Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosting voor webwinkel (virtuemart, magento, woocommerce)

Pagina: 1
Acties:

• dutchcanadian
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Op dit moment ben ik bezig een webwinkel op te zetten.
Op mijn eigen hosting draai ik nu een klein webwinkeltje met Wordpress+Woocommerce. Hierbij merk ik dat de site niet heel snel laad.

Omdat Joomla+Virtuemart en Magento mijns inziens nog wat zwaardere pakketten zijn is hier wel goede hosting voor nodig. Wie heeft er ervaring met goede hosting voor deze pakketten voor een redelijke prijs?
Naar welke 2 van deze pakketten gaat jullie voorkeur uit wat betreft mogelijkheden en gebruikersgemak?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Wat is niet snel? Vaak zit 70% van de snelheidsissues in de front-end van een site. Is dat wel voor elkaar? Wordt alles goed gecached? Gooi de site voor de grap eens door webpagetest.org. Pas als je wat serieuze bezoekersaantallen hebt moet je naar andere hosting(vormen) gaan kijken, hoeveel bezoek heb je nu?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze vraag is zoiets als je auto inruilen omdat hij niet snel genoeg gaat terwijl je nooit verder hebt gekeken dan de eerste versnelling. Tien tegen één dat je template/styling te omvangrijk is, je te veel addons gebruikt of er te veel javascriptrotzooi synchroon binnengehaald wordt. Het probleem is echter dat je, als je deze vraag zo stelt, dat soort situaties niet gaat kunnen herkennen. Als je een webwinkel opzet verwacht je geld te gaan verdienen. Als je geld wil verdienen moet je investeren. Misschien moet je er even door een pro naar laten kijken?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-11 14:49
Doe eens een front-end test via http://tools.pingdom.com/fpt/
Wel even Amsterdam aanvinken.

• André

André

Analytics dude

webgangster schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:49:
Die tool haalt alleen je site binnen maar rendert hem niet, en juist dat renderen is vaak de bottleneck.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
André schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:53:
[...]

Die tool haalt alleen je site binnen maar rendert hem niet, en juist dat renderen is vaak de bottleneck.
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Sommige zijn heel erg uitbunding met html, javascript, etc. Maar een merendeel is heel uitbunding met dikke zware php code. :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En toch is het maar heel zelden de serverkant die de boel ophoudt tenzij het een verdomd goed bezochte site betreft. Ook slecht PHP-code draait gewoon snel als hij amper opgevraagd wordt.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En als je gebruik gaat maken van wat caching opties? Als ik bijvoorbeeld een Prestashop-installatie gebruik zonder caching, dan zijn de pagina's zo traag als dikke stront (bij wijze van). Zodra ik de caching inschakel dan werkt alles vlot en voorspoedig.

Dit omdat zonder caching ook de template grotendeels elke keer opnieuw gerenderd wordt.

• André

André

Analytics dude

Keiichi schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:56:
[...]

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Sommige zijn heel erg uitbunding met html, javascript, etc. Maar een merendeel is heel uitbunding met dikke zware php code. :)
Dat zal prima, maar toch:
http://www.stevesouders.c...-performance-golden-rule/

Op dat onderzoek baseerde ik mijn reactie. Over het algemeen zitten in de front-end de meeste kansen.

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
webgangster schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:49:
Pingdom tools is een beetje een wassen neus. Probeer http://gtmetrix.com. Maar inderdaad, kijk eerst eens heel goed wat er zo langzaam laad. Is het de server zelf die langzaam reageert of zijn het de vele javascript bestanden en dergelijke? Werken met sprites, je scripts en stylesheets combineren en minifyien, zorgen dat op een pagina alleen geladen wordt wat nodig is en zorgen voor caching zijn essentieel voor de snelheid van je site.

Dat gezegd te hebben ben ik zelf stiekem ook wel op zoek naar een goede host. Ik heb nu heel veel sites staan bij een duizend in een dozijn host en één grote bij een VPS bij leaseweb. Ik vind de duizend in een dozijn host te traag met het updaten van php versies en een VPS vind ik uiteindelijk te veel moeite. Tips?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kijk eens naar een goede managed hosting. Voor wordpress is WPengine fantastisch, qua snelheid maar ook qua support en updates. Betaal je overigens wel voor :)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
André schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:11:
[...]

Dat zal prima, maar toch:
http://www.stevesouders.c...-performance-golden-rule/

Op dat onderzoek baseerde ik mijn reactie. Over het algemeen zitten in de front-end de meeste kansen.
Alleen staat er bij de getoonde grafiek van request niet om WELKE data het gaat.

Als je 1000 plaatjes gaat laden, dan is je website langzaam. En dan kunnen we nog discuseren of dat een server issue of client issue is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• d.drenth
  • Laatst online: 24-11 16:46
Hosting is in basis niet de oorzaak van trage websites. Het ligt eigenlijk altijd aan niet efficiënte PHP, verkeerde MySQL queries of de manier hoe de HTML, JS, CSS wordt opgebouwd en naar de browser wordt gestuurd.

Zoals ik hiervoor heb beschreven is het dan ook belangrijk dat alle code geschreven wordt in samenwerking met het uiteindelijk doel op de website. Doordat veel gebruik wordt gemaakt van CMS software als Wordpress, Joomla en Magento is de overhead van deze software heel groot, dit maakt de software in de basis reeds traag. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel erg tevreden ben over de snelheid van Wordpress en Joomla in de basis zonder extenties, zodra deze geinstalleerd worden gaat de kwaliteit van het scriptwerk achteruit met vertragingen als gevolg.

Basis tips:
* Kijk eerst waar de vertragingen vandaan komen die je ervaart, in Google Chrome / Firefox / IE zit standaard mogelijkheid om te kunnen zien hoelang het duurt om je request te verwerken, indien dit lang duurt ligt het aan de server of scripts, maar 99% zijn het de scripts.
* Ga op Google zoeken naar Performance tips voor het CMS dat je gebruikt.
* Uiteindelijk kan je ook kijken naar een andere hostingpartij, maar in de basis zou ik daar de problemen niet zoeken. Wel geldt: If you pay Peanuts you get Monkeys!

Indien je url geeft kan ik wel even snel voor je kijken ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Beatboxx schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:13:
Kijk eens naar een goede managed hosting. Voor wordpress is WPengine fantastisch, qua snelheid maar ook qua support en updates. Betaal je overigens wel voor :)
Sorry, maar zonder de site te kennen is dit redelijk waardeloos advies. Een superhost tegen een brakke website aan gooien is zinloos.

• d.drenth
  • Laatst online: 24-11 16:46
NMe schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:46:
[...]

Sorry, maar zonder de site te kennen is dit redelijk waardeloos advies. Een superhost tegen een brakke website aan gooien is zinloos.
Helemaal eens, zal niet de eerste site zijn waar ik bij betrokken wordt qua optimalisatie. Kan me ooit nog een project bedenken wat server uitbreiding nodig was volgens de bestaande programmeurs. Eigenaar site vond dit vreemd en schakelde mij in. Na uitgebreide check en optimalisatie voorstellen waren van de 6 server, 5 overbodig en was ik in totaal nog steeds zeer negatief over de performance van de site. Helaas was dit niet snel op te lossen omdat de site zelf gewoon slecht gebouwd was.

Zo kan je zien wat quickfixes kunnen doen. Server zijn meestal niet het probleem, tenzij je echt gewoon veel bezoekers hebt. Veel bezoekers is een relatief iets, maar heeft weer te maken met piekmomenten, verdeling verkeer en gebruikte/benodigde performance.

• Nedra
NMe schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:46:
[...]

Ik geloof dat ie dat advies aan mij gaf ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan heb ik niks gezegd. :P

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik zou naar een goede hosting partij gaan. Ik zit op dit moment bij wpengine; een erg goede hosting partij maar wel uit de US (server in Londen). Vooral de CDN zorgt ervoor dat al je pagina's binnen een seconde ingeladen worden (ook met Woocommerce, member plugins etc..).

Ondertussen zoek ik naar een partij die in NL/BE/DE zit met dezelfde specs zodat je niet met timezone verschillen zit als er echt iets aan de hand is.

Magento is andere koek dat is een heel zwaar maar wel goed pakket waarmee je het hele webwinkel proces kan automatiseren. Een must have als je voor een grote webwinkel hebt of daar naartoe werkt. Bij Magento kies ik voor Byte op dit moment omdat ze een vrij snelle hosting leveren maar ze zijn wel erg duur en vragen de hoofdprijs voor een SSL certificaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Wary87 op 09-02-2013 17:20 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aangezien de topicstarter niet echt lijkt te reageren onze pogingen om het topic weg te voeren van een potentieel zinloze overstap van hoster ga ik het topic toch maar verplaatsen naar Internetproviders en Hosting aangezien daar wél over hosting gepraat wordt. ;)

WEB>>IH

• Nedra
Tja WPEngine ziet er erg goed uit. Ik heb het ook al vaker overwogen maar ik heb toch liever een hoster uit Europa, het liefst eentje in NL. Ook zoek ik niet specifiek een Wordpress host. Ik expirimenteer graag met nieuwe pakketten maar dat vereist wel een hoster die z'n php versies snel up-to-date houd. Ik heb mijn CDN overigens via MaxCDN die 't ook erg goed doet.
Pagina: 1