[Aankoopadvies] Gaming multimonitor scherm (+120Hz vraag)

Pagina: 1
Acties:

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik ben op zoek naar een monitor met een beelddiagonaal van minimaal 24 inch, die ik via displayport kan aansluiten op mijn PC, welke liefst een zwarte, dunne rand heeft(=bezel?). Het scherm zal vooral voor gaming gebruikt zal worden, maar ik ben van plan om twee exemplaren aan te schaffen voor een multi-monitor setup en hoop op maximaal 450 euro per monitor uit te komen.

De specs van mijn PC:
CPU: AMD 955 BE @ 3,8 Ghz
RAM: 8gb Corsair Vengeance DDR3-1600 geheugen
GFX: Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5

Ik heb al wat zitten zoeken in de reviews en de pricewatch, een van de schermen die ik daar vond was de pricewatch: BenQ XL2420T Zwart maar dit is een 120Hz scherm. Van het hele 120Hz concept weet ik helaas niet veel af dus kan ik moeilijk beoordelen of dit voor mij zinnig is...heeft 120Hz gevolgen voor mijn videokaart t.o.v. 60Hz? Zal ik in recente games de instellingen omlaag moeten schroeven om vergelijkbare FPS te halen? Heeft de multi-monitor setup nog invloed op het hele 120Hz vs 60Hz verhaal? Ben ik beter af met een ander scherm?

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Er is bijna geen verschil tussen de 2 en eigenlijk heel moeilijk te zien.
Een 60Hz monitor kan maximaal 60fps weergeven, wat meer dan voldoende is voor huidige games.
Vanaf 30fps zijn zelfs de meeste games al vloeiend te spelen.

120Hz monitors zijn voor games als counterstrike waar de actie extreem snel gebeurd, voor de rest heeft het enkel nut bij 3D.

Een perfect voorbeeld hier van:
http://www.youtube.com/watch?v=yWEpIwNDeCA

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zet netjes [aankoopadvies] in je titel maar je leest dit niet Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :?

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
dion_b schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:27:
Je zet netjes [aankoopadvies] in je titel maar je leest dit niet Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :?

Move VB -> CAA
Nou heb ik die toch 2x doorgelezen...best wel een prestatie om daar 2x overheen te lezen...