Macbook pro freeze bij 2de scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb enkele weken geleden en nieuwe macbook pro 13" ( mid 2012 ) gekocht en loop tegen hetvolgende probleem aan :

Wanneer ik een tweede scherm aansluit via een mini-dvi -> vga connector dan wordt het scherm op de laptop eerst blauw en daarna veranderd mijn cursor in een wachtende cursor ( regenboog rondje ) en doet hij niets meer. Ik kan ook zelf niets meer doen op de laptop en mijn 2de scherm is ook niet actief.

Wanneer ik de connector terug verwijder komt mijn scherm terug en kan ik hierop terug werken.

Ik heb dit ondertussen al 5 keer geprobeerd ( ook al eens volledig herstart ) maar probleem blijft zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Ik weet het niet zeker, maar het probleem zou hem wel eens kunnen zitten in het subtiele verschil tussen mini-dvi en mini-display-port. De MacBook Pro 13" mid 2012 heeft een thunderbolt aansluiting, daar werken mini-display-port aansluitingen gewoon prima op, maar ik weet niet of mini-dvi daar ook op werkt.

Ik heb niet heel veel tijd om te googlen, heb alleen wat van yahoo! answers (maar vind ik niet altijd even accuraat)... (http://answers.yahoo.com/...qid=20110722091931AAt1DPn).
Ik heb zelf Mini DisplayPort-naar-VGA (http://store.apple.com/nl...naar-vga-adapter?fnode=51) en die werkt prima...

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
N14 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:12:
Ik weet het niet zeker, maar het probleem zou hem wel eens kunnen zitten in het subtiele verschil tussen mini-dvi en mini-display-port. De MacBook Pro 13" mid 2012 heeft een thunderbolt aansluiting, daar werken mini-display-port aansluitingen gewoon prima op, maar ik weet niet of mini-dvi daar ook op werkt.

Ik heb niet heel veel tijd om te googlen, heb alleen wat van yahoo! answers (maar vind ik niet altijd even accuraat)... (http://answers.yahoo.com/...qid=20110722091931AAt1DPn).
Ik heb zelf Mini DisplayPort-naar-VGA (http://store.apple.com/nl...naar-vga-adapter?fnode=51) en die werkt prima...

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Blijkbaar werkt de mini-dvi niet op de thunderbolt poort. Hier op mijn macbook pro 15 inch mid 2010 werkt deze mini-dvi naar vga perfect. Wist niet dat er een verschil was tussen mini-dvi en mini displayport.

Alvast bedankt!

Foutje, allebei mini display-port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:12
Er is meer dan een verschil tussen Mini-DVI en Mini-Displayport, de eerste is ongeveer 3 keer zo groot als de tweede. Je hebt dus of een wel hele grote fout gemaakt om die connector aan te kunnen sluiten, of je hebt gewoon een Mini-DP.

Probeer anders eens een herinstall van OS X? Als dat niks op lost is her misschien een hardwareprobleem.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
coptician schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:01:
Er is meer dan een verschil tussen Mini-DVI en Mini-Displayport, de eerste is ongeveer 3 keer zo groot als de tweede. Je hebt dus of een wel hele grote fout gemaakt om die connector aan te kunnen sluiten, of je hebt gewoon een Mini-DP.

Probeer anders eens een herinstall van OS X? Als dat niks op lost is her misschien een hardwareprobleem.
Ok dan is het toch een mini displayport want past perfect op beide laptops. Het is eentje die mijn vader heeft meegebracht uit Amerika, geen officiële dus. Wanneer we deze gebruiken op de MacBook pro 13 ( mid 2012 ) dan bevriest het scherm en kan je niets meer doen tot je deze verwijderd. Met de officiële mini displayport naar vga werkt het zonder problemen. Bij de MacBook pro 15 ( mid 2010 ) werken beide ( niet officiële en officiële ) zonder enig probleem.

Wat zou dit dan kunnen zijn?