Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 13:24
Goedemiddag,

Ik heb gelezen dat wanneer je een Windows 7 x64 hebt, en je upgrade naar Windows 8 x64, en ze zijn beide geen multi language, dat je geïnstalleerde programma's ook worden meegenomen.

Nu heb ik de hardware van mijn computer vernieuwd, te weten: nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw geheugen, en dit pikt mijn Windows 7 installatie niet. Was te verwachten. Bij opstarten vrij snel een blue-screen. Ik kan van alles gaan proberen, maar heb besloten om er niet te veel tijd in te steken, en gewoon te upgraden naar Windows 8.

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een upgrade van Windows 7 naar Windows 8? Het zou namelijk ideaal zijn wanneer hij de geïnstalleerde programma's foutloos over zou nemen. De documenten meenemen geloof ik wel, en al zou dat fout gaan, dan heb ik daar nog back-ups van.

Hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 16:32
Ik heb het pas gedaan en geen problemen gevonden. De UpgradeAssistent gaf aan dat de virusscanner niet op Windows 8 ging werken. Die heb ik er afgehaald en na de upgrate een nieuwe versie erop gezet. Office ging gewoon mee

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij moet je voor een Upgrade met behoud van instellingen de installatie vanuit het OS doen.
Dus moet je wel eerst in windows 7 kunnen komen.
Anders wordt het een clean install.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51
Heej Roy,

Ik heb hier zelf een Windows 7 x64 Pro geupgrade en alles mee laten nemen naar Windows 8 Pro x64.
De migratie leek goed te verlopen, maar ik ervaarde na de installatie veel problemen.

Traag inloggen, windows apps die niet werken.

Ik raad je aan om wel te upgraden maar de optie niks meenemen aan te vinken.(Wel bestanden maar geen software)

[ Voor 5% gewijzigd door iisschots op 08-02-2013 13:06 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 13:24
skai21 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:28:
Heej Roy,

Ik heb hier zelf een Windows 7 x64 Pro geupgrade en alles mee laten nemen naar Windows 8 Pro x64.
De migratie leek goed te verlopen, maar ik ervaarde na de installatie veel problemen.

Traag inloggen, windows apps die niet werken.

Ik raad je aan om wel te upgraden maar de optie niks meenemen aan te vinken.(Wel bestanden maar geen software)
Hallo,

Daar was ik ook bang voor. Daarnaast zie ik in een post hierboven dat je de installatie dan uit moet voeren vanaf het OS, maar daar kom ik dus niet (op korte termijn) in. Ik denk dat ik voor een clean install ga.
Bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door iisschots op 08-02-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
skai21 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:28:
Heej Roy,

Zou je het bij zijn naam willen noemen. Dit stellen we niet op prijs.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51
Tevens is een clean windows installatie altijd het beste.
Roy23 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:41:
[...]

Hallo,

Daar was ik ook bang voor. Daarnaast zie ik in een post hierboven dat je de installatie dan uit moet voeren vanaf het OS, maar daar kom ik dus niet (op korte termijn) in. Ik denk dat ik voor een clean install ga.
Bedankt!

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1