Git pullen naar website?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 09:10
De titel is een beetje vreemd omdat ik niet precies weet waar ik naar moet zoeken en het lastig uit te leggen is, ik ga proberen het te beschrijven:

Ik loop stage bij een bedrijf als PHP developer. Op mijn stageplek wordt er geswitcht van SVN naar Git, nu hebben we bij de repository gehost bij Beanstalk en als client gebruiken we de Terminal van OSX. Nu is de opdracht voor mij om het mogelijk te maken om visueel controle op de branches te realiseren, oftewel elke branch moet zichtbaar zijn als website in de browser.

Bijvoorbeeld "website.nl" moet de master branch weergeven, maar "mijnbranch.website.nl" zal de branch "mijnbranch" weergeven. Omdat Beanstalk zelf niet kan hosten, vraag ik me af of en hoe het mogelijk is om dit op één of andere manier werkend te krijgen.

Ik heb er al een dagje googlen op zitten en heb niet echt iets kunnen vinden wat werkbaar is, hopelijk heeft iemand een duwtje in de rug voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07 17:58

hostler

Yeahhh dude!

Je zou misschien naar Jenkins kunnen kijken. Er zijn zat plugins zodat Jenkins ook met Git overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Of gewoon een simpele applescript/bashscript/whateverscriptje maken die de branches van een git repository ophaalt en daar doorheen loopt. En dan maar hopen dat het allemaa statische sites zijn. Anders moet je voor elke branche een DB aanmaken en vullen met de correcte inhoud.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je kan anders ook eens naar Git-hooks kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:00

BCC

Met capistrano kun je eenvoudig verschillende branches van een project naar verschillende locaties deployen.

Dit is wel een mooi begin: http://capistranorb.com en de concurent is Vlad the deployer - http://rubyhitsquad.com/Screencast.html .
Gebruik capistrano voornamelijk voor ruby achtige projecten, maar heb er ook al Puppet en Statische websites prima mee gedeployed.

100-keer beter dan zelf gefabriekt apple/bash scriptje.

[ Voor 77% gewijzigd door BCC op 08-02-2013 16:18 . Reden: Verduidelijkt ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
100 keer zelfs... zo dat moet wel heeeeeel erg goed zijn dan ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik ben ernstig fan van deployments geautomatiseerd pushen met capistrano. Het is de enige manier die ik ken waarop developers op een eenvoudige, controleerbare en herhaalbare manier een site kunnen updaten, zonder dat er iemand van beheer bij hoeft te komen.

En als er onderweg iets mis gaat, rolt hij netjes de oude versie terug! #winning.
Ook werkt het super met SVN/Git/overig en deployed over ftp/ssh/sftp/overig naar 1 of meerdere servers.

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 08-02-2013 16:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
BCC schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:24:
Ook werkt het super met SVN/Git/overig en deployed over ftp/ssh/sftp/overig naar 1 of meerdere servers.
Super werkend met dingen die not supported zijn...
Capistrano makes a few assumptions about your servers. In order to use Capistrano, you will need to comply with these assumptions:

You are using SSH to access your remote machines. Telnet and FTP are not supported.
Hmmm, dan liever een scriptje ipv een bestaande methode moeten hacken om not supported dingen te omzeilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

https://coderwall.com/p/m5kpuq .. daarnaast hebben de meeste hosters tegenwoordig gewoon ssh..

offtopic:
haters gonna hate

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 08-02-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38
Als je net begint met deployment kan je beter naar iets als DeployHQ kijken. Neemt behoorlijk wat werk uit handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 10:45
Gomez12 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:38:
[...]

Super werkend met dingen die not supported zijn...

[...]

Hmmm, dan liever een scriptje ipv een bestaande methode moeten hacken om not supported dingen te omzeilen...
Telnet en FTP zijn sowieso nogal lame. SSH and SFTP are your friends :)

-Huiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Capistrano ziet er inderdaad eindelijk uit als een tool die iets gedaan kan krijgen voor me. Op de website gaan ze er van uit dat hij client side draait, is het ook mogelijk om hem te installeren op de server, zodat ik er niet meer naar om hoeft te kijken? Ook ziet het er in eerste instantie redelijk lastig uit.

DeployHQ ziet er daarintegen wel heerlijk simpel uit, ik ga eens vragen of het de moeite is om er voor te betalen. Bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Je zou ook met behulp van ansible de boel kunnen beheren. Je kan dan met behulp van de git module de boel laten pullen, en daarnaast je apache vhosts managen.

ansible werkt met een 'push' model, dus je kan vanuit 1 server de boel pushen naar n hosts.

[ Voor 16% gewijzigd door Mysteryman op 08-02-2013 17:41 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Even een update, door het woordje deployment ben ik er achter gekomen dat Beanstalk geïntegreerde website deployment heeft, haha! Het is nog super simpel ook en werkt heel erg snel aangezien hij de websites pusht en niet periodiek hoeft te kijken of er een update is.

Achteraf stelde het niks voor, toch heel erg bedankt voor de reacties allemaal.
Pagina: 1