Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Zoals vele Linux (server) gebruikers benader ik mijn servers via putty (op een Windows bak). Dit werkt goed, echter vaak zit ik in een putty session op een directory op de server en wil ik naar DIE directory een file kopieren vanuit m'n lokale pc (Windows). Ik start dan winSCP en ga naar dezelfde directory, etc...

Kan dit echter niet makkelijker? Het allertfijnste is natuurlijk om een file vanuit Windows te "draggen" op putty en dat putty het ding via pscp.exe ofzo naar de actieve directory kopieert. Alleen deze functionaliteit biedt putty op het moment helaas niet. Een andere mogelijkheid is om vanuit putty een winSCP instance te starten die rechtstreeks naar de juiste server gaat en naar de juiste target directory. Ook deze functie heb ik niet kunnen vinden.

Ik vraag me dan ook af hoe jullie dit doen? Hebben jullie hier iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 14:29
Check eens http://dokan-dev.net/en/ . Maakt er een mount van binnen windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
Secure ssh shell.
Hiermee kun je vanuit een shell een explorer venster starten en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks voor jullie suggesties; ik snap echter niet waarom dat gassie van putty onze grote, almachtige Putty-developer (;)) dit niet inbouwt. Alles is voorhanden... de verbinding is gelegd; pscp "bestaat" en de target directory kun je uitlezen. Dan is een logische stap om zoiets in te bouwen, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 08-02-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:53:
de target directory kun je uitlezen.
Oh ja? Hoe?
PuTTY legt een ssl verbinding, en zet daar een terminal op. Dat jij aan de andere kant een shell draait is fijn, maar hoe moet PuTTY dat weten? Sniffen? En de 'target directory' kun je alleen weten door die op te vragen met een commando (of door de prompt te parsen, maar aangezien vrijwel elke shell een vrij configureerbare prompt heeft, is dat tamelijk kansloos). Moet PuTTY dat commando 'ertussen persen'? Maar welk commando moet je daarvoor gebruiken? Welk OS draait er eigenlijk aan de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hmz, je hebt gelijk :). Ik dacht er iets te makkelijk over... een simpele 'PWD' is natuurlijk voldoende, maar die moet je dan wel teruggeven. Naja, hoe dan ook.. jullie hebben ook geen oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

SFTP een optie? met bitvise tunnelier http://www.bitvise.com/files/tunnelier-sftp.png
ik gebruikte dat programma om bestanden te drag-droppen van windows naar ubuntu en andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 08-02-2013 11:45 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 14:23
Ja, kan idd met een SFTP client. FileZilla is overigens ook een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:46
Thanks voor jullie suggesties; ik snap echter niet waarom dat gassie van putty dit niet inbouwt.
Je moet blij zijn dat dat gassie Putty heeft geschreven voor je......

Probeer eens Xshell dan kan je met één klik op de knop Xftp starten die een ftp-like interface voor je opstart.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Remco schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:00:
[...]
Je moet blij zijn dat dat gassie Putty heeft geschreven voor je......
Hoezo denk jij nu opeens dat ik niet blij ben dat hij Putty heeft geschreven? Gevalletje verkeerd been uit de bedstee?
Remco schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:00:
Probeer eens Xshell dan kan je met één klik op de knop Xftp starten die een ftp-like interface voor je opstart.
Ga ik proberen; dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
Als je winscp een beetje netjes inricht met keypair of opgeslagen wachtwoorden dan kan je vrij makkelijk alles naar die server slepen of zelfs een 'send to' maken, neem default directory /tmp of /upload en dan kan je van je vanaf putty makkelijk weer een mv /tmp/filex . doen.

(gebruik de knop 'Shell Icon' bij de WInSCP saved sessions.)

[ Voor 15% gewijzigd door jnr24 op 08-02-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:46
smeerbartje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:04:
[...]

Hoezo denk jij nu opeens dat ik niet blij ben dat hij Putty heeft geschreven? Gevalletje verkeerd been uit de bedstee?
Nee hoor, vond het alleen een beetje denigrerend overkomen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Remco schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:20:
[...]

Nee hoor, vond het alleen een beetje denigrerend overkomen.
Ligt niet aan jou hoor, zo kwam het ook op mij over. Maar zal wel gevalletje miscommunicatie zijn :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
Wat je ook nog kan doen is bijvoorbeeld FreeSSH op je windows machine zetten, dan doe je in putty:

scp User@WindowsPC:/c:/MyDocuments/enz .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik gebruik zelf de portable versie van KiTTY vanaf een USB-stick en die ondersteunt drag & drop dmv scp. Echter dropt hij het wel altijd in de homedir van de gebruiker waarmee je de sessie gestart hebt.
Je zou het als feature request bij de makers kunnen indienen, PuTTY/KiTTY is zich wel bewust van de huidige directory want het wordt weergegeven in de titelbalk van je venster.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Demoniac schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:58:
Ik gebruik zelf de portable versie van KiTTY vanaf een USB-stick en die ondersteunt drag & drop dmv scp. Echter dropt hij het wel altijd in de homedir van de gebruiker waarmee je de sessie gestart hebt.
Je zou het als feature request bij de makers kunnen indienen, PuTTY/KiTTY is zich wel bewust van de huidige directory want het wordt weergegeven in de titelbalk van je venster.
Die is dat niet. De titelbalk is een feature van je shell en dat kan van alles zijn. Dat daar "toevallig" bij jouw je CWD staat betekent niet dat dat bij iedereen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb op mijn werkplek Cygwin geinstalleerd staan met de SSH daemon. In mijn putty sessies kan ik dan gewoon via scp de boel heen en weer kopieren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dr. Horrible schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Die is dat niet. De titelbalk is een feature van je shell en dat kan van alles zijn. Dat daar "toevallig" bij jouw je CWD staat betekent niet dat dat bij iedereen zo is.
In KiTTY kan ik zelf bepalen wat er in de titelbalk staat dmv variabelen. Dus die weet wel in welke dir je zit :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toch niet erg betrouwbaar. Als ik met KiTTY inlog op mijn server, en ik specificeer dat de foldernaam in de titelbalk moet staan, dan staat hij er.
Maar start ik dan de dash shell, (itt bash) dan is KiTTY de weg kwijt. De laatste output van bash blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-08 08:35
Geen idee of dit nog bijgehouden wordt, maar het ziet er uit als een leuk idee:
(ZModem over SSH)

http://anirudhsasikumar.net/blog/2004.11.07.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Demoniac schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:36:
[...]
In KiTTY kan ik zelf bepalen wat er in de titelbalk staat dmv variabelen. Dus die weet wel in welke dir je zit :)
O, dan heb ik niks gezegd 8)7

Er zit namelijk ook een functie in de meeste shells om een "titel" door te geven naar het parent proces zodat dingen als terminal's en screen titels kunnen laten zien. Ik ging er stiekem vanuit dat kitty deze informatie gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lckarssen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik zou eens kijken naar MobaXterm. Dat heeft m.i. een veel betere interface dan putty (inclusief tabbladen, X-forwarding) en heeft een SFTP venster links van je terminal venster. En je kunt Windows versies van een aantal pakketten als plugins installeren. Handig als je lokaal je Emacs, git, Perl, etc. wilt draaien zonder heel cywin te moeten installeren.
Pagina: 1