Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe heet dit in HTML5/CSS jargon

Pagina: 1
Acties:

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 16:45
Ik ben van nature een php-scripter en niet echt thuis in de HTML5/CSS. Derhalve ken ik het vakjargon ook niet. Echter probeer ik de juiste trefwoorden te vinden om mijn google zoektocht op te pikken. Ik weet dat het bestaat maar de juiste woorden willen mij maar niet te binnen schieten.

Probleem:
Ik heb een html tabel met 100 rijen van Preview - Artiest - Titel - Remix.

Elk liedje heeft een Youtube preview button wat bovenaan het tabel afspeelt.
Als ik naar beneden scroll verdwijnt het ook logischerwijs uit beeld. Nu wil ik dat het mee "float" en dus altijd in beeld blijft. En als ik weer helemaal naar boven ga, dan weer op zijn juiste plaats is.

Hoe heet dit in HTML5, CSS taal? ik kom er maar niet op..... |:( :(

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zoek eens naar Position: fixed in CSS. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 10:47

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 16:45
Thanks guys. Dit is precies wat ik zocht.

http://jqueryfordesigners.com/fixed-floating-elements/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar had je precies op gezocht eigenlijk, dat je dit niet kon vinden? Als ik ga [google]zoeken op Google naar "css keep element in same place while scrolling"[/] vind ik het meteen en dat is een vrij simpele letterlijke vertaling van je vraag. Soms is jezelf helpen heel makkelijk. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 08-02-2013 19:41 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
NMe schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:40:
Waar had je precies op gezocht eigenlijk, dat je dit niet kon vinden? Als ik ga [google]zoeken op Google naar "css keep element in same place while scrolling"[/] vind ik het meteen en dat is een vrij simpele letterlijke vertaling van je vraag. Soms is jezelf helpen heel makkelijk. ;)
Overigens heb ik dit zelf ook vaak: doordat het forum mij dwingt om de vraag goed te formuleren, kom ik direct op een mooie zoekopdracht voor goegel. Dit besef komt overigens meestal +/-10 ms nadat ik op de 'Plaats bericht'-knop heb gedrukt ;)
Pagina: 1