeten zijn.
alvast dank,
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 12:18

Hoite

Goed verhaal

op internet adviseren mensen om alles laag te zetten omdat de gebruiker een zwakkere/oudere kaart heeft, maar met een 7950 zou het moeten zijn.
En als je dit nou eens stap voor stap opvolgt, dan zal je ergens een compromis moeten kunnen vinden tussen kwaliteit en framerate. Want kennelijk is het niet zo 8) met een 7950.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:58

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je toch zo'n last hebt van stotteren, zou je eens kunnen beginnen met het wat lager zetten van instellingen. Zet bijvoorbeeld alles eens op low en kijk of je het probleem nog steeds hebt. Zo niet kan je stapje per stapje hoger gaan en de beste instellingen zoeken die toch mooi zijn maar ook snel genoeg ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 12:18

Hoite

Goed verhaal

Ik verwacht dat als je de Anti Aliasing gewoon uitzet dat je er al bent.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 16:25

Pykow

Angelo OTR

zelfde probleem hier met GTX670 Intel i5 3550 en 8GB ram.
draai op normaal settings en MAA uit en FPS niet vast gezet + geen vsync.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik denk dat ik hetzelfde had zoals jullie zeggen (geen echte voelbare stotteringen, maar sommige delen op het scherm die 'scheuren?' , louter optisch?)

Ik heb een gigabyte gtx 670 + i5 3570k

ik heb gewoon wat aanpassingen gemaakt in het nvidia-configuratiescherm specifiek voor fifa 13 (v sync aan + drievoudige buffering aan en al de rest ook op maximum kwaliteit) en het 'scheuren' was helemaal weg en perfecte kwaliteit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 09-02-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:57
SmokingCrop schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:45:
Ik denk dat ik hetzelfde had zoals jullie zeggen (geen echte voelbare stotteringen, maar sommige delen op het scherm die 'scheuren?' , louter optisch?)

ik heb gewoon wat aanpassingen gemaakt in het nvidia-configuratiescherm specifiek voor fifa 13 (v sync aan + drievoudige buffering aan en al de rest ook op maximum kwaliteit) en het 'scheuren' was helemaal weg en perfecte kwaliteit ;)
Dat scheuren is ook wel bekend als (jaja) tearing. Vsync verhelpt dit inderdaad door te wachten op de frames.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 16:25

Pykow

Angelo OTR

Dat scheuren had ik niet, maar je oplossing heeft het probleem wel verrholpen.
Kan ik weer normaal spelen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Ik zal meer met instellingen van radeonpro (visual en advanced) , gaan spelen. Maar nu zette ik ook inderdaad alles op max en 15/20 min (in game) was echt fluweel helemaal geen tearing, stottering what so ever... vervolgens weer scheuren/tearing ook in de games erna. Ik ben het fifa spoor ff kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:24:
[...]

Dat scheuren is ook wel bekend als (jaja) tearing. Vsync verhelpt dit inderdaad door te wachten op de frames.
ik had al vsync aanstaan ;)
aangezien er coil whine onstaat bij die 1000+ fps momenten.. waarom ze dit niet limiteren tot een 200 ofzo.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:32
roycerolls schreef op zondag 10 februari 2013 @ 03:04:
[...]

Ik zal meer met instellingen van radeonpro (visual en advanced) , gaan spelen. Maar nu zette ik ook inderdaad alles op max en 15/20 min (in game) was echt fluweel helemaal geen tearing, stottering what so ever... vervolgens weer scheuren/tearing ook in de games erna. Ik ben het fifa spoor ff kwijt
Hoe ziet jou FIFAsetup.ini eruit? Kan je vinden in de map C:\Users\Richard\Documents\FIFA 13

Mijne ziet er zo uit:

ASPECTRATIO = 1.778
CONTROLLER_DEFAULT = 0
DISABLE_WINDAERO = 0
FULLSCREEN = 1
MSAA_LEVEL = 4
RENDERINGQUALITY = 3
RESOLUTIONHEIGHT = 1200
RESOLUTIONWIDTH = 1920
SCREEN_SLEEP = 0
VOICECHAT = 0
WAITFORVSYNC = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
ASPECTRATIO = 1.778
CONTROLLER_DEFAULT = 0
DISABLE_WINDAERO = 1
FULLSCREEN = 1
MSAA_LEVEL = 0
RENDERINGQUALITY = 3
RESOLUTIONHEIGHT = 1200
RESOLUTIONWIDTH = 1920
SCREEN_SLEEP = 0
VOICECHAT = 0
WAITFORVSYNC = 1

Ik heb alles op fifa config uitstaan, alles aan op radeonpro.

[ Voor 12% gewijzigd door roycerolls op 10-02-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
ok ik heb wat afgetweakt, veel game settings (binnen radeonpro en ook ccc) gehad. fifa.exe high, low medium priorities, compatability aangepast... niks helpt.
Na zo'n 20 min (fluweel) in wedstrijd begint het getearing! :X elke keer weer...wat is dit?
iemand nog ideeën..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471672

roycerolls schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:20:
ok ik heb wat afgetweakt, veel game settings (binnen radeonpro en ook ccc) gehad. fifa.exe high, low medium priorities, compatability aangepast... niks helpt.
Na zo'n 20 min in wedstrijd begint het getearing! :X elke keer weer...wat is dit?
iemand nog ideeën..
Probeer eens D3doverrider te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
wat is het verschil dan uiteindelijk, met de laatste ccc (met fifa profile) en/of radeonpro het ook niet voor elkaar krijgen. Of is D3overrider beter in "tearing"? overigens ben ik wel hier en daar, naast rp en ccc, dit programma in forums tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471672

roycerolls schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:27:
wat is het verschil dan uiteindelijk, met de laatste ccc (met fifa profile) en/of radeonpro het ook niet voor elkaar krijgen. Of is D3overrider beter in "tearing"? overigens ben ik wel hier en daar, naast rp en ccc, dit programma in forums tegen gekomen.
D3doverrider is veel beter. Ik had Fifa 11 op mijn laptop en kwam tearing tegen. Ik was best wel verrast want ik kon het spel maxed out spelen met +60fps. Alleen als ik lange ballen gaf, kreeg ik stotteringen en tearing. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit voorkwam bij ATI videokaarten. Nadat ik D3doverrider had gebruikt had ik hier geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
nog even terugkomend, Radeon pro werkt :) fifa helemaal smooth far out!
thanks nog
Pagina: 1