Audioregeling bij monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Ik heb een nieuwe tv nodig maar ik kijk eigenlijk al lang geen tv meer. Nu zit ik dus te twijfelen tussen een tv en een monitor maar wat ik even wilde is of je bij monitoren die een audio uitgang hebben (veelal 3.5mm jack; stereo) ook (eenvoudig en snel) het volume kan aanpassen (via het menu, een knop, etc.).

Tweede vraag. Zou de monitor überhaupt audio kunnen ontvangen via hdmi vanuit bijvoorbeeld een ps3? En dat ik dan een koptelefoon kan aansluiten op de monitor en dat er dan geluid uit komt. Want ik neem aan dat er doorgaans een kabel voor de audio van de pc naar de monitor gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Of een monitor dat kan ligt geheel aan de monitor. En hoe dat gaat ligt ook geheel aan de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) De betere monitoren hebben geen speakers of volume controle
2) er zijn wel monitoren met speakers en of pass true opties maar die zijn niet populair, HDMI gaat dit niet oplossen omdat de poort /scherm control bord is gemaakt om alleen beeld door te geven

Als je een 3.5" stekkertje ziet op een monitor is dat voor ingebouwde (low quality) speakers of voor een extra Sounbar toevoeging die je onder de monitor schroeft. Ik denk dat voor jouw doel toch een LED LCD TV toch een goedde oplossing kan zijn, die zijn vrij scherp en hebben flink wat geluids opties aan boord. Anders kan je een extra verlengsnoer gebruiken om het geluid uit de PC toegankelijk te maken vanaf je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

1e vraag: Hangt echt van de monitor af. De één wel, de ander niet.
Welke monitor (merk/model) had je trouwens op het oog?

2e vraag: Ja dat kan soms, maar of je dat ook echt wil is een 2e..
Speakers van een monitor zijn namelijk vaak niet de beste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Er bestaan dell ultrasharp monitoren met een 'soundbar' die je er aan kan hangen. Schijnt acceptabel geluid te geven. De volume regelen doe je via een wieltje op de bar.

Maar de meeste toetsenborden hebben toch wel media buttons om het volume te regelen?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-02-2013 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sinner schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:50:
1e vraag: Hangt echt van de monitor af. De één wel, de ander niet.
Welke monitor (merk/model) had je trouwens op het oog?

2e vraag: Ja dat kan soms, maar of je dat ook echt wil is een 2e..
Speakers van een monitor zijn namelijk vaak niet de beste. ;)
Ik snap dat het van het model af hangt maar zo te horen zijn er geen enkele monitoren die dat ondersteunen. Daar was ik dus al bang voor.

Het probleem is dat ik op zoek ben naar een 27" scherm voor films en console games. Helaas zijn er erg weinig goede 27" tv's die een goed paneel hebben (geen TN) en full hd ondersteunen.

Ik wilde trouwens niet de speakers van de monitor gebruiken maar de koptelefoonuitgang voor een koptelefoon ;).

Misschien dat je wel iets van een pc speaker setje kan aansluiten op het apparaat zelf (bijv. een console) maar ik heb natuurlijk ook geen zin om de kabels telkens op een ander apparaat aan te sluiten als ik die wil gebruiken.

Voorlopig zit ik aan een van deze twee te twijfelen:
pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
pricewatch: LG TM2792S Zilver

Helaas is die laatste alleen in het lelijke zilver te krijgen. *zucht*.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 08-02-2013 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:50:
1) De betere monitoren hebben geen speakers of volume controle
2) er zijn wel monitoren met speakers en of pass true opties maar die zijn niet populair, HDMI gaat dit niet oplossen omdat de poort /scherm control bord is gemaakt om alleen beeld door te geven
Beetje onzin... Apple Cinema Displays behoren absoluut tot de betere monitoren en die worden uitgerust met microfoon, speakers en een usb-hub... en zo vind je nog veel meer top monitoren die dergelijke dingen gewoon onboard hebben, het toevoegen van dergelijke elementen zegt 0,0 over de kwaliteit van een monitor ansich.

Wat betreft het tweede, maakt het uit of een monitor populair is dan? Het gaat er in dit geval denk ik meer om dat een pass-thru optie sowieso onzin is, óók met een televisie omdat de kwaliteit van de speakers doorgaans niet voldoende is om ook maar het verschil te kunnen horen... buiten het feit dat het ook altijd stereo is.

Ik het geval van de TS zou ik gaan voor een goede monitor icm een leuk klein speakersetje van Creative ofzo... hoeft niet perse top spul te zijn maar het zal al een enorm verschil maken met audio. En bij gebruik van een koptelefoon gewoon rechtstreeks op de pc aansluiten als voor overige zaken een interne speaker van een monitor voldoende is en op de monitor geen geschikte aansluiting aanwezig is voor de gewenste aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

MicGlou schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Beetje onzin... Apple Cinema Displays behoren absoluut tot de betere monitoren en die worden uitgerust met microfoon, speakers en een usb-hub...
Dat mag ook wel voor die prijs. De U2713 en U2711 bevatten hetzelfde paneel (de U2713 met wide-gamut CCFL, de 2711 met LED), en kosten de helft. Niet zo vreemd dat je er wat extra features bij krijgt. Koreaanse varianten bevatten wederom hetzelfde paneel, maar kosten nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Ik het geval van de TS zou ik gaan voor een goede monitor icm een leuk klein speakersetje van Creative ofzo... hoeft niet perse top spul te zijn maar het zal al een enorm verschil maken met audio. En bij gebruik van een koptelefoon gewoon rechtstreeks op de pc aansluiten als voor overige zaken een interne speaker van een monitor voldoende is en op de monitor geen geschikte aansluiting aanwezig is voor de gewenste aansluiting.
Zoals ik eerder vermeld heb wil ik de monitor of tv aansluiten op zowel de pc als op consoles. De meeste goede monitoren hebben toch 2 hdmi poorten.
Maar stel ik sluit een PS3 aan op een monitor en omdat ik niet telkens de audio kabel uit de console wil halen om een ander apparaat erop aan te sluiten (zoals de pc), krijg ik dan audio uit de koptelefoonuitgang van de monitor? Want ik neem aan dat je van het apparaat (pc, console, etc) een 3.5mm audio jack verlengkabel (m-m) op zo'n monitor kan aansluiten? En dat je dan dus vanuit de vrouwelijke uitgang zo de audio kan doorgeven zodat ik niet steeds kabels opnieuw moet aansluiten.

Misschien een andere optie. Zou het lukken als ik bijvoorbeeld een anologe audio systeem gebruikt en dan die set aansluiten op een koptelefoonsplitter en dan de ene aansluiten op de pc en de ander op de ps3? Ik ben dan wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ze alle twee tegelijk aan staan (en audio doorgeven).

Als ik geen consoles had zou het heel erg simpel zijn geweest dan was het uiteraard de monitor geworden simpelweg omdat ik de audio kan aansluiten én kan regelen op de pc. Maar zoals de titel van het topic doet vermoeden zit ik twijfelen of het wel gaat lukken zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 14:47
Misschien een andere optie. Zou het lukken als ik bijvoorbeeld een anologe audio systeem gebruikt en dan die set aansluiten op een koptelefoonsplitter en dan de ene aansluiten op de pc en de ander op de ps3? Ik ben dan wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ze alle twee tegelijk aan staan (en audio doorgeven).
Maar hoezo wil je het op die manier doen? Buiten dat het niet verstandig is om op een dergelijke manier audio proberen aan te sluiten... dan kan schade aan de systemen opleveren.

Als je geen extra speakers oid erbij wilt hebben, dan is een tv de beste keuze omdat die simpelweg de nodige aansluitingen aan boord heef... alhoewel 27 inch tv's best wel schaars zijn en ik persoonlijk niet zo snel een LG zal aanraden. Maar het lijkt perfect te passen in je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil er wel extra speakers bij hebben maar zoals twee keer eerder gezegd wil ik niet telkens de kabels van het audio systeem los maken van de pc om hem dan op de console aan te sluiten en vice versa.

Die tv is niet perfect voor mij. Ik vind hem vrij prijzig i.v.m. de monitor. Ik heb geen behoefte aan 3D, zo'n wii-mote look-a-like en hij is van LG (ben ik ook niet zo'n fan van) en hij is in het zilver -_-. Aan de andere kant, LG maakt de meeste IPS panelen dus wat wil je?
LG is momenteel ook de enige (volgens de pricewatch) die een 27" scherm met full hd resolutie heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 08-02-2013 16:54 ]

Pagina: 1